Gå til innhold

Vival og bilkjøring...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"Fare for tilvenning og avhengighet. Bør derfor brukes i et begrenset tidsrom og fortrinnsvis i lave doser. Forskrives med stor forsiktighet til alkohol- og medikamentmisbrukere, ved kroniske eller langvarige neurotiske forstyrrelser og ved mistanke om psykose. Forsiktig dosering til eldre og svakelige, pasienter med kronisk leversykdom, kardiorespiratorisk svikt og hjerneskade. Gir nedsatt toleranse overfor alkohol. Kan innvirke på reaksjonsevnen; forsiktighet ved bilkjøring og betjening av maskiner inntil reaksjonen på preparatet er kjent. Ved brå seponering etter lengre tids bruk av doser over 15-30 mg daglig kan abstinenssymptomer oppstå etter 2-5 dager, av og til mer, ev. med kramper."

Sakset fra http://www.felleskatalogen.no/

Gjest Aina E

Alt med trekant på er en retningslinje, dvs du må føle på det selv, men er ikke forbudt så lenge du har fått de foreskrevet av lege. Dersom det skjer en ulykke, vil du mest sannsynlig få skylda for å ha kjørt i påvirket tilstand.

http://www.bergen.kommune.no/service_utvikling_/ekstern/legemidler.html

Gjest Mirandolina

"Fare for tilvenning og avhengighet. Bør derfor brukes i et begrenset tidsrom og fortrinnsvis i lave doser. Forskrives med stor forsiktighet til alkohol- og medikamentmisbrukere, ved kroniske eller langvarige neurotiske forstyrrelser og ved mistanke om psykose. Forsiktig dosering til eldre og svakelige, pasienter med kronisk leversykdom, kardiorespiratorisk svikt og hjerneskade. Gir nedsatt toleranse overfor alkohol. Kan innvirke på reaksjonsevnen; forsiktighet ved bilkjøring og betjening av maskiner inntil reaksjonen på preparatet er kjent. Ved brå seponering etter lengre tids bruk av doser over 15-30 mg daglig kan abstinenssymptomer oppstå etter 2-5 dager, av og til mer, ev. med kramper."

Sakset fra http://www.felleskatalogen.no/

Takk :)

Vil ikke lese felleskatalogen mere...

Men da kan man kjøre bil da,varierer hvor mye jeg tar,skal bare ta to egenlig,altså 10 mg pr dag,men...

Har begynt å innse at jeg er sikkert avhengig,men men..sånn kan det gå....

Gjest Mirandolina

Alt med trekant på er en retningslinje, dvs du må føle på det selv, men er ikke forbudt så lenge du har fått de foreskrevet av lege. Dersom det skjer en ulykke, vil du mest sannsynlig få skylda for å ha kjørt i påvirket tilstand.

http://www.bergen.kommune.no/service_utvikling_/ekstern/legemidler.html

Det jeg er redd for...

Legen sa "Men ikke kjør bil" en gang,men kjørelæreren sa "det kan du i samråd med lege"...

Gjest Aina E

Det jeg er redd for...

Legen sa "Men ikke kjør bil" en gang,men kjørelæreren sa "det kan du i samråd med lege"...

For å si det sånn... Jeg ville aldri klart å tilgi meg selv dersom jeg drepte en unge fordi jeg ikke greide å la være å kjøre bil, selv om jeg visste at reaksjonsevnen er satt ned.

Man føler seg jo ganske klar i toppen selv om man er dritings, da... Så det med å vurdere selv, synes jeg er dumt.

Annonse

Takk :)

Vil ikke lese felleskatalogen mere...

Men da kan man kjøre bil da,varierer hvor mye jeg tar,skal bare ta to egenlig,altså 10 mg pr dag,men...

Har begynt å innse at jeg er sikkert avhengig,men men..sånn kan det gå....

"Men da kan man kjøre bil da,varierer hvor mye jeg tar,skal bare ta to egenlig,altså 10 mg pr dag,men..."

Altså, tar du større dose enn det som er foreskrevet, tviler jeg egentlig på at du er i stand til å kjøre bil.

Det jeg er redd for...

"Legen sa "Men ikke kjør bil" en gang,men kjørelæreren sa "det kan du i samråd med lege"..."

Da er jo saken grei da. Kjørelærer sier du må snakke med lege og lege sier "ikke kjør bil", ergo kjører du ikke bil!

Gjest Mirandolina

For å si det sånn... Jeg ville aldri klart å tilgi meg selv dersom jeg drepte en unge fordi jeg ikke greide å la være å kjøre bil, selv om jeg visste at reaksjonsevnen er satt ned.

Man føler seg jo ganske klar i toppen selv om man er dritings, da... Så det med å vurdere selv, synes jeg er dumt.

Uff ja det har du rett i...

Hadde aldri tilgitt meg selv da,har bare lyst å kjøre igjen,men 5mg er jo ikke mye?

Gjest Mirandolina

"Legen sa "Men ikke kjør bil" en gang,men kjørelæreren sa "det kan du i samråd med lege"..."

Da er jo saken grei da. Kjørelærer sier du må snakke med lege og lege sier "ikke kjør bil", ergo kjører du ikke bil!

Sikkert rett...

Men føler meg mer elendig når jeg ikke tar dem,ser på det som "farligere" å kjøre bil da.

Phu,nei ikke vet jeg,vet om folk som kjører bil,selv om de tar sånt.

Sikkert rett...

Men føler meg mer elendig når jeg ikke tar dem,ser på det som "farligere" å kjøre bil da.

Phu,nei ikke vet jeg,vet om folk som kjører bil,selv om de tar sånt.

"Men føler meg mer elendig når jeg ikke tar dem,ser på det som "farligere" å kjøre bil da."

Enkelte mener jo de har veldig fin sangstemme når de har fått litt alkohol innabords også, men det låter som regel helt for jæ...

"Phu,nei ikke vet jeg,vet om folk som kjører bil,selv om de tar sånt."

Om man kjenner noen som har f.eks ranet en bank, er det da like ok å gjøre det selv også?

Gjest Mirandolina

"Men føler meg mer elendig når jeg ikke tar dem,ser på det som "farligere" å kjøre bil da."

Enkelte mener jo de har veldig fin sangstemme når de har fått litt alkohol innabords også, men det låter som regel helt for jæ...

"Phu,nei ikke vet jeg,vet om folk som kjører bil,selv om de tar sånt."

Om man kjenner noen som har f.eks ranet en bank, er det da like ok å gjøre det selv også?

Nei du har jo et poeng..

Men hva med antipsykoyika,kan man kjøre bil da?

Orker bare ikke mer snart,nå er jeg oppriktig....

Vet ikke hva jeg trenger lenger,er usikker på alt.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...