Gå til innhold

øker solarium sjansen for brystkreft?

Anbefalte innlegg

Gjest Rebecka

Noen har sagt til meg at solarium øker risikoen for brystkreft, mens andre sier at dette er bare tull, at det kun øker risikoen for vanlig hudkreft, men ikke brystkreft. Hva skal jeg tro?

Det sies også at det er farlig å sole seg toppløs. Vil det da hjelpe om jeg beholder bhèn på når jeg ligger i solariumet, eller vil strålene trenge rett igjennom uansett?

Veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24002-%C3%B8ker-solarium-sjansen-for-brystkreft/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er ikke kjent med at man øker sin risiko for brystkreft ved å sole seg (i solarium eller i solen). Man er imidlertid mer utsatt for å bli rammet av ulike former for hudkreft. Du gjør derfor klokt i å beskytte deg og/eller begrense hvor mye du soler deg.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...