Gå til innhold

Skal - skal ikke annmelde

Gjest Sinnsykt vanskelig valg

Anbefalte innlegg

Jeg leker med tanken på å annmelde en mann. Men jeg vet det kan ødelegge livet hans, og den vellykede ytre fasaden han alltid har hatt. Vi snakker her om en politimann som hele bygda elsker og forguder som en helt, og som uansett vil gå av med pensjon om noen år. Årsaken til at jeg ønsker å anmelde han er fordi jeg føler meg utnyttet, og fordi jeg vil sette en strek over dette forholdet en gang for alle. Har prøvd i årevis å bryte kontakten, men jeg er for avhengig av han. Han fikk for en del år siden omsorgslønn for å ta seg av meg fra da jeg var rundt 20 år. Jeg hadde tidligere blitt utsatt for overgrep og var desperat etter all den oppmerksomheten jeg kunne få. Det endte med at jeg ble hans hemmelige elskerinne i mange år. Dette forholdet har skapt mye kaos, sinne og fortvilelse. Nå i ettertid føler jeg at han har behandlet meg som en dritt, men andre stunder betyr han alt for meg og jeg tenker at han var min reddende engel. Han hjalp meg mye, stillte opp både dag og natt. Men samtidig...Jeg stoler ikke på noen lengre. Jeg tenkte en gang at en politimann kunne jeg iallefall stole på, men så feil kan en ta. Jeg fortalte alt til en kollega av han en gang som jeg også kjenner, men jeg føler meg sviktet av han også. Det eneste han sa var at han synest det var veldig underlig gjort av denne personen, at han var skuffet og at jeg burde begrense kontakten til telefonamtaler.

Hva burde jeg gjøre? Jeg ønsker ærlige svar og ikke moral. Jeg vet hva en rettsak innebærer og at jeg kommer til å måtte slite med en enorm skyldfølelse over å ødelegge for han som hjalp meg så mye... Jeg kjenner barna hans også og tenker på dem. De er noen år eldre enn meg. Hvordan vil de takle det når de hører at faren deres har utnyttet en jente som er yngre enn dem? Selv da moren dres levde...Å hva vil folk tro om meg som har hatt sex med en mann som er over dobbelt så gammel som meg. Jeg skammer meg.

Å det at han er politi gjør saken enda vanskeligere. Jeg har hørt kollegaene hans, som også jobber med overgrepssaker, snakke om hvor fantastisk denne persnen er, og hvor grei han har vært mot meg. Vil de tro meg? Han jeg fortalte det til trodde meg heldigvis, men jeg fikk en følelse av at han gjorde alt for unngå meg etterpå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239719-skal-skal-ikke-annmelde/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snacky1365380698

Husker at du har nevnt denne episoden her inne tidl. Og husker da at jeg ble rimelig forbannet.

Ja, det kommer til å bli tøft for deg. Rettsak. Du kommer til å se en familie gå i oppløsning, og din troverdighet kommer til å bli satt opp mot en offentlig tjenestemann (ikke det at det er noe som helst grunn til å tvile på deg, men en forsvarer kommer til å bruke hans stilling for alt det er verdt).

Men hvis du ikke anmelder det, hvordan skal du kunne gå videre med livet ditt? Du blir jo tydeligvis aldri ferdig med det (ikke det at det er noe rart). Og til lengre tiden går, til vanskeligere blir det.

Denne mannen _vet_ at han og hans yrke setter han i en "gunstig" posisjon. Og det gjør meg fly forbanna på tanken at han "vinner" nettopp fordi du ikke anmelder det.

Skal prøve å ikke 'kjefte' her - du ville ikke ha moral :) Men, lille venn - tenk på DEG og DITT liv, og DIN fremtid. Hadde det ikke vært lurt å prøvd å komme seg videre. Vite at du hvertfall har gjort det du kunne? Kanskje lett å bare la det ligge, og ta den enkleste veien. Men den veien er bare enkel på kort sikt. Tenk på senvirkningene. På lang sikt vil du ha best av å anmelde han.

Tenk på deg selv - og da vet du vel egentlig hva du burde gjøre!!

Klem

Du ber om ærlige svar mht hva du bør gjøre. Jeg synes ikke du skal anmelde, da jeg anser det som har foregått til å ligge på grensen til å være misbruk. Du var 20 år gammel, og såfremt du ikke var helt ute av stand til å ta egne valg vil en anmeldelse/offentliggjøring av det som skjedde fremstå som hevn fra din side og ikke vekke særlig sympati i omgivelsene. Antar at han ble betalt for at du skulle bo på hybel med noe tilsyn eller lignende?

