Sofline Skrevet 27. juli 2006 Forfatter Skrevet 27. juli 2006 Den er dårlig. Da bør du i hvert fall holde øya hans oppe, tømme hele i dem og løpe om en gud etterpå. Kanskje like greit med vaniljesaus? Testen på salgssiden sier noe annet. Hmm... 0 Siter
red Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Bedre enn å bli voldtatt, men hvor kjøper man forsvarsspray? Om du absolutt vil ha forsvarsspray, dra på pentagon i Oslo. Bortkastede penger. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 "Politiet har selv klaget til verneombudne at de har fått angst av å teste pepperspray. De må gjennom en prøve for å få lov å bruke det selv." Like fullt er det svært få som reagerer på peppersprayen (utover de første minuttene), og her snakker vi om en situasjon hvor alternativet er voldtekt. Ja. Alle får selv vurdere. De må selv ta konsekvensen. I praksis ville jeg slått inn skallen på han med et vedtre hvis jeg hadde ferska en slik, og gjemt han i en busk. Det er fort gjort for sex-psykopater å falle og slå seg når man er ute på ville veier. Teorier og prinsipper er noe annet. En innbruddstyv ville fått slått alle fire muskelgrupper bak på beina, så er han i hvert fall ute av dansen i noen uker. Problemet er at de kan få blodpropp og dø av det også. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Om jeg forstår deg riktig, kan du ikke bli straffet for "tilfeldigvis" å ha et hakkeskaft i gangen. Da kan ikke jeg bli straffet for at jeg like "tilfeldig" har ei flaske deo (ikke roll-on...) eller ei flaske hårspray i veska? Stemmer, bare det ikke er planlagt og ment som våpen. Du må heller ikke skade noen styggere enn nødvendig. Flere puber er bøtelagt for å ha balltrær og andre våpen parat eller truet gjester. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jepp... hehe... :-) Uansett: attraktivitet har ingenting med saken å gjøre. Damer på 60 blir også voldtatt noen ganger. Jeg er forresten bekymret for det lave straffenivået for gjeng- og overlagte overfallsvoldtekter. 0 Siter
org Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Stemmer, bare det ikke er planlagt og ment som våpen. Du må heller ikke skade noen styggere enn nødvendig. Flere puber er bøtelagt for å ha balltrær og andre våpen parat eller truet gjester. Men i det jeg går i et mørkt, skummelt område og tar sprayen opp av veska, ned i lomma og hånda rundt, da _er_ det tenkt som et våpen, er det ikke? Kan jeg da straffes? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Ja. Alle får selv vurdere. De må selv ta konsekvensen. I praksis ville jeg slått inn skallen på han med et vedtre hvis jeg hadde ferska en slik, og gjemt han i en busk. Det er fort gjort for sex-psykopater å falle og slå seg når man er ute på ville veier. Teorier og prinsipper er noe annet. En innbruddstyv ville fått slått alle fire muskelgrupper bak på beina, så er han i hvert fall ute av dansen i noen uker. Problemet er at de kan få blodpropp og dø av det også. Jeg ville også personlig banket dritten ut av en som overfalt meg, men vi snakker ikke om meg eller deg her, vi snakker om jenter - og de er ofte relativt mye mindre og relativt mye svakere enn oss, og svært sjelden i en situasjon hvor de har muligheten til å banke dritten ut av sin overfallsmann. Derfor kan nettopp denne typen sprayer redde dem. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Men i det jeg går i et mørkt, skummelt område og tar sprayen opp av veska, ned i lomma og hånda rundt, da _er_ det tenkt som et våpen, er det ikke? Kan jeg da straffes? Vet ikke. Retten avgjør. Noen kvinnemennesker har ødelagt for deg og brukt det som hevn i stedet for forsvar, f eks etter et klyp i baken. Da blir det galt. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg ville også personlig banket dritten ut av en som overfalt meg, men vi snakker ikke om meg eller deg her, vi snakker om jenter - og de er ofte relativt mye mindre og relativt mye svakere enn oss, og svært sjelden i en situasjon hvor de har muligheten til å banke dritten ut av sin overfallsmann. Derfor kan nettopp denne typen sprayer redde dem. Sorry, jeg snakker om kvinner, og om jeg oppdaget at noe slikt skjedde en kvinne. Det er store usikkerhetsmomenter i f m spray. F eks kan trykket ha gått ut av boksen, eller dysa er tett av skitt, eler den er defekt. Dessverre. De er ikke å stole på. Du kan bomme, eller angriper kan snu seg vekk, eller så gir han f eller blir sint og slår. Da ender du opp verre enn uten. Det må være siste utvei mener jeg. Alle de gamle reglene er fremdeles gode, gå flere sammen, ikke over ubeferdede områder, ikke om natten, ikke full, ikke provoserende påkledning osv. Preventive tiltak. 0 Siter
org Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Vet ikke. Retten avgjør. Noen kvinnemennesker har ødelagt for deg og brukt det som hevn i stedet for forsvar, f eks etter et klyp i baken. Da blir det galt. Naturligvis blir det galt. Herlighet, noen kvinner - og menn - er rare... 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Naturligvis blir det galt. Herlighet, noen kvinner - og menn - er rare... Det er et våpen, og noen griper til våpen i konflikter eller på ren misforståelse. Det er mye rundt dette, men essensen er vel at våpen er siste utvei når alle andre måter er utbrukt. Jeg har fire ganger kjørt damer jeg kjenner hjem når jeg ser dem på veien om natta alene, og bedt dem tenke med hodet. Vaktmannskapene der jeg bodde før, plukka opp flere fulle og lettkledde damer ravende rundt midt på natta, og kjørt dem hjem. Damer er visst ikke blitt smartere med tida. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Sorry, jeg snakker om kvinner, og om jeg oppdaget at noe slikt skjedde en kvinne. Det er store usikkerhetsmomenter i f m spray. F eks kan trykket ha gått ut av boksen, eller dysa er tett av skitt, eler den er defekt. Dessverre. De er ikke å stole på. Du kan bomme, eller angriper kan snu seg vekk, eller så gir han f eller blir sint og slår. Da ender du opp verre enn uten. Det må være siste utvei mener jeg. Alle de gamle reglene er fremdeles gode, gå flere sammen, ikke over ubeferdede områder, ikke om natten, ikke full, ikke provoserende påkledning osv. Preventive tiltak. Selvfølgelig er det ikke sikkert at sprayen funker. Men den kan funke også. Hvis jenta går med den i lomma, med et grepa tak rundt den den strekningen hun går alene, er det veldig sannsynlig at hun også rekker å reagere. Er det en mulighet for at sprayen forhindrer en voldtekt? Selvfølgelig. Har hun noe å tape på å ha den med seg? Tvilsomt. Alternativet er å bli voldtatt. 0 Siter
keinstein Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Selvfølgelig er det ikke sikkert at sprayen funker. Men den kan funke også. Hvis jenta går med den i lomma, med et grepa tak rundt den den strekningen hun går alene, er det veldig sannsynlig at hun også rekker å reagere. Er det en mulighet for at sprayen forhindrer en voldtekt? Selvfølgelig. Har hun noe å tape på å ha den med seg? Tvilsomt. Alternativet er å bli voldtatt. Jeg er bare "redd" at hun kan stole for mye på den, og droppe andre sikkerhetstiltak og forsiktighet. Som en nødløsning i tillegg til alle andre, ja. Er de to eller tre (som er blitt så moderne) så hjelper det lite. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Jeg er bare "redd" at hun kan stole for mye på den, og droppe andre sikkerhetstiltak og forsiktighet. Som en nødløsning i tillegg til alle andre, ja. Er de to eller tre (som er blitt så moderne) så hjelper det lite. Hvis de er to eller tre kan likevel det å sette en ut av spill være nok til å få tatt beina fatt. Klart det lønner seg å gå flere sammen, men i enkelte tilfeller lar ikke det seg gjøre. 100 meter alene kan være mer enn nok hvis en eller annen villmann står gjemt bak en bil og venter på et offer. 0 Siter
petter smart Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Bedre enn å bli voldtatt, men hvor kjøper man forsvarsspray? Hvis du bor i oslo har du jo den butikken der nokas-ranerne kjøte sitt utstyr. Husker ikke navnet, men de skal ha slikt. Ellers får du sikkert kjøpt det på nettet (kan sjekke litt). 0 Siter
Sofline Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Jeg er forresten bekymret for det lave straffenivået for gjeng- og overlagte overfallsvoldtekter. Enig. 0 Siter
Sofline Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Hvis du bor i oslo har du jo den butikken der nokas-ranerne kjøte sitt utstyr. Husker ikke navnet, men de skal ha slikt. Ellers får du sikkert kjøpt det på nettet (kan sjekke litt). Jeg har fått tips om link et annet sted i tråden her. Jeg bor ikke i Oslo. :-) 0 Siter
petter smart Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har fått tips om link et annet sted i tråden her. Jeg bor ikke i Oslo. :-) Si fra hvor du bor da, så jeg slipper å dra dit og bli nedsprayet med pepperspray av ei paranoid kjerring som tror alle er ute etter henne :-p 0 Siter
petter smart Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 "Politiet har selv klaget til verneombudne at de har fått angst av å teste pepperspray. De må gjennom en prøve for å få lov å bruke det selv." Like fullt er det svært få som reagerer på peppersprayen (utover de første minuttene), og her snakker vi om en situasjon hvor alternativet er voldtekt. Virkningen er nok mer langvarig enn du tror. Du vil ha sterke smerte i opptil en time, og irritasjoner i flere timer etterpå. Det varierer litt med mulighetene til å vaske øyene. Vann hjelper ikke, en må ha olje eller skånsom såpe. 0 Siter
petter smart Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 jeg skal love deg at jeg hadde gitt fullt faen i om en person som voldtok/forsøkte voldta meg fikk traumer og angst etterpå, tvert om hadde det faktisk vært ganske greit. Poenget her er jo at du risikerer å spraye en uskyldig person. Kanskje har en mann det travelt og småjobber hjem. Så går en paranoid kjerring som tror alle er ute etter henne med en pepperspray i lomma..... Da er du ikke noe bedre enn de som voldtar og påfører uskyldige fysisk og psykisk smerte. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.