Gå til innhold

Gode bøker

Anbefalte innlegg

Gjest yes sir
Skrevet

Jeg har ikke lest den selv enda, men jeg har fått den anbefalt (og har den i bokhyllen): "Snø vil falle over snø som har falt" av Levi Henriksen. David Lodge "Nice work" (jeg leste den på engelsk så jeg har ikke den norske tittelen).

): "Snø vil falle over snø som har falt" av Levi Henriksen

Jeg orket ikke lese mer enn 20 sider, så ga jeg opp.KJEDELIG bok.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 130
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

17

• ShitDiddelyDo

14

• Babette

10

• hare1365380455

10

hare1365380455
Skrevet

Da noterer jeg meg det bak øret til neste gang jeg skal shoppe bøker. Jeg har noen slike runder innimellom og kjøper en del når jeg først er i gang.

Men idag har jeg svidd av endel penger på en Nintendo DS til guttungen, så bøker til meg er utsatt litt ;-)

Jeg må også utsette bokkjøp en stund (bortsett fra pensum da).

Men kos dere med nintendo!

Skrevet

Jeg holdt også på å le meg i hjel av "Fordeler og ulemper ved å være til" av Vigdis Hjorth. Den finnes også i paperback, men den appellerer muligens mest til kvinner.

Ja, og så har alle bøkene til Anne B. Ragde kommet i paper. Du har sikkert allerede lest Berlinerpoplene og Eremittkrepsene. Anbefales kan også Zona Frigida.

Jeg har veldig god erfaring med å plukke med meg bøker av ukjente forfattere fra flyplasser, kiosker, bensinstasjoner osv. Repertoaret har blitt betraktelig utvidet av dette.

Jeg har faktisk aldri lest en bok av Anne B. Ragde. Kan hun sammenlignes med noen?

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg må også utsette bokkjøp en stund (bortsett fra pensum da).

Men kos dere med nintendo!

Jeg må kjøpe ett spill til han også, hi hi det spillet som fulgte med er ett Mario spill som jeg tror jeg har aller mest interesse av.

Jeg fikk ikke fulgt han i barnehagen idag, han begynte igjen idag, så jeg ville overraske han når han kom hjem. Formen er ikke helt på topp, tror jeg har glemt og ta pauser innimellom slagene.

Skrevet

Jeg vet hvor jeg finner bøkene.

Jeg turte ikke anbefale deg de jeg har falt for....så....

Skrevet

Har nettopp lest Ulvenatten. Det var grei skuring.

Er Sirkelens Ende også ok?

den er ræva

Skrevet

Jeg har faktisk aldri lest en bok av Anne B. Ragde. Kan hun sammenlignes med noen?

Ikke direkte. Hun kan kanskje ha ørlite til felles med Vigdis Hjorth, f. eks. er begges hovedpersoner nokså drikkfeldige, som regel.

Og begge er direkte, rå og usminkede i sine beskrivesler. Og viser god innsikt og innlevelse i menneskesinnet.

Begge har også humor.

Men Ragde er mer uforutsigbar.

Nei, jeg vet ikke. Hun er nok noe for seg selv.

hare1365380455
Skrevet

Jeg må kjøpe ett spill til han også, hi hi det spillet som fulgte med er ett Mario spill som jeg tror jeg har aller mest interesse av.

Jeg fikk ikke fulgt han i barnehagen idag, han begynte igjen idag, så jeg ville overraske han når han kom hjem. Formen er ikke helt på topp, tror jeg har glemt og ta pauser innimellom slagene.

Du må passe på å slappe av også, selv om du føler deg topp og gjerne vil gjøre masse! Så sett deg ned med spillet eller en god bok; du har litt tid nå før barnehagen stenger...;)

hare1365380455
Skrevet

Jeg har heller ikke lest noe av henne, men jeg har fått bøkene anbefalt noen ganger.

Skrevet

Øyvind Myhre: Følge en drøm

Tviler på om du får kjøpt denne, men de har den (eller kan bestille den) på biblioteket.

