Gå til innhold

Hm... Singel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

"jeg kommer nok aldri til å skifte dekk og legge gulv."

Hvorfor ikke? Lyst eller evne?

Når det gjelder dekkskifte, ville jeg aldri turt å stole på at jeg gjorde det rett.

Kunne sikkert lære det, men gidder ikke.

Når det gjelder snekring, er jeg bare talentløs. Er ikke interessert, heller.

Men jeg har alltid hatt styring på økonomi og regninger og skjemaer og denslags. Det er ikke noe problem.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

17

• keinstein

14

• KaVa

7

• Babette

7

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er kjempeenkelt både å snekre og å skifte dekk. Bare å kaste seg i det :_) Å snekre er dessuten mye mer morsomt enn å vaske klær, f.eks :-)

Alt er enkelt når man kan det. Men jeg synes det ser uoverkommelig ut å snekre. Det er virkelig ikke noe for meg, sånn er det bare.

Skrevet

Når det gjelder dekkskifte, ville jeg aldri turt å stole på at jeg gjorde det rett.

Men jeg har alltid hatt styring på økonomi og regninger og skjemaer og denslags. Det er ikke noe problem.

:-)

Dekkskifte er kjekt å kunne, dersom man plutselig står med punktert dekk. Men skulle det skje, er det bare å ta ut "bruksanvisningen" - så får du det helt sikkert til. Ingen heksekunst, akkurat..

Men jeg er enig: Det er viktigere å kunne papirarbeidet, ha oversikt over økonomi etc.

Skrevet

:-)

Dekkskifte er kjekt å kunne, dersom man plutselig står med punktert dekk. Men skulle det skje, er det bare å ta ut "bruksanvisningen" - så får du det helt sikkert til. Ingen heksekunst, akkurat..

Men jeg er enig: Det er viktigere å kunne papirarbeidet, ha oversikt over økonomi etc.

Hvis jeg skulle punktere alene på landeveien, går jeg bare ut av bilen og ser blond ut. Helt sånn Dolly Duck. Det er ingen som kan se så blond og hjelpetrengende ut som meg. Og jeg er ganske flink til å appellere til ridderen som bor i mannfolka.

Skrevet

Hvis jeg skulle punktere alene på landeveien, går jeg bare ut av bilen og ser blond ut. Helt sånn Dolly Duck. Det er ingen som kan se så blond og hjelpetrengende ut som meg. Og jeg er ganske flink til å appellere til ridderen som bor i mannfolka.

*he he*

Der er vi forskjellige, du og jeg. Jeg _HATER_ å måtte be andre om hjelp. Jeg tenker sånn: "Se på alle de idiotene som klarer dette - da må vel i guds navn jeg også klare det" - og det viser seg gang på gang at jeg har rett...

Siste større prosjekt: Bygget seng med trapp, bokhyller og hodegjerde med plass til donaldblader til poden. Tegnet og beregnet alt selv, kjørte på med sag, håndoverfres etc - og senga ble kjempeflott. Poden er veldig stolt over "astronat-senga" si.

Skrevet

*he he*

Der er vi forskjellige, du og jeg. Jeg _HATER_ å måtte be andre om hjelp. Jeg tenker sånn: "Se på alle de idiotene som klarer dette - da må vel i guds navn jeg også klare det" - og det viser seg gang på gang at jeg har rett...

Siste større prosjekt: Bygget seng med trapp, bokhyller og hodegjerde med plass til donaldblader til poden. Tegnet og beregnet alt selv, kjørte på med sag, håndoverfres etc - og senga ble kjempeflott. Poden er veldig stolt over "astronat-senga" si.

Wow, imponerende!

Men da har du nok snekret litt annet først?

Jeg kan alltids slå inn en spiker eller bore med en drill, men å lage et møbel el.lign., det ville jeg nok aldri finne på å gi meg i kast med...

Skrevet

Wow, imponerende!

Jeg kan alltids slå inn en spiker eller bore med en drill, men å lage et møbel el.lign., det ville jeg nok aldri finne på å gi meg i kast med...

Jeg har snekra litt - satt opp litt panel etc, men aldri forsøkt meg på et møbel før. Men jeg tenkte: Hvor vanskelig kan det egentlig være?

Jeg kikket på en del senger, og så på hvilke løsninger de hadde, og plukket det jeg syntes var nyttig. Snakket med en snekker om bæring (ville ikke risikere at hele skiten raste sammen når poden klatret opp), men ellers tegnet og laget jeg det selv.

Skrevet

Wow, imponerende!

Noe har nå med naturlige anlegg å gjøre, da. I min barndom var det mor som var praktisk, far kunne knapt skru i en sikring.

