Gå til innhold

Klarer ikke mat....


Gjest Juice

Anbefalte innlegg

Gjest Juice

hei!

I det siste så har jeg spist veldig lite... Har rett og slett ike lyst på mat, blir kvalm bare ved tanken.

Jeg har aldri hatt spiseforstyrrelser før, og tenker ikke noe spesielt på slanking. Jeg er stort sett fornøyd med kroppen min, er 170 cm og 65 kilo. Har ingen komplexer. Men jeg er redd for at jeg skal utvikle en spiseforstyrrelse, jeg har jo ikke hatt lyst på mat på flere uker...

Resultatet av dette er at jeg er blitt slapp, får ikke i meg nok næring. Hva kan jeg gjøre?? jeg er litt redd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pass på å spise vitamin tabeletter, så du ikke får mangelsjukdommer. Prøv å få i deg mest mulig å drikke av juice, melk osv... Eller så har de jo slike næringsdrikker på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første: sørg for å få i deg nok væske. Drikk gjerne mye juice el. som det er litt næring i. Hva med supper, orker du å spise det?

Og så synes jeg du bør komme deg til legen og bli undersøkt. Det kan hende det er en fysisk årsak til at du ikke orker å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære Juice! Det kan også være andre medisinske eller psykiske årsaker til at en ikke har appetitt en spiseforstyrrelser. Jeg vet ikke om du selv opplever at du er overopptatt av mat, vekt, kropp og utseende- som i tilfelle kan tyde på at du er i faren for å utvikle eller ha en spiseforstyrrelse. Dersom din matlyst uteblir råder jeg deg til å kontakte legen din, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...