Du ber om ærlige svar mht hva du bør gjøre. Jeg synes ikke du skal anmelde, da jeg anser det som har foregått til å ligge på grensen til å være misbruk. Du var 20 år gammel, og såfremt du ikke var helt ute av stand til å ta egne valg vil en anmeldelse/offentliggjøring av det som skjedde fremstå som hevn fra din side og ikke vekke særlig sympati i omgivelsene. Antar at han ble betalt for at du skulle bo på hybel med noe tilsyn eller lignende?

Da jeg var på den alderen måtte politiet ofte rykke ut flere ganger i uken fordi jeg var overstadig beruset, hadde skadet meg eller var krakilsk på sykehuset. Etterhver ble jeg kjent med denne politimannen som satte meg i kontakt med konen. Hun ble støttekontakt for meg, men da jeg hadde behov for mye mer omfattende hjelp og de stadig måtte rykke ut for å ta seg av meg fikk de omsorgslønn i steden for. I perioder bodde jeg hos dem. Jeg var virkelig langt ute å kjøre i disse årene. Ble tvangsinnlagt flere ganger... Jeg ber ikke om sympati. Jeg ønsker en strek over historien. Et punktum. Jeg tenker at om han blir dritforbanna på meg, så er det en bra ting. Om jeg kunne hate han, hadde jeg klart å bryte kontakten helt.

Da jeg var på den alderen måtte politiet ofte rykke ut flere ganger i uken fordi jeg var overstadig beruset, hadde skadet meg eller var krakilsk på sykehuset. Etterhver ble jeg kjent med denne politimannen som satte meg i kontakt med konen. Hun ble støttekontakt for meg, men da jeg hadde behov for mye mer omfattende hjelp og de stadig måtte rykke ut for å ta seg av meg fikk de omsorgslønn i steden for. I perioder bodde jeg hos dem. Jeg var virkelig langt ute å kjøre i disse årene. Ble tvangsinnlagt flere ganger... Jeg ber ikke om sympati. Jeg ønsker en strek over historien. Et punktum. Jeg tenker at om han blir dritforbanna på meg, så er det en bra ting. Om jeg kunne hate han, hadde jeg klart å bryte kontakten helt.

Har du pratet om dette med din behandler (antar at du har gått i terapi)?

Jeg synes det som har foregått er svært kritikkverdig, men det var ikke det du spurte om. Tror ikke anmeldelse er det som hjelper deg videre, men ville heller ikke vært kritisk til om du valgte å forsøke å anmelde.

Har du pratet om dette med din behandler (antar at du har gått i terapi)?

Jeg synes det som har foregått er svært kritikkverdig, men det var ikke det du spurte om. Tror ikke anmeldelse er det som hjelper deg videre, men ville heller ikke vært kritisk til om du valgte å forsøke å anmelde.

Har fortalt det til tre i behandlinsapparatet. Hun første jobbet på sosialkontoret og var den som gjorde vedtak om at dette paret skulle få omsorgslønn. Da jeg kort fortalte hva som hadde foregått svarte hun: Jeg vet ikke hva jeg skal si.

Hun andre på psykiatrisk poliklinikk tente på alle plugger og mente at han bare utnyttet meg og at jeg var lett å utnytte. Noe jeg ikke var enig med henne da.

Han jeg går til nå sier at dette er en veldig spesiell situasjon, og at jeg kan risikere å få til svar at jeg var en voksen og myndig dame da det skjedde.

Annonse

Har fortalt det til tre i behandlinsapparatet. Hun første jobbet på sosialkontoret og var den som gjorde vedtak om at dette paret skulle få omsorgslønn. Da jeg kort fortalte hva som hadde foregått svarte hun: Jeg vet ikke hva jeg skal si.

Hun andre på psykiatrisk poliklinikk tente på alle plugger og mente at han bare utnyttet meg og at jeg var lett å utnytte. Noe jeg ikke var enig med henne da.

Han jeg går til nå sier at dette er en veldig spesiell situasjon, og at jeg kan risikere å få til svar at jeg var en voksen og myndig dame da det skjedde.

Jeg tror han du snakker med nå har rett, men er ikke sikker. Sannsynligvis kan det ha betydning hvordan "oppdraget" var formulert til det ekteparet som skulle bistå deg, og hvem av dem som fikk pengene utbetalt.

Hvorfor tror du at en anmeldelse ville hjelpe deg? Og hvor lenge siden er det dette startet?

Jeg tror han du snakker med nå har rett, men er ikke sikker. Sannsynligvis kan det ha betydning hvordan "oppdraget" var formulert til det ekteparet som skulle bistå deg, og hvem av dem som fikk pengene utbetalt.

