Gå til innhold

Støtte til skolebøker


Gjest Tight

Anbefalte innlegg

Jeg har fått støtte til skolebøker for skoleåret 2000/2001.Bøkene koster flere tusen kroner.Jeg er enslig mor og har det svært trangt økonomisk.Jeg kan ikke "legge ut" for de bøkene,selv om slik jeg har skjønt det,så er det dette Trygdekontoret foretrekker at man skal gjøre,sende kvitteringen til de så sender de penger til meg.Men jeg har ikke mulighet til dette.Ikke har jeg støtte fra Statens Lånekasse heller.Hvordan kan dette gjøres?På flere nettbokhandlere er det slik at man kan handle bøker,så kan man få regning tilsendt sammen med bøkene,da slipper man å betale de før etterpå.Er det slik at jeg kan gjøre det på denne måten,og sende regningen til mitt Trygdekontor slik at de betaler den direkte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Trygdekontoret kan ikke betale regningen i ditt navn.

Men det står klarti forskriften om utdanningsstønad at stønad til bøker og skolemateriell kan gis uten dokumentasjo. Denne forskriften er endret 1/99, men rikstrygdeverkets rundskriv, hvor det står at utgiftene _skal_ dokumenteres, er fra 2/98. (Uansett skal alltid en forskrift ha forrang fremfor rtv's kommentarer.) Du finner forskriften her:

http://www.lovdata.no/for/sf/so/to-19970311-0223-0.html#2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfeluringen

Trygdekontoret kan ikke betale regningen i ditt navn.

Men det står klarti forskriften om utdanningsstønad at stønad til bøker og skolemateriell kan gis uten dokumentasjo. Denne forskriften er endret 1/99, men rikstrygdeverkets rundskriv, hvor det står at utgiftene _skal_ dokumenteres, er fra 2/98. (Uansett skal alltid en forskrift ha forrang fremfor rtv's kommentarer.) Du finner forskriften her:

http://www.lovdata.no/for/sf/so/to-19970311-0223-0.html#2

De gir vel bare en viss fastsatt sum uten dokumentasjon. Den som alle som studerer får. Men hvis man har krav på å få _alt_ dekket så må man jo dokumentere hvor mye _alt_ er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...