Gå til innhold

Tilbake på jobb etter sykem.

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykemeldt i nesten en mnd pga angst og panikkanfall. Imorgen er sykemld gått ut, og jeg skal ha min første arbeidsdag på lenge. Gruer meg ekstremt mye til det..Har hatt mye mindre angst når jeg har vært hjemme fra jobb, så for meg er jobben knyttet direkte til følelse av angst..Vet ikke hva jeg skal gjøre eller hvor mye jeg kan presse meg. Vil jo jobbe, men det er veldig fristende og forlenge sykemld. På en annen side er jeg jo mye bedre! Har noen et lite tips eller to til hva jeg skal gjøre? Jobbe eller ikke imorgen? Og isåfall: hvordan komme seg gjennom en arbeidsdag uten å slite seg helt ut av angsten??

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240040-tilbake-p%C3%A5-jobb-etter-sykem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykke til

Hva med aktiv sykemelding. Da kan du avtale med arbeidsgiver hvor mye du skal være på jobben og hvilke arbeidsoppgaver du skal ha. Da har du også muligheten til å ta det litt rolig, ta en ekstra pause nå og da eller gå hjem hvis det blir for hardt å være der.

Annonse

Gjest snart tilbake

1. Det blir sannsynligvis ikke lettere å begynne om du forlenger sykemeldingen.

2. Anbefaler gradert sykemelding i oppstarten. (Jeg synes aktiv sykemelding er noe stort tull).

Aktiv sykemelding kan fungere veldig bra for noen!

Man får lov å være på jobben, uten å føle det helt store presset når man går på toppen av de andre som er på jobb. Og man har muligheten til å gå hjem på en dårlig dag. I gradert må en vel være på jobben til de tider som er planlagt, får da har de jo ikke leid inn folk for deg når du faktisk er der..

1. Det blir sannsynligvis ikke lettere å begynne om du forlenger sykemeldingen.

2. Anbefaler gradert sykemelding i oppstarten. (Jeg synes aktiv sykemelding er noe stort tull).

Takk for svar, alle sammen:-)

Jeg jobber forøvrig på psyk sykehus. Hadde en grei arbeidsdag idag med ikke altfor mye angst. Skal til lege imorra og be om gradert sykemelding. Tusen takk for tips.. Visste faktisk ikke at det fantes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...