Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg lar pc'n gå på batteri, og bare lukker lokket (hibernate), hvorfor stopper klokka da?

Dårlig batteri? For den "går som ei klokke" da den er tilkoblet strøm.

Kan jo ikke la den stå tilkoblet strømnettet i det været som er nå.

*dunder og brak-vær*

poof

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som et gåent CMOS-batteri. Det er et lite batteri som sitter på hovedkortet, og ikke har noe med det vanlige batteriet å gjøre.

Skrevet

Høres ut som et gåent CMOS-batteri. Det er et lite batteri som sitter på hovedkortet, og ikke har noe med det vanlige batteriet å gjøre.

Ok, takker. Ingen krise m.a.o. :-)

Men det pussige er, at nå når jeg åpna maskina igjen, var klokka rett.

Jaja..

Skrevet

Klokka har et eget batteri, en kanppecelle i en sokkel, det kan være løst eller defekt.

Skrevet

Ok, takker. Ingen krise m.a.o. :-)

Men det pussige er, at nå når jeg åpna maskina igjen, var klokka rett.

Jaja..

Batteriet er følsomt for varme, og når det blir varmt, kan det livne til igjen og gi en dert med strøm til en liten stund. Når et nærmest flatt batteri blir kaldt/varmt kan det "våkne og sovne" en periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...