Gå til innhold

betennelse rundt nagl

Anbefalte innlegg

Vel, vet ikke riktig om jeg i rett forum, men dog jeg forsøker. Jeg antar jeg har fått neglerotsbetendelse på langfingeren etter at jeg forsøkte å rive av en liten negleflusse. Symptomene er bl.a. rødhet, hovenhet, gul/hvit betent væske som kan presses ut, i tillegg er det ikke mer hud på det betente området, som om den har etset av. Først var jeg bare hoven et lite sted, men nå virker det som om det brer seg videre rundt neglen. Jeg bruker bruidiline til å smøre på, men effekten har latt vente på seg.Har også forsøkt grønnsåpe. Er det noe annet jeg burde forsøke, lege?,og kan det eventuelt føre til at det betente området må skjæres av? Betennelsen/infeksjonen har vart 5-6 dager.

Utrolig takknemelig for svar, da jeg er usikker på om dette er farlig etc eller kan føre til blodforgiftning ved at det kan bre seg oppover fingen. På forhånd takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23927-betennelse-rundt-nagl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Hei Palander !

Jeg foreslår at du kontakter legen din snarlig slik at han kan rense opp i betennelsen. Det kan innebære at han må gjøre et lite kirurgisk inngrep.

I mellomtiden kan du evt. forsøke et grønnsåpebad d.v.s. f.eks. 2 dl. vanlig grønnsåpe i en liter vann og holde fingeren i vannet 15 minutter to ganger daglig.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/23927-betennelse-rundt-nagl/#findComment-100799
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...