mynaeve Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Men jeg liker Ellis. Likte ikke American Psyko da jeg leste den for 15 år siden, men jeg likte Lunar Park, og leser nå Less than Zero - også det en bok jeg får mer og mer sansen for etter hvert som jeg leser. Så jeg må gi Glamorama en sjanse. For øvrig har jeg lest andre si det er hans beste bok. Tja. Jeg skrev at jeg ikke ville ha krimtips. Det åpner for alt annet enn krim. Likevel fikk jeg mange krimtips. Jeg skrev også at jeg ikke så etter store forfatternavn. Likevel fikk jeg stort sett bare store forfatternavn. American Psycho og Less than Zero er rene mesterverk iforhold til Glamorama. Angående kjente forfattere...det varierer vel veldig hvilke forfattere folk mener er kjente. Jeg feks, ville sagt at Ellis var en veldig kjent forfatter.. Skulle jeg anbefalt en bok idag, så ville jeg sagt A Short History of Tractors in Ukrainian av Marina Lewycka. 0 Siter
Babette Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Jeg har ledd mye med tanken på han ene i Matrix-frakk ja..:-) Og så har de antakelig hendene veldig høyt når de går, slik man ofte karrikerer homoer. Men for noen måltider de to kan stelle til. Jeg skulle gjerne vært gjest der, ja. 0 Siter
MsSophie Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Og så har de antakelig hendene veldig høyt når de går, slik man ofte karrikerer homoer. Men for noen måltider de to kan stelle til. Jeg skulle gjerne vært gjest der, ja. ...og for en stor kjærlighet mellom to mennesker hun klarte å formidle! Men ja, både et stort måltid samt jordbær og champagne i boblebadet hadde gjort seg:-) Hadde jeg vært Torunn så hadde jeg reist sporenstreks til Køben og latt meg bli ny ved hjelp av onkel Erlend! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Den er ikke norsk, men har du lest "Parfymen" av Patrick Suskind? Genial bok. Den er knallgod! Anbefales på det sterkeste!!!!! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Jeg leser annet også, men setter stor pris på en god krimbok ) Har akkurat lest Arsenikktårnet av Anne .B. Ragde, den var ganske bra. Handlet om hvordan man blir preget av ting i livet, som gjør oss den den vi blir, og hvordan andre oppfatter oss. Heisan! Jeg kjøpte Arsenikktårnet i dag - på bakgrunn av innlegg her :-) begynte å lese den på bussen hjem fra jobb, og jeg liker stilen :-) Kjøpte også en bok til av Jo Nesbø - hørte du det, Hare! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Heisan! Jeg kjøpte Arsenikktårnet i dag - på bakgrunn av innlegg her :-) begynte å lese den på bussen hjem fra jobb, og jeg liker stilen :-) Kjøpte også en bok til av Jo Nesbø - hørte du det, Hare! Jeg syns forfatteren skriver ærlig. Og boka tar seg mer og mer opp, etterhvert som du blir kjent med de forskjellige personene. God lesning! ) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Jeg syns forfatteren skriver ærlig. Og boka tar seg mer og mer opp, etterhvert som du blir kjent med de forskjellige personene. God lesning! ) Takk for tipset! Jeg hadde ikke hørt om verken forfatteren eller tittelen før jeg leste her.... Har faktisk pløyd meg gjennom flere bøker siste halve året enn jeg har gjort de siste fem årene tilsammen! mye på grunn av påvirkning herfra :-) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Takk for tipset! Jeg hadde ikke hørt om verken forfatteren eller tittelen før jeg leste her.... Har faktisk pløyd meg gjennom flere bøker siste halve året enn jeg har gjort de siste fem årene tilsammen! mye på grunn av påvirkning herfra :-) Jeg likte veldig godt berlinerpopplene og eremittkrepsene. He he, Dol påvirker meg på både godt og vondt! ;-) 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Har du forresten lest "Skammen" av Bergljot Hobæk Haff? Jeg kom til å tenke på det da jeg leste om henne i avisen i dag. Det begynner å bli en stund siden jeg leste den boka, men jeg synes å huske at den var veldig bra. http://www.dagbladet.no/kultur/2006/08/04/473067.html 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 6. august 2006 Forfatter Skrevet 6. august 2006 Har du forresten lest "Skammen" av Bergljot Hobæk Haff? Jeg kom til å tenke på det da jeg leste om henne i avisen i dag. Det begynner å bli en stund siden jeg leste den boka, men jeg synes å huske at den var veldig bra. http://www.dagbladet.no/kultur/2006/08/04/473067.html Aldri lest. Tror for øvrig jeg skal gå systematisk gjennom den lista der og luke ut alle bøkene jeg ikke har lest. 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 6. august 2006 Skrevet 6. august 2006 Aldri lest. Tror for øvrig jeg skal gå systematisk gjennom den lista der og luke ut alle bøkene jeg ikke har lest. Jeg kommer stadig på nye ting: Det er en islandsk forfatter som heter Einar Karusson (eller noe sånt? Kårasson?). Han har skrevet en bok som heter Nordlys. Den er bra, og skrevet i litt sånn saga-stil. Og så anbefaler jeg en bok som heter "Balzac og den lille kinesiske syersken". Husker ikke navnet på forfatteren, men han er kinesisk og bor i Frankrike. Det er også laget en veldig bra film med samme navn basert på boka. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.