Osiris Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 "Engler og demoner", har du lest den? Jeg har nettopp kjøpt den, men har ikke begynt på den ennå. Bare lurte på om jeg kan glede meg, eller om den er oppskrytt (den og). Jeg har lest den engelske utgaven. Såfremt oversetteren har gjort jobben sin så har noe kjempebra å se fram til. Veldig spennende bok. Dte samme gjelder The Digital Fortress av samme forfatter 0 Siter
Gjest prust Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 "Engler og demoner", har du lest den? Jeg har nettopp kjøpt den, men har ikke begynt på den ennå. Bare lurte på om jeg kan glede meg, eller om den er oppskrytt (den og). Knallgod! 0 Siter
flisa Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Jeg har lest den engelske utgaven. Såfremt oversetteren har gjort jobben sin så har noe kjempebra å se fram til. Veldig spennende bok. Dte samme gjelder The Digital Fortress av samme forfatter Ja - den leste jeg ut i Frankrike 0 Siter
bugge -jenta Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 "Den uekte"/"The impressionist" av Hari Kunzru er fantastisk synes jeg. (Til tross for dårlig norsk tittel.) Finnes i paperback både på norsk og engelsk til rundt 100-lappen. Godt å høre. Den står i bokhylla, kjøpt på fretex dor 25 kroner. Da skal jeg lese den. Som takk skal du få en anbefaling av meg, Vindens skygge, av Carlos Ruiz Zafon:o) 0 Siter
Osiris Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Ja - den leste jeg ut i Frankrike Jeg syns nesten den var hakket bedre enn Angels and demons 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Håkan Nesser er bra! Nå er det jammen mange som har sagt det, så jeg bør nok lese en bok snart! 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Mange bok ideer jeg,men vet ikke om du liker dem da... James Van Praagh -Kontakt med den andre siden- (går foressten film om han på Hallmark for tiden,om du har den kanalen) Betty Shine -Mitt liv som medium- Marion Dampier Jeans -Mitt liv med ånderne- Brian L weiss -mange liv, mange mestre- og -samme sjel,mange liv- 0 Siter
Gjest Mirandolina Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Forfatteren er selvfølgelig Paulo Coelho, og hvis du har lest boka 5 ganger, så burde du husket det. Og han har mange andre bra bøker også... 0 Siter
Osiris Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Nå er det jammen mange som har sagt det, så jeg bør nok lese en bok snart! Du vil nok ikke angre på det 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Du vil nok ikke angre på det Om det er god krim så nei. Jeg leste sist bøkene til Nesbø, og de anbefales! 0 Siter
flisa Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Jeg syns nesten den var hakket bedre enn Angels and demons Syns jeg også! 0 Siter
Osiris Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Syns jeg også! Tror jamen jeg må lese den en gang til jeg. 0 Siter
filiokus81 Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Jeg har lest den engelske utgaven. Såfremt oversetteren har gjort jobben sin så har noe kjempebra å se fram til. Veldig spennende bok. Dte samme gjelder The Digital Fortress av samme forfatter Hm. Den digitale festning (som den heter på norsk) fenget aldri meg helt. Da likte jeg Da Vinci Koden bedre. Engler og Demoner har jeg ikke lest, men den står på listen :-) 0 Siter
snø Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Kompani Orheim av Tore Renberg. http://www.dn.no/borspause/article526141.ece 0 Siter
snø Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Har du lest Kompani Orheim av samme forfatter? Hvis ikke så anbefaler jeg den på det varmeste:-) Der ser jeg du har anbefalt akkurat det samme som meg, ja. Kjempekjekk bok! Særlig for meg som er vokst opp i nabolaget og er et lite år yngre :-) 0 Siter
MsSophie Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Der ser jeg du har anbefalt akkurat det samme som meg, ja. Kjempekjekk bok! Særlig for meg som er vokst opp i nabolaget og er et lite år yngre :-) Ja, boken var veldig bra...og enda bedre ble den sikkert når alt ble så kjent:) 0 Siter
snø Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Ja, boken var veldig bra...og enda bedre ble den sikkert når alt ble så kjent:) Ja den gjorde det. Jeg bodde selv på tjensvoll en periode da jeg var liten, og jeg lurer fryktelig på om Rudi i Tjensvollgjengen var samme Rudi som jeg en gang kjente der da ;o) Regner med at han har brukt en del karakterer fra barndommens virkelige verden i boka. Jeg storkoste meg! Nå må jeg bare få lest "mannen som elsket Yngve også". Tar ting i litt feil rekkefølge, men i følge maen så gjør det ingenting. Gleder meg allerede til å gå løs på den. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 Og jeg hørte knapt på noen av dere. Det var overraskende få ukjente, norske forfattere her. Og Saabye, Kafka og Dan Brown er ikke små forfattere, selv om mange av dere later til å tro det. Vel, jeg bestilte Alkymisten. Har fått en del anbefalinger om den, men har aldri fått ut fingeren. Jeg leste Mannen som Elsket Yngve i fjor, og hadde helt glemt Kompani Orheim. Så jeg tro til med den også. Til slutt bestilte jeg Glamorama av Bret Easton Ellis. Har lest litt av ham i det siste, men denne har jeg ikke fått med meg ennå. Blir nok flere bestillinger i løpet av sommeren, hvis leselysten, som nå om dagen er stor, vedvarer, og da skal jeg sjekke innom tråden igjen. Selv om det var overraskende mange dårlige råd her. Altman: P. G. Woodhouse blir å bestille neste gang jeg trenger bøker. Men jeg tror det var du, en eller annen gang og på et annet forum, som ga meg lysten til å lese Alkymisten. Jeg er bare litt treg. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 Øyvind Myhre: Følge en drøm Tviler på om du får kjøpt denne, men de har den (eller kan bestille den) på biblioteket. Felix Thoresen: Amal Nor bøkene. Tilsvarende som over. Olaf Havnes: Sagaen om den siste nattkriger (Ørnens sønn, Havlandet, Svart storm). Ditto som de over, tipper jeg. Reidar Jensen: "Natten da stjernene falt ned" samt "Mannen som kunne se hele verden" - også disse er nok vanskelig å få kjøpt. ... Ble visst bare bøker som er vanskelige å kjøpe dette, men tipper en del av dette er "ny" litteratur for deg ihvertfall. Om du får tak i disse og får lest dem, hadde det vært gøy å høre hva du synes om dem, forøvrig *s* Thansk. Skal sjekke ut disse senere. Du var en av de få som ramset opp forfattere jeg ikke har hørt om eller lest noe av. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.