Gå til innhold

Gresspollen i Nord-Italia i april

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Gressallergikeren

Sannsynligvis er det for tidlig for gressblomstring selv i Nord-Italia i april. Det er også overvekt av andre gresstyper der enn de du er sensibilisert for her hjemme slik at det er gode sjanser for å slippe plager selv om du kommer opp i blomstringen. Uansett kan det være smart å ta med antihistamintabletter på reise om våren - sommeren når man er allergiker.

Gjest Gressallergikeren

Kjære Gressallergikeren

Sannsynligvis er det for tidlig for gressblomstring selv i Nord-Italia i april. Det er også overvekt av andre gresstyper der enn de du er sensibilisert for her hjemme slik at det er gode sjanser for å slippe plager selv om du kommer opp i blomstringen. Uansett kan det være smart å ta med antihistamintabletter på reise om våren - sommeren når man er allergiker.

Takk for svar, - og det gleder meg å høre at jeg kanskje kan dra til Italia uten å være redd for å bli dårlig.

Bør jeg forberede meg ved å ta allergitabletter allerede fra nå, eller synes du jeg kan vente til jeg eventuelt får reaksjoner.

Vennlig hilsen

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Takk for svar, - og det gleder meg å høre at jeg kanskje kan dra til Italia uten å være redd for å bli dårlig.

Bør jeg forberede meg ved å ta allergitabletter allerede fra nå, eller synes du jeg kan vente til jeg eventuelt får reaksjoner.

Vennlig hilsen

Hei igjen

Jeg synes du skal vente - det er slett ikke sikkert at du får problemer. Men husk å ta med deg tablettene dine.

God tur.

• 4 uker senere...
Gjest Rina

Hei, Antar at du er trygt hjemme igjen når du kanskje leser denne meldingen, men tar jeg ikke feil ble du nok litt "nysete" og plaget av gresset når du er på Italia besøk.

Grunnen til at jeg er inne på nettet i kveld er at jeg bor i Italia, og er så plaget av pollen allergien at jeg blir helt sprø! Normalt tar jeg medisiner mot dette, men jeg ammer så jeg ville bare inn å sjekke opp hvilke medisiner som går bedre fremfor andre.

Derfor har jeg ikke tatt noen medisiner enda...

Håper du hadde en fin reise, hvor har du vært... jeg bor i området ca. 30 km fra Rovigo.

Om du har lyst til å sende meg en mail er adressen : [email protected]

Har vært flittig bruker av Doktoronline i flere år, men er mer passiv nå når jeg er her nede.

Ha det godt, hilsen Rina

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...