Gå til innhold

Sanitær allergi....

Anbefalte innlegg

Gjest Allergisk mot latex

Jeg er allergisk mot blant annet latex (og mange andre ting forøvrig). Påvist ved kontaktprøver (over 2 dager) og endel ved prikktest.

I det siste har jeg hatt problemer "nedentil" ved mensen. Derfor lurer jeg på om det er latex eller andre allergifremkallende stoffer i sanitetsbind. Det er jo en type plast der, og mange stoffer som skal absorbere, hindre lukt etc.

Selv om dette virker rart, så føles det som om det er bindet jeg er allergisk for. Dersom dette er tilfelle, vet du om noen merker / typer som er bedre med tanke på allergi?

Tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24024-sanit%C3%A6r-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære allergisk mot latex

Det skulle ikke være latex i sanitetsbind - det som er av beskyttende stoffer er i plast. Men som allergiker er du mer ømfindtlig enn andre og kan sikkert reagere på andre stoffer i bindet uten at det dreier seg om en allergisk reaksjon.

Jeg kjenner ikke til at noen typer bind skulle være bedre for allergikere enn andre - hvis jeg var deg ville jeg kontakte noen av produsentene og høre hva de forskjellige produketene inneholder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/24024-sanit%C3%A6r-allergi/#findComment-100993
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...