Gå til innhold

hei

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Først vil jeg bare spørre; har du fått noe hjelp fra psykolog?

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg ble voldtatt for 6 år siden, og har det ennå sånn. MEN det går bedre etterhvert. Du vil jo aldri glemme, men du vil lære deg å leve med det.

Bare det siste året har jeg tatt mer tak i det, og prøvd å huske mer, tenke gjennom hva som skjedde å snakke mer om det.

Før prøvde jeg bare å glemme, og det gjorde de bare verre.

Nå føler jeg at jeg har mer kontroll over ting, fordi det er _jeg_ som har bestemt meg for å huske.

Men self, ingenting er så lett som det.. Men hvis du ikke får hjelp, anbefaler jeg deg til å prate med noen. Få satt ord på en del tanker og hjelp til å "sortere" alt.

Etterhvert som jeg har tatt tak i en del, har jeg sett mer sammenheng mellom voldtekten og andre problemer jeg har. Jeg forstår mer, og jeg får mindre skyldfølelse for noe..noe som er vanlig å ha..

Hvis du trener noen å snakke med så bare si ifra. Er her jeg:)

Ønsker deg lykke til, og jeg håper du vil få det bedre etterhvert.

Håper du får den hjelpen du trenger.

Mvh kristine, 22 år.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240033-hei/#findComment-1859581
Del på andre sider

Hei!

Først vil jeg bare spørre; har du fått noe hjelp fra psykolog?

Jeg kjenner meg igjen i det du sier. Jeg ble voldtatt for 6 år siden, og har det ennå sånn. MEN det går bedre etterhvert. Du vil jo aldri glemme, men du vil lære deg å leve med det.

Bare det siste året har jeg tatt mer tak i det, og prøvd å huske mer, tenke gjennom hva som skjedde å snakke mer om det.

Før prøvde jeg bare å glemme, og det gjorde de bare verre.

Nå føler jeg at jeg har mer kontroll over ting, fordi det er _jeg_ som har bestemt meg for å huske.

Men self, ingenting er så lett som det.. Men hvis du ikke får hjelp, anbefaler jeg deg til å prate med noen. Få satt ord på en del tanker og hjelp til å "sortere" alt.

Etterhvert som jeg har tatt tak i en del, har jeg sett mer sammenheng mellom voldtekten og andre problemer jeg har. Jeg forstår mer, og jeg får mindre skyldfølelse for noe..noe som er vanlig å ha..

Hvis du trener noen å snakke med så bare si ifra. Er her jeg:)

Ønsker deg lykke til, og jeg håper du vil få det bedre etterhvert.

Håper du får den hjelpen du trenger.

Mvh kristine, 22 år.

hei.takk! fortalte det til fastlegen min for ca halvt år.jeg gikk til samtale 3 ganger hos han,og det hjalp meg kjempemye.marerittene ble stort si borte,selv om de fremdeles er der..

kan jeg spør om hvor lenge du gjekk til samtale? når jeg så hvor mye det hjalp bare å snakke litt om det,har jeg lyst til å få snakket mer ut om det..men synes det er så vanskelig.

de siste 3 årene har jeg ikke hatt noen forhold. har gått ut med noen,men det har bare vart i noen få uker. savner en å være sammen med,men det er så vanskelig,alt kommer bare tilbake da.alt det vonde som jeg nesten føler at jeg har lakt bak meg.føler at jeg ikke kommer noen vei. har du hatt noen forhold etter det som skjedde deg?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240033-hei/#findComment-1861606
Del på andre sider

hei.takk! fortalte det til fastlegen min for ca halvt år.jeg gikk til samtale 3 ganger hos han,og det hjalp meg kjempemye.marerittene ble stort si borte,selv om de fremdeles er der..

kan jeg spør om hvor lenge du gjekk til samtale? når jeg så hvor mye det hjalp bare å snakke litt om det,har jeg lyst til å få snakket mer ut om det..men synes det er så vanskelig.

de siste 3 årene har jeg ikke hatt noen forhold. har gått ut med noen,men det har bare vart i noen få uker. savner en å være sammen med,men det er så vanskelig,alt kommer bare tilbake da.alt det vonde som jeg nesten føler at jeg har lakt bak meg.føler at jeg ikke kommer noen vei. har du hatt noen forhold etter det som skjedde deg?

Hei igjen!

Jeg gikk til legen å fortalte hva som hadde skjedd, å han henviste meg videre til psykolog. Gikk til psykolog ca et halvt år, og det hjalp mye. Men psykologen flyttet, og jeg skulle få ny, men på det tidspunktet klarte jeg ikke snakke med noen andre, og tenkte å vente litt. Nå til høsten tenker jeg på å begynne å gå til en ny, for jeg vet det vil hjelpe.

Jeg har hatt forhold ja. Rett etter voldtekten ble jeg sammen med en gutt jeg var sammen med i hele 6 år. Har en datter på to år nå.

Men det ble slutt mellom meg og barnefaren for en stund siden. Vi hadde det fint, men jeg hadde mye problemer som gikk utover forholdet. Vi taklet det som regel bra, spesielt han, men jeg hadde et behov av å være alene å finne ut av ting.

Forhold går greit, men jeg må ha noen som jeg kan snakke med, og det er ikke alltid så lett for de å forstå alt helt.

Og man kan ikke forvente at kjæresten skal være psykolog også. Men til en viss grad må man kunne klare å snakke med de.

Hvis du ønsker å prate litt så er det bare å sende mail til meg på [email protected]. :)

Evt legge meg til på msn.

Hvis det hjalp for deg å gå til legen, anbefaler jeg deg til å gå til psykolog. De fleste er utrolig flinke da. Jeg fikk ikke helt til å gå til han første jeg fikk, så byttet til jeg fikk en jeg klarte å prate med.

De forstår det, at det ikke er alle man helt får den kjemien med å klarer å snakke med.

Håper ting ordner seg for deg etterhvert.

Og håper det som skjedde ikke setter noe stopper for deg å få deg kjæreste.

Klemmer fra meg

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240033-hei/#findComment-1861840
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...