Gå til innhold

Hm... Singel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er rart. Nå er jeg singel etter fire år og det er utrolig merkelig, men veldig fint.

Men det er en del ting jeg lurer på, som jeg ikke helt har fått med meg siden jeg flyttet sammen med samboer når jeg var ganske ung.

Hvor raskt kan man møte andre? Vi bor sammen fremdeles, men det er en del som er interessert i å "møtes for en kopp kaffe" plutselig. Og det hadde ikke vært meg i mot, men er det usympatisk ovenfor eks'en?

Hva gjør man ang. sex? Jeg har bare hatt en ONS og da var jeg ganske ung og veldig full og egentlig ikke så veldig interessert. Jeg vil ikke ha noe nytt forhold, hele poenget er å være litt for meg selv. Er generelt sliten av å forholde meg så nært til noen andre. Men jeg vil jo gjerne ha sex... Veldig snart :P Hva gjør dere andre som er single? Jeg har et barn som skal bo hos meg, så jeg må jo ta en del hensyn.

Og er det trygt å møte noen fra internett? Rent generelt er det vel det, men gjelder fremdeles den "ta med en venninne-regelen" når man er 23 år og ikke 16?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

17

• keinstein

14

• KaVa

7

• Babette

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Slapp helt av.

Ligg unna og bruk tida til å finne ut hva du kan gjøre alene, lenge nok til at du finner det komfortabelt. Alt er en vane, og selvstendighet og singelstanden er en ressurs, ikke et tap. En læretid.

Skrevet

Tja - jeg vil tro at halvparten av DOLs single, mannlige brukere vil være interessert i kontakt etter dette innlegget (vil ha SEX uten forpliktelser - parringsropet vil bli hørt ;-) ;-)

Seriøst: Du står jo fritt til å gjøre det du vil, men hold det litt unna eksen ei stund. Ikke ta med noen hjem, tenker jeg.

Dersom du skalmøte noen fra nettet, kan det være greit å ha ei venninne med - litt i bakgrunnen - sånn for sikkerhets skyld. Møtes på et offentlig sted med mange folk, slik at du kan vurdere han litt før du eventuelt er alene med han...

Skrevet

Slapp helt av.

Ligg unna og bruk tida til å finne ut hva du kan gjøre alene, lenge nok til at du finner det komfortabelt. Alt er en vane, og selvstendighet og singelstanden er en ressurs, ikke et tap. En læretid.

Takk for svaret :)

Skrevet

Tja - jeg vil tro at halvparten av DOLs single, mannlige brukere vil være interessert i kontakt etter dette innlegget (vil ha SEX uten forpliktelser - parringsropet vil bli hørt ;-) ;-)

Seriøst: Du står jo fritt til å gjøre det du vil, men hold det litt unna eksen ei stund. Ikke ta med noen hjem, tenker jeg.

Dersom du skalmøte noen fra nettet, kan det være greit å ha ei venninne med - litt i bakgrunnen - sånn for sikkerhets skyld. Møtes på et offentlig sted med mange folk, slik at du kan vurdere han litt før du eventuelt er alene med han...

Hehe :) Jeg tror det finnes mange jenter som tenker som meg og jeg tror ikke det er noe problem å finne de :)

Ja, det jeg tenkte også. Ang, eksen, altså. Jeg trenger jo ikke gni det inn, men jeg har jo gjort ting i riktig rekkefølge.

Takk for tipset ang. internettvenner. Det er ikke aktuelt nå, kjenner ingen spesielt godt, men det kan fort bli det. Ser mange på DOL velger å søke etter potensielle på internett :)

Skrevet

Takk for svaret :)

Har du de siste åra begynt å leve gjennom/av/på menn? Har du noe liv selv? Nå kan du finne det ut.

Skrevet

Har du de siste åra begynt å leve gjennom/av/på menn? Har du noe liv selv? Nå kan du finne det ut.

Hehe, nei, jeg er ikke en "sånn". Det vet jeg allerede. Men alt jeg har gjort, tenkt, hvem jeg har vært, har måtte måles opp mot hva sambo gjør, tenker og er. Jeg vil ikke det igjen.

Skrevet

Hehe, nei, jeg er ikke en "sånn". Det vet jeg allerede. Men alt jeg har gjort, tenkt, hvem jeg har vært, har måtte måles opp mot hva sambo gjør, tenker og er. Jeg vil ikke det igjen.

Nettopp. Du lever utenpå og halvt inne i en annen, med en delt identitet. Lær å leve med en egen. Men det er dyrt å leve alene, så en annen alenamma å bo i kollektiv med kan være en løsning.

Skrevet

Nettopp. Du lever utenpå og halvt inne i en annen, med en delt identitet. Lær å leve med en egen. Men det er dyrt å leve alene, så en annen alenamma å bo i kollektiv med kan være en løsning.

Ja... Jeg tror nok vi flyttet sammen for fort og jeg tror begge burde være sikrere på hvem de er, før man bor sammen og får barn.

Men gjort er gjort :) Jeg vurderer å bo sammen med noen, ja. Får se hva jeg finner ut :)

Skrevet

Hvor fort man kan møte andre, avhenger vel av situasjonen. Om du har gått fra ham, og han er knust av kjælighetssorg, ville jeg nok gått foholdsvis stille i dørene. :) Men er dette noe dere var enige om, og dere er åpne mht. til det å møte andre, er jo saken grei.

