keinstein Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Dessverre har jeg fått et belegg av silikon på innsiden av frontruta på bilen (tro det eller ei). Det kom fra et en papirrull som hadde fått ligge sammen med en lekk silkonstift og "godgjøre seg" før jeg tørka innsiden av frontruta med den (dumme meg). Dermed blir det et hvitt belegg på innsiden av ruta kontinuerlig, og samme hva jeg gjør, så får jeg det ikke vekk. Eller? 0 Siter
Lurveline Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Denne skulle vel klare jobben: http://www.autocustom.no/product_info.php?products_id=274 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Bytte frontrute? Barnet ut med badevannet? Det neste forslaget blir vel å bytte bil? Jeg skulle gjerne hatt toppmodellen. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Denne skulle vel klare jobben: http://www.autocustom.no/product_info.php?products_id=274 Jeg har et bra lager av kjemisk-teknisk, og skulle gjerne vite hva som tar vekk silikon. Meget mulig jeg har det i stallen fra før. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Mekanisk fjerning + aceton eller silikonfjerner burde vel funke. 0 Siter
Lurveline Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Jeg har et bra lager av kjemisk-teknisk, og skulle gjerne vite hva som tar vekk silikon. Meget mulig jeg har det i stallen fra før. Aceton eller isopropanol. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Mekanisk fjerning + aceton eller silikonfjerner burde vel funke. Klart. Men jeg er redd det går ut over lister og dekor. Jeg har ikke lyst til å prøve noe sterkt løsningsmiddel på nettlakkeringen på innsiden av ruta uten at noen har antydet at det går. Jeg kan prøve litt selvsagt. 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Barnet ut med badevannet? Det neste forslaget blir vel å bytte bil? Jeg skulle gjerne hatt toppmodellen. Ja, godt hun ikke passer i sluket. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Aceton eller isopropanol. Isopropanol går ikke, silikonen sitter like forbannet. Aceton tør jeg ikke prøve enda. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Ja, godt hun ikke passer i sluket. Bilen eller barnet? 0 Siter
Lurveline Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Isopropanol går ikke, silikonen sitter like forbannet. Aceton tør jeg ikke prøve enda. Bremserengjøring fra biltema. 0 Siter
Åsemor Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Bilen eller barnet? Nei, det var vel barnet mitt du foreslo å sende ut med badevannet? Flaks hun ikke renner ut. Men jeg er overtrøtt og har bryllupsnerver (nesten) så du skal ikke høre for mye på det jeg har å si i dag. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Klart. Men jeg er redd det går ut over lister og dekor. Jeg har ikke lyst til å prøve noe sterkt løsningsmiddel på nettlakkeringen på innsiden av ruta uten at noen har antydet at det går. Jeg kan prøve litt selvsagt. Nettlakkering? Noe spesielt med din rute? Vanlige frontruter har vel "filmen" inni? En bilmekaniker jeg kjenner bruker aceton på ruta i alle fall, uten at jeg kjenner til de tekniske detaljene rundt det..... Når det gjelder lakk og interiør skal du natuligvis være forsiktig med acetonen da... du får la være å gjøre det mens du skjelver på handa vettu 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Bremserengjøring fra biltema. Takk. Det er verd å prøve. Det har jeg tilfelidigvis på lager :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Aceton, kanskje? Absolutt tror jeg. Men gudene vet hva som skjer om jeg kommer borti gummilistene. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Nei, det var vel barnet mitt du foreslo å sende ut med badevannet? Flaks hun ikke renner ut. Men jeg er overtrøtt og har bryllupsnerver (nesten) så du skal ikke høre for mye på det jeg har å si i dag. Bryllupsnerver skal jeg aldri få. 0 Siter
keinstein Skrevet 28. juli 2006 Forfatter Skrevet 28. juli 2006 Nettlakkering? Noe spesielt med din rute? Vanlige frontruter har vel "filmen" inni? En bilmekaniker jeg kjenner bruker aceton på ruta i alle fall, uten at jeg kjenner til de tekniske detaljene rundt det..... Når det gjelder lakk og interiør skal du natuligvis være forsiktig med acetonen da... du får la være å gjøre det mens du skjelver på handa vettu Vi tar en prøve med aceton. I et hjørne. 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 28. juli 2006 Skrevet 28. juli 2006 Vi tar en prøve med aceton. I et hjørne. Hehehe Sikkert lurt å vente til i morgen, da vinduet har lett for å "flyte" sammen med pakningen og interiøret ved høy konjakkføring 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.