Hvorfor tror du at en anmeldelse ville hjelpe deg? Og hvor lenge siden er det dette startet?

Jeg var 20 år, og er i dag 26 år. Sist gang jeg hadde sex med han var for noen måneder siden.Klarer meg veldig fint i dag, men den gangen var jeg virkelig syk. Hadde behov for hjemmesykepleie, dagsenter, psykiatrisk poliklinikk, sosialkontor, legetimer + en rekke akuttinnleggelser. Ofte ble han tilkallet når jeg "Klikket" enten det var av de som hadde vakt i politiet eller sykehuset. Han kjørte meg enten hjem på hybelen eller til seg selv, og vi hadde sex ofte når jeg var stupfull også.

Jeg var 20 år, og er i dag 26 år. Sist gang jeg hadde sex med han var for noen måneder siden.Klarer meg veldig fint i dag, men den gangen var jeg virkelig syk. Hadde behov for hjemmesykepleie, dagsenter, psykiatrisk poliklinikk, sosialkontor, legetimer + en rekke akuttinnleggelser. Ofte ble han tilkallet når jeg "Klikket" enten det var av de som hadde vakt i politiet eller sykehuset. Han kjørte meg enten hjem på hybelen eller til seg selv, og vi hadde sex ofte når jeg var stupfull også.

Hvorfor fortsetter du å ha sex med ham? Hva gjør at du ikke klarer å slutte?

Jeg blir kvalm ved tanken på hvordan han misbrukte den tillit han var blitt gitt av "systemet". Vet du om det var han eller hans kone som mottok lønn?

Hvorfor fortsetter du å ha sex med ham? Hva gjør at du ikke klarer å slutte?

Jeg blir kvalm ved tanken på hvordan han misbrukte den tillit han var blitt gitt av "systemet". Vet du om det var han eller hans kone som mottok lønn?

Det var konen som sto som støttekontakt, men det var som regel han som rykket ut når det var noe, fordi jeg kunne skremme henne med oppførselen min. Etterpå var det de begge som fikk omsorgslønn. Politimannen var også med i ansvarsgruppen jeg hadde og deltok på møter der jeg var tema.

Jeg har alltid lengtet etter nærhet, omsorg og varme. Jeg lot det bare skje for å oppleve dette. Ville ikke at han skulle gå. Men straks etter at han hadde fått orgasmen sin måtte han hjem til samboeren.

Jeg følte meg som vanlig griseekkel etterpå. Noen dager senere ringte han for å høre hvordan det sto til, og da ble jeg glad for at han tenkte på meg og satte pris på at han ringte.

Husker at du har nevnt denne episoden her inne tidl. Og husker da at jeg ble rimelig forbannet.

Ja, det kommer til å bli tøft for deg. Rettsak. Du kommer til å se en familie gå i oppløsning, og din troverdighet kommer til å bli satt opp mot en offentlig tjenestemann (ikke det at det er noe som helst grunn til å tvile på deg, men en forsvarer kommer til å bruke hans stilling for alt det er verdt).

Men hvis du ikke anmelder det, hvordan skal du kunne gå videre med livet ditt? Du blir jo tydeligvis aldri ferdig med det (ikke det at det er noe rart). Og til lengre tiden går, til vanskeligere blir det.

Denne mannen _vet_ at han og hans yrke setter han i en "gunstig" posisjon. Og det gjør meg fly forbanna på tanken at han "vinner" nettopp fordi du ikke anmelder det.

Skal prøve å ikke 'kjefte' her - du ville ikke ha moral :) Men, lille venn - tenk på DEG og DITT liv, og DIN fremtid. Hadde det ikke vært lurt å prøvd å komme seg videre. Vite at du hvertfall har gjort det du kunne? Kanskje lett å bare la det ligge, og ta den enkleste veien. Men den veien er bare enkel på kort sikt. Tenk på senvirkningene. På lang sikt vil du ha best av å anmelde han.

Tenk på deg selv - og da vet du vel egentlig hva du burde gjøre!!

Klem

Har akkurat snakket med en politimann i en halv time. En etterforsker skulle ringe meg senere i dag. Hjelp! Er dritredd. Han mente klart at denne personen har utnyttet stillingen sin og at han burde bli suspendert fra stillingen sin. Hva har jeg gjort?

Har akkurat snakket med en politimann i en halv time. En etterforsker skulle ringe meg senere i dag. Hjelp! Er dritredd. Han mente klart at denne personen har utnyttet stillingen sin og at han burde bli suspendert fra stillingen sin. Hva har jeg gjort?

Det er IKKE du som har gjort noe, det er HAN. Han har gått laaangt over streken og fortjener ikke din medlidenhet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...