Om du bare vil ha et ufopliktende forhold, er nettet en perfekt plass å møte noen. Da kan man på forhånd fortelle nøyaktig hva man er ute etter. Og det mangler absolutt ikke på tilbud. Jeg har profil et sted bare for å holde kontakten med venner og kjente, men får daglig spørsmål om jeg vil være med på kino, på middag, en runde i senga osv. Selvfølgelig finnes det MYE rart, men man lærer seg fort å skille klinten fra hveten.

Jeg har møtt noen fra nettet. Men da etter lang tid med kontakt, så jeg har vært rimelig trygge på dem. Møtte en for noen år siden. Det ble aldri noe kjærleik mellom oss, men han er i dag den beste guttevennen jeg har. Ta et evt. møte på en folksom café e.l, og du bør da være rimelig trygg.

Lykke til! :-)

Skrevet

Slapp helt av.

Klokt svar!

Skrevet

Så lenge dere er nødt til å bo sammen, synes jeg du skal ta det veldig piano, og være svært diskret hvis du treffer andre. Særlig hvis dere ikke var enige om bruddet.

Jeg bodde selv sammen med min eks i et halvt år etter at det ble slutt mellom oss. Og det gikk helt greit. Men begge var hensynsfulle når det gjaldt nye kjærester.

Innimellom hadde vi hyggelige middager sammen, der vi drakk oss pussa og utvekslet betroelser som to knisende fjortiser.

Skrevet

Hvor fort man kan møte andre, avhenger vel av situasjonen. Om du har gått fra ham, og han er knust av kjælighetssorg, ville jeg nok gått foholdsvis stille i dørene. :) Men er dette noe dere var enige om, og dere er åpne mht. til det å møte andre, er jo saken grei.

Om du bare vil ha et ufopliktende forhold, er nettet en perfekt plass å møte noen. Da kan man på forhånd fortelle nøyaktig hva man er ute etter. Og det mangler absolutt ikke på tilbud. Jeg har profil et sted bare for å holde kontakten med venner og kjente, men får daglig spørsmål om jeg vil være med på kino, på middag, en runde i senga osv. Selvfølgelig finnes det MYE rart, men man lærer seg fort å skille klinten fra hveten.

Jeg har møtt noen fra nettet. Men da etter lang tid med kontakt, så jeg har vært rimelig trygge på dem. Møtte en for noen år siden. Det ble aldri noe kjærleik mellom oss, men han er i dag den beste guttevennen jeg har. Ta et evt. møte på en folksom café e.l, og du bør da være rimelig trygg.

Lykke til! :-)

Tusen takk for fine tips :)

Skrevet

Klokt svar!

Alt for mange kvinner mangler både identitet og innsikt i mange ting. Jeg har selv bl a fylt ut selvangivelser for frareiste og ryddet i papirer etter avreiste . For kvinner som mangler innsikt i den "maskuline" delen av livet.

Men de er søte når de er 40 år, skal henge opp et bilde, holder innerst på hammerskaftet og teffer tommelen i stedet for stiften. Aldri holdt i en hammer!

Skrevet

Alt for mange kvinner mangler både identitet og innsikt i mange ting. Jeg har selv bl a fylt ut selvangivelser for frareiste og ryddet i papirer etter avreiste . For kvinner som mangler innsikt i den "maskuline" delen av livet.

Men de er søte når de er 40 år, skal henge opp et bilde, holder innerst på hammerskaftet og teffer tommelen i stedet for stiften. Aldri holdt i en hammer!

Synes du 40 år gamle damer som aldri har holdt en hammer er søte???????

Personlig synes jeg det er litt - - patetisk - - -.

På samme måte som at menn i 40 årene som ikke kan betjene en vaskemaskin ikke er søte, men patetiske!

Skrevet

På samme måte som at menn i 40 årene som ikke kan betjene en vaskemaskin ikke er søte, men patetiske!

Men det er mye lettere å lære å skru på noen knapper på vaskemaskinen enn å snekre!

Ideelt sett bør alle voksne mennesker kunne klare seg selv, men jeg kommer nok aldri til å skifte dekk og legge gulv.

Skrevet

Det er hvordan man ser på verden og andre mennesker. Hvis hun må lære å slå i spiker og jeg må lære å bruke en vaskemaskin, da får noen sette av tid til å lære oss det, eller så får vi sette igang å lære det. En utfordring, ingen skam.

Skrevet

Men det er mye lettere å lære å skru på noen knapper på vaskemaskinen enn å snekre!

Ideelt sett bør alle voksne mennesker kunne klare seg selv, men jeg kommer nok aldri til å skifte dekk og legge gulv.

"jeg kommer nok aldri til å skifte dekk og legge gulv."

Hvorfor ikke? Lyst eller evne?

Skrevet

Det er hvordan man ser på verden og andre mennesker. Hvis hun må lære å slå i spiker og jeg må lære å bruke en vaskemaskin, da får noen sette av tid til å lære oss det, eller så får vi sette igang å lære det. En utfordring, ingen skam.

Jeg synes det er merkelig om man ikke har slike basiskunnskaper i en alder av førti, jeg. Egentlig burde alle være tvunget til å bo alene i MINST to år, før de "paret" seg. - Nettopp for å lære seg basiskunnskap...

Skrevet

Det er kjempeenkelt både å snekre og å skifte dekk. Bare å kaste seg i det :_) Å snekre er dessuten mye mer morsomt enn å vaske klær, f.eks :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...