Gå til innhold

Kan hun kombinere disse to tablettene i en uke? (haster)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble litt i tvil om hva som er lurest å bruke nå.

Hva er best/værst for kroppen på sikt?

Regner med at hun har behov for hjelp i flere år.

P-piller må jo være greiest da. Da blir du heller ikke bestemor med det første ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kan jeg spørre deg hvor lang tid det tok før de funka mot kviser på deg? Jeg har brukt dem siden februar, men får stadig en og annen kvise. Ble du helt kvisefri, eller hjelper det bare mot det aller verste?

Jeg ble ganske så helt kvisefri, men en sjelden kvise kunne poppe opp, spesielt hvis jeg spiste mye fet mat :)

Jeg husker ærlig talt ikke hvor lang tid det tok, det er jo snart *tenke* ti år siden jeg begynte på dem :-O Husker bare at jeg var veldig utålmodig og at kvisene forsvant sååå sakte, men sikkert at jeg ikke merka at jeg ble bedre før de plutselig var borte, hehe.

Skrevet

Jeg aner ikke, men jeg har iallefall gått på Diane i nesten ti år uten problemer, og kommer sikkert til å begynne på'n igjen når jeg er ferdig med amminga :)

Skrevet

Jeg aner ikke, men jeg har iallefall gått på Diane i nesten ti år uten problemer, og kommer sikkert til å begynne på'n igjen når jeg er ferdig med amminga :)

Gjest hos oss
Skrevet

Jeg tror hun bør gå på Diane noen sykluser før det blir bedring, den kommer gradvis etter noen måneder, så hun burde prøve det nesten frem til jul før hun evt gir seg.

Tetracykliner ville jeg vært mer skeptisk til å ta over tid.

• 2 uker senere...
Gjest KariKruskakli
Skrevet

Broren min fikk ikke rocutane, men et annet preparat. Enig i at rocutane laaaangt fra bør være førstevalg.

Han har av hudlege fått ordinert en form for "rollon" til å bruke i ansiktet. Husker ikke navnet dessverre. Mens han gikk på tabletter fikk han beskjed om å kombinere tablettene med lokalbehandling (og måtte også gå til en hudpleier som legen samarbeidet med). Etter at han sluttet med tablettene, bruker han fortsatt disse preparatene til å ha på huden i perioder hvor kvisene blusser opp igjen.

Grunnen til at jeg foreslo at du kanskje kunne spørre hudlegen her på dol, er fordi jeg synes han gir gode svar og såvidt jeg forstår er ansett for å være svært kompetent.

Broren min slet i årevis med leger som fortalte ham at han nok snart ville vokse av seg problemene... Først da han var ferdig med vgs fikk han kompetent hjelp, og han var dessverre svært plaget (i tillegg til ansiktet var hele ryggen hans nærmest en "kjøttkake"). Han gikk flere år på tetracyclin uten effekt - men fikk heldigvis heller ingen bivirkninger. Kan godt hende at tetracyclin fortsatt er ansett som det beste førstevalget mht behandling.

Hei!

Beklager at det tok så lang tid før jeg svarte.

Ja, jeg vil nok spørre noen hudleger her inne etterhvert om det skulle bli nødvendig.

Så langt ser det ut som de nye tablettene fungerer helt utmerket.

Hun har brukt de bare en uke og nesten alt av kviser er allerede borte. Bare noen nupper igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...