Gå til innhold

Tatoo og Piercinger på unge jenter

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Aina E

Jeg er ikke sikker på om det er en myte eller ikke, men:

Når man har en tatovering i korsryggen, kan man etter sigende ikke få epidural ved en evt. fødsel.

Det stemmer, det. Man kan dytte fargestoffer inn i spinalrommet ettersom jeg har forstått.

Tattoo på korsryggen kan bli problematisk ift bedøvelse ved fødsel. Hun bør derfor se an hvor hun bør plassere den.

Angående piercing bør hun velge en som ikke skader tennene. I tunga er ikke særlig heldig, sånn sett.

Piercinghull er ikke så synlig om de gror igjen. Tatoveringer må hun leve med resten av livet. Bør ikke ta noe som er for motepreget, men noe som gir personlig mening, om mulig?

Kan noen fortelle meg grunnen til at de vil ha piercing i munnen? En infeksjon der kan ha katastrofale følger.

En infeksjon i tunga kan skade for livet, bl a gi talefeil. Tunga er kroppens sterkeste og mest avanserte muskel, stappfull av nerver, den tåler ikke infeksjoner så bra.

Gjest tatto-girl

Det stemmer, det. Man kan dytte fargestoffer inn i spinalrommet ettersom jeg har forstått.

Jeg har selv tatt tatovering i korsryggen og hadde hørt at man ikke kunne få epidural ved en evt. fødsel.

Men dette er bare en myte, jeg forhørte meg med en lege, og han sa at det var ingenting i veien for å få epidural ved en evt. fødsel selv om man hadde tatovering i korsryggen.

Så det er ingenting å bekymre seg for:-)

Annonse

Jeg har selv tatt tatovering i korsryggen og hadde hørt at man ikke kunne få epidural ved en evt. fødsel.

Men dette er bare en myte, jeg forhørte meg med en lege, og han sa at det var ingenting i veien for å få epidural ved en evt. fødsel selv om man hadde tatovering i korsryggen.

Så det er ingenting å bekymre seg for:-)

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=271574

• 3 uker senere...

Jeg er ikke sikker på om det er en myte eller ikke, men:

Når man har en tatovering i korsryggen, kan man etter sigende ikke få epidural ved en evt. fødsel.

Det skal mye til for ikke få satt bedøvelse! Må omtrent være over hele korsryggen!

Har selv forhørt meg! Men ja, ville valgt en liten tattovering som betyr noe for vedkommende første gangen!

Tok selv tattovering som 16 åring, med tillatelse fra mor og far. Har aldri angret, tok en liten som betydde noe for meg! Og det vil den alltid gjøre!!

Gjest epidural/spinal i tatovering - NIKS

Hva folk velger å stikke seg med i diverse kroppsdeler får bli en smakssak.

Men:

Hun får betale selv!

Hun bør spare penger og bruke et anerkjent "verksted".

Hun bør sette seg godt inn i eventuelle komplikasjoner og forberede seg godt med utstyr til rens etc.

Hun bør også tenke litt på hvilket yrke hun kunne tenke seg i fremtiden og vurdere om en piercing/tatovering faktisk kan være til hinder for en yrkeskarriere seinere.

Til informasjon;

Tatoveringer i korsryggen kan hindre bedøvelse satt i ryggen under fødsler/operasjoner. De fleste tatoveringsstudioer vet nok dette, men vær obs på det når man velger mønster. La selve "ryggtaggene" midt i ryggen være fri for farge, dvs la mønsteret ha et blankt område midt i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...