Desverre var det eldste bror som arvet mors anlegg, ikke jeg. Men jeg har lært meg det nødvendigste. Skjønt pent og skikkelig blir det ikke, enten det dreier seg om å sy eller snekre.

Men jeg er en djevel med noen meter stoff, en stiftemaskin og en gammel stol, da ...

Skrevet

Møte noen kan du vel gjøre når som helst, så lenge du er singel. Det finnes ikke noen regler for hvor lang tid det må gå fra du har slått opp til du kan gå ut med noen ny.

Men for din egen del kan det være lurt å vente med å involvere seg for seriøst i noen nye før du har kommet over exen og fått det litt på avstand.

Det er selvsagt ikke noe i veien for å gå og ta en kaffe med noen.

Sex ville jeg ventet med til jeg hadde flyttet ut fra ex-samboeren ihvertfall, men det er jo ingenting i veien for å nyte sex etter det.

Lykke til!

Skrevet

Møte noen kan du vel gjøre når som helst, så lenge du er singel. Det finnes ikke noen regler for hvor lang tid det må gå fra du har slått opp til du kan gå ut med noen ny.

Men for din egen del kan det være lurt å vente med å involvere seg for seriøst i noen nye før du har kommet over exen og fått det litt på avstand.

Det er selvsagt ikke noe i veien for å gå og ta en kaffe med noen.

Sex ville jeg ventet med til jeg hadde flyttet ut fra ex-samboeren ihvertfall, men det er jo ingenting i veien for å nyte sex etter det.

Lykke til!

Takk for svar :)

Ørkenvandreren
Skrevet

Ser ut som du er i ferd med å gå i den klassiske "fella", ut på by'n (nettet) for å søke "trøst" (fysisk kontakt) og bli "sett" og få bekreftet sin attraktivitet og "egenverd".

Mitt råd er generelt å bli ikke bare praktisk, men også mentalt, ferdig med bruddprosessen først. Lær deg å trives i ditt eget selskap, som single først, før du beveger seg ut i markedet igjen. Da har du trolig en større personlig trygghet, gjør trolig bedre og mer veloverveide valg, osv.

Skrevet

Ser ut som du er i ferd med å gå i den klassiske "fella", ut på by'n (nettet) for å søke "trøst" (fysisk kontakt) og bli "sett" og få bekreftet sin attraktivitet og "egenverd".

Mitt råd er generelt å bli ikke bare praktisk, men også mentalt, ferdig med bruddprosessen først. Lær deg å trives i ditt eget selskap, som single først, før du beveger seg ut i markedet igjen. Da har du trolig en større personlig trygghet, gjør trolig bedre og mer veloverveide valg, osv.

Hehe, nei, ikke i det hele tatt. Jeg har det kjempefint og trenger absolutt hverken trøst eller oppmerksomhet :)

Jeg har også veldig god tid. Men man tenker jo på en del ting og vil gjerne vite hva som er "vanlig". Siden følelsene er helt borte, virker det jo også naturlig å oppføre seg som man er singel. Ikke som noen som sørger over et tapt forhold.

Skrevet

Jeg ville ventet med å treffe noen andre til dere ikke bor sammen lenger, i alle fall.

Skrevet

Jeg ville ventet med å treffe noen andre til dere ikke bor sammen lenger, i alle fall.

Takk for svar :)

Skrevet

Dekkskift trenger 10 minutter opplæring, ørlitt konserveringsolje, arbeidshansker, en plastkopp, en jekk, litt fett, en latmannsarm med pipe, en bøtte såpevann, en lav krakk, en kost, en frisk rygg og 4 dekkposer. Gjerne en liten sekketralle, et tau, en talje og kroker på veggen.

Skrevet

Dekkskift trenger 10 minutter opplæring, ørlitt konserveringsolje, arbeidshansker, en plastkopp, en jekk, litt fett, en latmannsarm med pipe, en bøtte såpevann, en lav krakk, en kost, en frisk rygg og 4 dekkposer. Gjerne en liten sekketralle, et tau, en talje og kroker på veggen.

Takk, men ellers takk.

Skrevet

Takk, men ellers takk.

En plankebit å legge under jekken og hjulstoppere for å hindre at den flytter seg.

Og en kjeledress.

Eller du kan få noen hjelpsomme nabomenn til å hjelpe deg hvis du kløner fælt.

Skrevet

En plankebit å legge under jekken og hjulstoppere for å hindre at den flytter seg.

Og en kjeledress.

Eller du kan få noen hjelpsomme nabomenn til å hjelpe deg hvis du kløner fælt.

Jeg har jo min egen mann, trenger ikke be naboen. Han hjelper for øvrig eksen sin med akkurat de samme tingene.

Skrevet

Jeg ville nok ha ventet en stund,

Med hva da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...