Hawkwind Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Og jeg hørte knapt på noen av dere. Det var overraskende få ukjente, norske forfattere her. Og Saabye, Kafka og Dan Brown er ikke små forfattere, selv om mange av dere later til å tro det. Vel, jeg bestilte Alkymisten. Har fått en del anbefalinger om den, men har aldri fått ut fingeren. Jeg leste Mannen som Elsket Yngve i fjor, og hadde helt glemt Kompani Orheim. Så jeg tro til med den også. Til slutt bestilte jeg Glamorama av Bret Easton Ellis. Har lest litt av ham i det siste, men denne har jeg ikke fått med meg ennå. Blir nok flere bestillinger i løpet av sommeren, hvis leselysten, som nå om dagen er stor, vedvarer, og da skal jeg sjekke innom tråden igjen. Selv om det var overraskende mange dårlige råd her. Altman: P. G. Woodhouse blir å bestille neste gang jeg trenger bøker. Men jeg tror det var du, en eller annen gang og på et annet forum, som ga meg lysten til å lese Alkymisten. Jeg er bare litt treg. Imponert om de norske forfatterne jeg nevnte er kjente for deg - da de går for å være rimelig obskure ;-) Ellers, om du liker Wodehouse, kan jeg anbefale deg å kjøpe boken "Scream for Jeeves", om du skulle snuble over denne. Bertie og Jeeves på tur i Lovecraft's horror-univers; i en fornøyelig skrevet parodi/hyllest av P. H. Cannon. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Jeg vil anta at du kommer til å like P. G. Woodhouse. Passe absurd og tørr britisk humor. Ellers så vil jeg nesten på pur faen anbefale Herr Tristam Shandys liv og meninger av Laurence Sterne. Boken er utrolig fascinerende, men ekstremt vanskelig å lese. Blant annet er følgende sagt om romanen: "hele romanen er et vanvittig virvar av løse tråder, antydede grisevitser, halvveise anekdoter, henvendelser til leseren, omveier, digresjoner, nekrologer og i det hele tatt alt som kan komme i veien for historien om Tristram Shandys liv." Hm, kanskje du og kan ha interesse av denne saken: http://www.amazon.com/gp/product/0940884607/104-4453670-6037518?v=glance&n=283155 Litt vanskelig å få tak i nåtildags, dessverre, men vel verdt å lese IMHO. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Det er en oppskrytt bok - den mannen har ikke tenkt noen tanker som skapte revolusjon i mitt liv i alle fall - men for all del.... Jeg er veldig enig. Men så leste jeg den også med veldig store forventninger, i og med at folk sa den kom til å forandre livet mitt. Men det gjorde den altså ikke. Boka var forsovidt greit tidsfordriv, men ikke noe mer. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 Imponert om de norske forfatterne jeg nevnte er kjente for deg - da de går for å være rimelig obskure ;-) Ellers, om du liker Wodehouse, kan jeg anbefale deg å kjøpe boken "Scream for Jeeves", om du skulle snuble over denne. Bertie og Jeeves på tur i Lovecraft's horror-univers; i en fornøyelig skrevet parodi/hyllest av P. H. Cannon. Nei, jeg svarte deg under her. Du var vel omtrent den eneste som nevnte forfattere som _ikke_ var kjente for meg. Du og Altman. Men deres tips skal jeg også sjekke ut. Det er greit at folk tipser meg sine favorittbøker, men når halvparten ramser opp Dan Brown, Kafka og Lars Saabye Christensen, i en tråd hvor jeg ber om ukjente forfattere, får jeg litt leamus. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Den er ikke norsk, men har du lest "Parfymen" av Patrick Suskind? Genial bok. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Nei, jeg svarte deg under her. Du var vel omtrent den eneste som nevnte forfattere som _ikke_ var kjente for meg. Du og Altman. Men deres tips skal jeg også sjekke ut. Det er greit at folk tipser meg sine favorittbøker, men når halvparten ramser opp Dan Brown, Kafka og Lars Saabye Christensen, i en tråd hvor jeg ber om ukjente forfattere, får jeg litt leamus. Skjønner det ja. Skrev min kommentar her før du svarte meg - derfor litt crossover ;-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 Trodde hun var sånn kiosklitteratur-dame jeg.... "Trodde hun var sånn kiosklitteratur-dame jeg..." Det er ikke rør. Det er det inntrykket jeg også sitter med. Jeg hadde tenkt til å lese hennes to slagere, men så begynte hun å dukke opp i haugevis av medier og ga meg et utrolig slett inntrykk, og det skulle ikke mye til før jeg fikk den dama fullstendig i vranstrupen. Jeg har ingen tro på at bøkene til den dama der vil gi meg noe som helst, og jeg leser dem ikke av prinsipp. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 For ikke å snakke om Karen Blixen. Hun har skrevet mye bra. Men hun var vel ikke akkurat en ukjent forfatter, så det er kanskje ikke det du er ute etter. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 For ikke å snakke om Karen Blixen. Hun har skrevet mye bra. Men hun var vel ikke akkurat en ukjent forfatter, så det er kanskje ikke det du er ute etter. Karen Blixen har jeg aldri lest noe av, men jeg har naturligvis hørt om henne. Noterer meg navnet bak øret før neste bestilling eller tur på biblioteket. