Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter en idiotisk episode med en prostituert for ca. 5 mnd siden er jeg svært redd for å ha fått HIV. Mange symptomer stemmer. Har vært sammenhengende syk fra ca. 1 uke etter episoden, med stadig flere symptom. Dette er en blanding av symptom som normalt sees både i primærfasen og sekundærfasen. Har tatt 3 HIV-tester, etter 4, 11 og 18 uker. Alle har vært svakt reaktive på screeningtesten og negative på WB. Iflg legen er da testen å anse som negativ. Jeg vet at noen ikke får positiv test før etter 6 mnd, og noen svært få aldri. (At testen er 99,5% sikker etter 6 mnd vil jo si at av ca. 200 ”nye” HIV i Norge pr år er det i snitt 1 som ikke har positiv test etter 6 mnd).

Jeg har allergi. Er det mulig at imunforsvaret er så ”unormalt” at det ikke danner antistoff mot HIV?

Det har og blitt tatt antigen-test (2 av gangene). Disse var også negativ. Burde det ikke vist på disse testene dersom det er HIV?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239469-sikker-hiv-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Antigen testene er noe mindre sikre enn antistofftestene. Det er derimot mulig å utføre undersøkelse på HIV nukleinsyre med RT-PCR metode. Hvis denne testen er negativ, i tillegg til negativ antigentest og negativ antistofftest etter 6 mndr ville jeg føle meg ganske beroliget.

Det er forøvrig meget sjelden at symptomene kommer så tidlig som etter en uke. Jeg ville tenke på mye annet før HIV.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239469-sikker-hiv-test/#findComment-1849791
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...