Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Dette er ikke bare et spørsmål, men også et råd til dere som har tenkt å fjerne føflekker: IKKE BRUK FASTLEGEN! Selv fjernet jeg en føflekk på ca. 0,5 cm i diameter på brystet for et års tid siden. Legen kuttet i meg, sydde meg sammen og gikk.

Jeg fikk et plaster satt på av en pleier, og beskjed om å fjerne stingene etter èn uke. Utenom dette fikk jeg ingen informasjon angående hvordan jeg bør behandle arret i forhold til sollys og tildekning den første tiden.

I dag er arret sterkt farget, og har gått fra å være en strek til å være nesten helt rundt. Husk at dere blir nødt til å leve med arret resten av livet, vær nøye og undersøk mulighetene selv før dere foretar dere noe.

Selv lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre med tanke på å gjøre arret mindre sjenerende/synlig?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239298-arr-etter-f%C3%B8flekkfjerning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur

Da har du vært uheldig. Jeg har fjernet en 7-8 føflekker hos fastlege. Bare to av dem ble stygge arr. Men det var de to første jeg fjernet for 12 år siden. Da fikk ikke jeg heller noen informasjon.

De andre føflekkene fjernet jeg hos en annen fastlege. Jeg har fjernet en om gangen over flere år. Da fikk jeg beskjed om at arrene ikke måtte utsettes for sollys og at jeg måtte dekke dem med en spesiell brun tape for å hindre hard hud.

Akkurat nå driver jeg og taper et lite arr ved siden av den ene puppen. Det er enda for tidlig å si, men jeg håper at det arret også blir pent.

Alle mine føflekker har jeg fjernet fra kroppen. Om føflekker skal tas i ansiktet, anbefaler jeg også plastisk kirurg.

Jeg har ikke noe godt råd til deg. Men om du plages av arret, så er det mulig at det beste er å få fjernet det også, og så behandle det nye arret korrekt. Men da bør du nok gå til en spesialist.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...