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 Skjønner det ja. Skrev min kommentar her før du svarte meg - derfor litt crossover ;-) Du hadde forresten rett. Gjorde et søk på www.tanum.no nå, og de eneste av disse forfatterne jeg fant, var tre bøker av Olaf Havnes. Tanum er forresten et råbra sted å bestille bøker. Bestilte tre stykker for noen minutter siden, og jeg vil tro jeg har dem til onsdag. Fraktfritt er det også, forutsatt at man bestiller tre stykker. 297 kroner for tre bøker, rett i postkassa på rekordtid, er ikke så galt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 Hun skriver bra bøker, men jeg har litt betenkeligheter om å støtte opp om hennes svulmende ego ved å kjøpe bøkene hennes og bidra til at hun havner på bestselgerlistene. Det hender vi frekventerer samme pub, og hun bare MÅ være midtpunkt. Ikke bare blant de hun sitter sammen med, men i hele lokalet. Det virker som om hun er litt full av seg selv, ja. Jeg har hørt henne snakke og det låter ikke bra. Mulig hun låter bedre på papir. Jeg orker bare ikke å kaste meg på hennes populæritetsbølge. 0 Siter
Gjest Princess Peach Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Den er ikke norsk, men har du lest "Parfymen" av Patrick Suskind? Genial bok. Å ja, den er bra. Meget spesiell, men fascinerende. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Å ja, den er bra. Meget spesiell, men fascinerende. Spesiell er det rette ordet, ja. Jeg har aldri lest noe liknende. Et fantastisk språk, men samtidig veldig sært. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 Spesiell er det rette ordet, ja. Jeg har aldri lest noe liknende. Et fantastisk språk, men samtidig veldig sært. Har ikke lest den. Skal sjekke den ut. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Har ikke lest den. Skal sjekke den ut. Det synes jeg du skal gjøre. 0 Siter
Lucretia Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Har ikke giddet å lese hele tråden. Men anbefaler å lese noe av Neil Gaiman. Neverwhere og Stardust er blant mine favoritter. Har ikke lest så mange av ham ennå (fordi jeg leser sjelden og tregt) men holder på, og skal før eller siden prøve å komme igjennom alt! 0 Siter
mynaeve Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Og jeg hørte knapt på noen av dere. Det var overraskende få ukjente, norske forfattere her. Og Saabye, Kafka og Dan Brown er ikke små forfattere, selv om mange av dere later til å tro det. Vel, jeg bestilte Alkymisten. Har fått en del anbefalinger om den, men har aldri fått ut fingeren. Jeg leste Mannen som Elsket Yngve i fjor, og hadde helt glemt Kompani Orheim. Så jeg tro til med den også. Til slutt bestilte jeg Glamorama av Bret Easton Ellis. Har lest litt av ham i det siste, men denne har jeg ikke fått med meg ennå. Blir nok flere bestillinger i løpet av sommeren, hvis leselysten, som nå om dagen er stor, vedvarer, og da skal jeg sjekke innom tråden igjen. Selv om det var overraskende mange dårlige råd her. Altman: P. G. Woodhouse blir å bestille neste gang jeg trenger bøker. Men jeg tror det var du, en eller annen gang og på et annet forum, som ga meg lysten til å lese Alkymisten. Jeg er bare litt treg. Glamorama er kanskje den dårligste boken som er skrevet Synes forresten du får som fortjent egentlig. Hvis du vil ha gode bok-anbefalinger så må du skrive hvilke bøker du har likt tidligere. 0 Siter
Altman Skrevet 31. juli 2006 Skrevet 31. juli 2006 Hm, kanskje du og kan ha interesse av denne saken: http://www.amazon.com/gp/product/0940884607/104-4453670-6037518?v=glance&n=283155 Litt vanskelig å få tak i nåtildags, dessverre, men vel verdt å lese IMHO. En parodi på Woodhouse skal bli interessant 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. juli 2006 Forfatter Skrevet 31. juli 2006 Glamorama er kanskje den dårligste boken som er skrevet Synes forresten du får som fortjent egentlig. Hvis du vil ha gode bok-anbefalinger så må du skrive hvilke bøker du har likt tidligere. Men jeg liker Ellis. Likte ikke American Psyko da jeg leste den for 15 år siden, men jeg likte Lunar Park, og leser nå Less than Zero - også det en bok jeg får mer og mer sansen for etter hvert som jeg leser. Så jeg må gi Glamorama en sjanse. For øvrig har jeg lest andre si det er hans beste bok. Tja. Jeg skrev at jeg ikke ville ha krimtips. Det åpner for alt annet enn krim. Likevel fikk jeg mange krimtips. Jeg skrev også at jeg ikke så etter store forfatternavn. Likevel fikk jeg stort sett bare store forfatternavn. 0 Siter
laban Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 "Men ikke spør meg om sammenhengen mellom bestselgere og hårfønere... " Jeg skulle akkurat til å spørre om det jeg, for jeg forsto ingenting? Du får evt. spørre Babette, det var hun som foretok temaskiftet 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.