værsyk Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Jeg er en kvinne på 30 som i ca 8 år har hatt div. plager i varierende grad og hyppighet. Symptomer er bl. a. kraftløshtet, smerter i ledd og muskulatur, svetting om natten, svimmelhet, kvalme. I og ved slutten av dårlige perioder lukter det sterkt og emment av urinen, betennelsesaktig, uansett hvor mye jeg drikker. Har gjentatte ganger konsultert fastlege, men har pga vikariater hatt flere forskjellige å forholde meg til, og ingen av dem har virket å ha vilje til å gå dypere inn i det. Tidligere trente jeg mye og klarte å holde det i sjakk, men nå har jeg rett og slett ikke krefter til det. Jobber i 80% stilling og det tar all min energi. Har et etterhvert begrenset sosialt liv fordi jeg hele tiden må fokusere på å ha nok styrke til å gå på jobb. Kan få helt akutte "anfall" av kraftløshet, uansett situasjon, dette er utrolig plagsomt på jobb, da jeg er frisør og har kundekontakt og er i aktivitet mesteparten av tiden.Har selvfølgelig fått diagnose depresjon med påfølgende medisinering, men føler ikke at det er der det ligger. Har gått på medisinen i 2 år uten forbedring. Det skal også nevnes at det aldri ble stilt spørsmål om hva som kunne ha ført til en depreson, ei heller ble jeg henvist til psykolog. Føler at denne diagnosen var en lettvint løsning fra legens side. Det ligger revmatisme og fibromyalgi i familien. Lurer også på om det kan være stoffskiftet. Har skiftet fastlege og vil be om grundig utredning til høsten. Pr. idag er formen jevnt over så dårlig at jeg vanskelig ser for meg at jeg klarer å være i full jobb så mye lenger. Det siste jeg ønsker er å bli sykemeldt, jeg elsker jobben min, og ønsker tvert imot å jobbe for fullt. Har tidligere vært sykemeldt over lengre perioder, uten bedring. Div. prøver er tatt, men jeg har ingen oversikt over hva, bare at de ikke kunne finne noe. Er det virkelig som en av vikarlegene sa, at det neppe går an å finne ut hva det er og at jeg bare må leve med det?! Det vil jeg helst ikke tro... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240216-diffuse-plager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zahara Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 det kan være vanskelig å finne ut av revmatisme og fibromyalgi. Prøvene trenger ikke gi svaret. jeg har fått diagnosen uspesifisert revmatisme og fibro. Det ble snakk om leddgikt for en stund siden, fordi jeg hadde betennelse i kneet , som ble oppdaget under en operasjon. Prøvene kunne ikke gi svar. Jeg bruker meds for ledd og muskelsmerter, de hjelper. Likevel har jeg mye vondt, men det må jeg bare takle. ved fibro kan man ha mye av de samme symptomene som ved utmattelsessyndrom. og mange andre diffuse plager som man ikke finner årsaken til. Spør legen om utredning, men vær klar over at det ikke er alltid man får svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240216-diffuse-plager/#findComment-1856991 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mahuk Skrevet 1. november 2006 Del Skrevet 1. november 2006 Hei. Gå inn på siden www.ldn.no. Gå på: remedyfind.com og søk her på ME. Kjøp boken: pH-mirakelet av Robert O. Young. Henv.: www.hilt-hansteen.no, evt. tlf. 22384010/21022660. Se også på www.neyrozym.com. Dette lab. samarbeider nært med dr.med. Reichelt ved Rikshospitalet i Oslo. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240216-diffuse-plager/#findComment-1991621 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.