Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? -REDD!

Anbefalte innlegg

Gjest nyah_lita84

Jeg har i ca 1,5 år gått rundt med en utvokst på det ene brystet. det ser ut som "død tilovershud"- for å gi det et navn. Av og til gjør det litt vondt, har merket at det er fordi blodet blir stanset når den "beveger" seg og blir klemt. Den er like stor som en ert og det ser ikke noe fint ut.

Jeg har ikke oppsøkt lege, rett og slett fordi jeg er redd for resultatet og synes det er pinlig dette.

Håper noen her har opplevd det samme eller kan komme med gode råd. Vær så snill, bare seriøse svar og ikke skremm meg unødvendig- jeg er livredd!

Takk for ditt svar!

M.v.h

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/239777-kan-noen-hjelpe-meg-redd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nyah_lita84

hørt om noe lignende,og det var ikke farlig-bare ubehagelig.men ta en tur til lege å få sett på det uansett. leger har "sett alt" før-så ikke tenk på det som pinlig .ha det godt:)

Vet du hva det var den gangen? det skjemmer kroppen min dette... ikke noe fint å se på... har gått så langt at jeg har vurdert å skjære det vekk selv...... :/

Annonse

veit...men.... :) det er jo meg, sant... lille meg med dårlig selvtillit...

Beklager å si det men jeg føler ikke helt med frykten din..virker vel dramatisk å ikke tøre å dra til legen pga dårlig selvtillit. Har ikke så mye med saken å gjøre.Legen din er der nettopp for at du skal få undersøkt slike ting.

Gjest god sommer

Vet du hva det var den gangen? det skjemmer kroppen min dette... ikke noe fint å se på... har gått så langt at jeg har vurdert å skjære det vekk selv...... :/

jeg har ikke hatt det selv-en bekjent hadde det.bestill en time snarest,så du ikke går unødig lenge og engster deg. skjære det bort selv,sier du? nei,det må du ikke finne på.hvis du stikker bortom legesenteret ditt,el. ringer og forteller om din bekymring,kan du kanskje få en time fort.

Gjest nyah_lita84

jeg har ikke hatt det selv-en bekjent hadde det.bestill en time snarest,så du ikke går unødig lenge og engster deg. skjære det bort selv,sier du? nei,det må du ikke finne på.hvis du stikker bortom legesenteret ditt,el. ringer og forteller om din bekymring,kan du kanskje få en time fort.

hva som er det verste som kan skje pom en skjærer det bort selv da? man tar seg jo av vorter og sår og slikt.....

Gjest nyah_lita84

Beklager å si det men jeg føler ikke helt med frykten din..virker vel dramatisk å ikke tøre å dra til legen pga dårlig selvtillit. Har ikke så mye med saken å gjøre.Legen din er der nettopp for at du skal få undersøkt slike ting.

så er du kansje så heldi at du er trygg på deg selv og kroppen din- det er ikke jeg!

Gjest Banranas

Sikkert en ufarlig vorteføflekk.Du må gå til legen med det, og for all del ikke skjære i det selv.

Det er høyst sannsynligvis ufarlig, det er nesten alltid det.

Men skulle du være av den 1 prosenten som det er noe alvorligere hos, så kan du gjøre vondt værre ved å skjære selv. Dette fordi du risikerer å skjære i risikoområdet slik at det kan spre seg lettere, fordi det ligger dypere ned enn det ser ut som på overflaten.

Jeg hadde en føflekk med celleforandringer, dro til legen og skjærte den vekk og var kvitt problemet på et 20 minutter. På grunn av at legen skjærte riktig (og nok), fikk føflekken aldri utviklet seg mer ondartet.

Kom deg til lege å bli kvitt problemet du også.

Annonse

så er du kansje så heldi at du er trygg på deg selv og kroppen din- det er ikke jeg!

Det er sant..men er jo forferdelig å være 22 år og enda ikke trygg på kroppen sin?! Da føler jeg med deg..og håper du kommer deg ut av det.

Kanskje en tur til legen vil gjøre noe med det, og ikke minst finne ut hva kulen din er? Hvis den ikke har vokst siden du først oppdaget den, så er det nok ikke noe å bekymre seg for. Jeg har selv en (godartet) kul i brystet, som ikke er noe fare så lenge den ikke vokser. Jeg dro til legen med en gang jeg kjente den, og hadde det fryktelig helt til jeg fikk svaret på celle-prøva.

Og for guds skyld..ikke skjær den av selv!!

Gjest god sommer

Sikkert en ufarlig vorteføflekk.Du må gå til legen med det, og for all del ikke skjære i det selv.

Men skulle du være av den 1 prosenten som det er noe alvorligere hos, så kan du gjøre vondt værre ved å skjære selv. Dette fordi du risikerer å skjære i risikoområdet slik at det kan spre seg lettere, fordi det ligger dypere ned enn det ser ut som på overflaten.

Jeg hadde en føflekk med celleforandringer, dro til legen og skjærte den vekk og var kvitt problemet på et 20 minutter. På grunn av at legen skjærte riktig (og nok), fikk føflekken aldri utviklet seg mer ondartet.

det var et fornuftig svar fra deg som har greie på slikt.bra!:)

Gjest nyah_lita84

takk for et fint svar! jeg har prøvd å mote meg opp til dette siden jeg merket den... da var den så liten at den enda satt fast på brystet, nå er den helt løs, ser nesten for meg at den kan falle av selv en vakker dag.... :/

Gjest nyah_lita84

Det er sant..men er jo forferdelig å være 22 år og enda ikke trygg på kroppen sin?! Da føler jeg med deg..og håper du kommer deg ut av det.

Kanskje en tur til legen vil gjøre noe med det, og ikke minst finne ut hva kulen din er? Hvis den ikke har vokst siden du først oppdaget den, så er det nok ikke noe å bekymre seg for. Jeg har selv en (godartet) kul i brystet, som ikke er noe fare så lenge den ikke vokser. Jeg dro til legen med en gang jeg kjente den, og hadde det fryktelig helt til jeg fikk svaret på celle-prøva.

Og for guds skyld..ikke skjær den av selv!!

men dette er jo utpå i hudet.... har aldri hørt om noe slikt før... jeg skulle ønske at det var så lett som å gå til legen, få fjernet det og ferdig med det.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...