Gå til innhold

Ny bil: Anbefal en 6- eller 7-seter! :)

Anbefalte innlegg

Gjest kjøpe ny bil
Skrevet

Familie på snart 4/6 (6 annenhver helg og i ferier etc) skal ha ny bil. Kikker på Opel Zafira, selvsagt - men er det andre biler vi bør ta med i betraktningen?

Takker for alle anbefalinger!

Videoannonse
Annonse
mariaflyfly
Skrevet

Dersom dere er 6 stk som skal på ferie i n Opel Zafira, bør dere ikke ha med dere så veldig mye bagasje - og du kan bare glemme barnevogna da.

Hadde Zafira i to år, det eneste som var bra med den var bagasjeplassen.

Skrevet

Citroen C8.

(samme bil som Peugeot 807, bare rimeligere)

Gjest kjøpe ny bil
Skrevet

Dersom dere er 6 stk som skal på ferie i n Opel Zafira, bør dere ikke ha med dere så veldig mye bagasje - og du kan bare glemme barnevogna da.

Hadde Zafira i to år, det eneste som var bra med den var bagasjeplassen.

Aberet med Zafiraen er bagasjeplassen, men den vinner jo unektelig på pris!

Vet du hvor mange kg man kan ha på taket inkl. vekten av takboksen?

mariaflyfly
Skrevet

Aberet med Zafiraen er bagasjeplassen, men den vinner jo unektelig på pris!

Vet du hvor mange kg man kan ha på taket inkl. vekten av takboksen?

Aner ikke. Men ang prisen - det er en grunn til at den er billigere enn tilsvarende biler, det er jeg sikker på. Med mindre jeg hadde en skikkelig mandagsbil.

Gjest kjøpe ny bil
Skrevet

Aner ikke. Men ang prisen - det er en grunn til at den er billigere enn tilsvarende biler, det er jeg sikker på. Med mindre jeg hadde en skikkelig mandagsbil.

Hvordan da? Fortell, fortell.

Var det forresten en 1,6 eller 1,8 du hadde?

mariaflyfly
Skrevet

Hvordan da? Fortell, fortell.

Var det forresten en 1,6 eller 1,8 du hadde?

Hadde en 1,8

Husker ikke alt som var galt med den, men den var mye ut og inn av service med de samme feilene om og om igjen.

Skrevet

Ingen tvil i det hele tatt; jeg hadde kjøpt en VW Touran!

Gjest kjøpe ny bil
Skrevet

Ingen tvil i det hele tatt; jeg hadde kjøpt en VW Touran!

Ja, gjerne det! Men de er så dyre...

Det blir en Zafira 1.8 denne gang, og så får vi kjøpe større når vi vinner i Lotto!

:D

Skrevet

Hadde en 1,8

Husker ikke alt som var galt med den, men den var mye ut og inn av service med de samme feilene om og om igjen.

Jeg har en Peugeot 307 SW 2005. Den er veldig bra og kan anbefales sterkt. Kjøp med hengerfeste så er baggasjeproblemet løst om dere skal på ferie. Ingen syvsetere har plass til syv personer og feriebaggasje. Dessuten får du mye mer utstyr for lavere pris hos Peugeot. Aldri noe tull er det heller.

Skrevet

Jeg har en Peugeot 307 SW 2005. Den er veldig bra og kan anbefales sterkt. Kjøp med hengerfeste så er baggasjeproblemet løst om dere skal på ferie. Ingen syvsetere har plass til syv personer og feriebaggasje. Dessuten får du mye mer utstyr for lavere pris hos Peugeot. Aldri noe tull er det heller.

Ække jeg som trenger syvseter, asså!

Forresten kjører jeg Saab 9-5 stasjonsvogn, og er storfornøyd. ;)

• 4 uker senere...
Skrevet

Ja, gjerne det! Men de er så dyre...

Det blir en Zafira 1.8 denne gang, og så får vi kjøpe større når vi vinner i Lotto!

:D

Zafira er ikke noe dårlig valg :-) Kjempegod å kjøre, får håpe du ikke er av dem som får en mandagsbil.

Gjest kjøpt ny bil
Skrevet

Zafira er ikke noe dårlig valg :-) Kjempegod å kjøre, får håpe du ikke er av dem som får en mandagsbil.

So far so good!

Skjønt den er ikke like sprek som den vi byttet inn, da... *sukk*

:)

Skrevet

Vi kjøpte nettopp Seat Alhambra! Nøyaktig samme bilen som VW Sharan og Ford Galaxy, men deleprisene er f.eks. halvparten av VW sine.

Vi er 6 nesten halve måneden, og trives godt med bilen foreløpig ihvertfall!

Skrevet

So far so good!

Skjønt den er ikke like sprek som den vi byttet inn, da... *sukk*

:)

Hva bytte du inn da? *Nysgjerrig*

Gjest har kjøpt bil
Skrevet

Hva bytte du inn da? *Nysgjerrig*

En Mondeo. Den var digg! Stor motor, stødig på veien og ikke minst - topp komfort! Hør, jeg er som en levende bilreklame! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...