hambo Skrevet 4. april 2001 Del Skrevet 4. april 2001 Har vært til undersøkelse i dag og fått vite at jeg har hull mellom to hjertekammer. Jeg er en mann på 58 år og føler meg frisk. Bakgrunnen for undersøkelsen var at jeg de siste tre årene har hatt noen tilfeller av hjernedrypp. Og var til utredning ved Nevrologisk avd. Haukeland Sykehus i vinter. Ble derfra sendt til "Ultralydundersøkelse av hjertet via spiserøret" Det ble som nevnt at jeg hadde dette hjerteproblemet. Og at de skulle gjøre noe med det, bl.annet for å redusere faren for flere drypp. Men etter undersøkelsen var jeg litt omtåket og fikk ikke spurt noe om hva dette innebærer. Det hadde derfor vært fint om du ville fortelle meg litt om dette. Med vennlig hilsen Oskar Karlsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24004-%C3%B8nsker-%C3%A5-vite-litt-om-hull-mellom-hjertekammer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom Skrevet 8. april 2001 Del Skrevet 8. april 2001 Svar til Hambo. Skilleveggshull (såkalte septumdefekter) kan forekomme i skilleveggen mellom både for- og hjertekamre. Den defekten som i barne-ungdomsårene oversees oftest, og som oppdages i voksen, er skilleveggsdefekt mellom forkamrene. Avhengig av størrelse og overgang av blod mellom forkamrene vil det være indikasjon for å tette denne defekten. Skilleveggshull kan under visse forutsetninger dekkes ved hjelp av kateterteknikk idag, alternativt må de opereres. Hvis dine episoder med små hjerneslag ansees forårsaket av ditt skilleveggshull, vil det være all grunn til å søke å få dette tettet. Avhengig av funn ved undersøkelsen vil en av de metodene jeg har nevnt bli aktuelle. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/24004-%C3%B8nsker-%C3%A5-vite-litt-om-hull-mellom-hjertekammer/#findComment-102144 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.