Femma Skrevet 27. juli 2006 Skrevet 27. juli 2006 Da jeg lar pc'n gå på batteri, og bare lukker lokket (hibernate), hvorfor stopper klokka da? Dårlig batteri? For den "går som ei klokke" da den er tilkoblet strøm. Kan jo ikke la den stå tilkoblet strømnettet i det været som er nå. *dunder og brak-vær* poof 0 Siter
citoyen Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Høres ut som et gåent CMOS-batteri. Det er et lite batteri som sitter på hovedkortet, og ikke har noe med det vanlige batteriet å gjøre. 0 Siter
Femma Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Høres ut som et gåent CMOS-batteri. Det er et lite batteri som sitter på hovedkortet, og ikke har noe med det vanlige batteriet å gjøre. Ok, takker. Ingen krise m.a.o. :-) Men det pussige er, at nå når jeg åpna maskina igjen, var klokka rett. Jaja.. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Klokka har et eget batteri, en kanppecelle i en sokkel, det kan være løst eller defekt. 0 Siter
keinstein Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Ok, takker. Ingen krise m.a.o. :-) Men det pussige er, at nå når jeg åpna maskina igjen, var klokka rett. Jaja.. Batteriet er følsomt for varme, og når det blir varmt, kan det livne til igjen og gi en dert med strøm til en liten stund. Når et nærmest flatt batteri blir kaldt/varmt kan det "våkne og sovne" en periode. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.