Felix Thoresen: Amal Nor bøkene. Tilsvarende som over.

Olaf Havnes: Sagaen om den siste nattkriger (Ørnens sønn, Havlandet, Svart storm). Ditto som de over, tipper jeg.

Reidar Jensen: "Natten da stjernene falt ned" samt "Mannen som kunne se hele verden" - også disse er nok vanskelig å få kjøpt.

...

Ble visst bare bøker som er vanskelige å kjøpe dette, men tipper en del av dette er "ny" litteratur for deg ihvertfall.

Om du får tak i disse og får lest dem, hadde det vært gøy å høre hva du synes om dem, forøvrig *s*

Gjest oppogfram
Skrevet

"Alkymisten"

Jeg husker ikke forfatteren av denne boka. Jeg har selv lest den fem ganger...holder på med den sjette.

Ei virkelig god bok som sier enormt mye...hvis du ikke bare vil pløye gjennom noe uten å tenke på hva du leser...

Skrevet

"Alkymisten"

Jeg husker ikke forfatteren av denne boka. Jeg har selv lest den fem ganger...holder på med den sjette.

Ei virkelig god bok som sier enormt mye...hvis du ikke bare vil pløye gjennom noe uten å tenke på hva du leser...

Forfatteren er selvfølgelig Paulo Coelho, og hvis du har lest boka 5 ganger, så burde du husket det.

Gjest Shira12
Skrevet

Du må passe på å slappe av også, selv om du føler deg topp og gjerne vil gjøre masse! Så sett deg ned med spillet eller en god bok; du har litt tid nå før barnehagen stenger...;)

Jeg har akkurat sett på såpeopera, det er en fin fin måte og slappe av på :o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Kjøpte meg en bok for å lese på toget hjem fra Oslo sist helg, og den fenget meg iallfall veldig! Det var "Mannen som elsket Yngve" av Tore Renberg. Veldig bra skrevet om å være ung på begynnelsen av nittitallet. Jeg satt og smilte og lo for meg selv da jeg leste den. :)

Jeg betalte 99 kr for den som paperback, så du blir ikke ruinert.

Skrevet

"Alkymisten"

Det er en oppskrytt bok - den mannen har ikke tenkt noen tanker som skapte revolusjon i mitt liv i alle fall - men for all del....

Skrevet

Ikke direkte. Hun kan kanskje ha ørlite til felles med Vigdis Hjorth, f. eks. er begges hovedpersoner nokså drikkfeldige, som regel.

Og begge er direkte, rå og usminkede i sine beskrivesler. Og viser god innsikt og innlevelse i menneskesinnet.

Begge har også humor.

Men Ragde er mer uforutsigbar.

Nei, jeg vet ikke. Hun er nok noe for seg selv.

Jeg får vel skaffe meg en bok eller to av henne. I det minste for å ha noe å snakke om i sosiale sammenhenger :)

Skrevet

Kjøpte meg en bok for å lese på toget hjem fra Oslo sist helg, og den fenget meg iallfall veldig! Det var "Mannen som elsket Yngve" av Tore Renberg. Veldig bra skrevet om å være ung på begynnelsen av nittitallet. Jeg satt og smilte og lo for meg selv da jeg leste den. :)

Jeg betalte 99 kr for den som paperback, så du blir ikke ruinert.

Har du lest Kompani Orheim av samme forfatter?

Hvis ikke så anbefaler jeg den på det varmeste:-)

Skrevet

Jeg får vel skaffe meg en bok eller to av henne. I det minste for å ha noe å snakke om i sosiale sammenhenger :)

Du vil neppe angre!

Jeg har verken lest Da Vinci-koden eller Sofies verden, så jeg har intet å konversere om i det gode selskap. Ikke har jeg sett eller lest Ringenes herre heller.

Og ikke har jeg høl i øra eller koppevaksine. En skikkelig outsider.

Skrevet

Trodde hun var sånn kiosklitteratur-dame jeg....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...