Gå til innhold

Hm... Singel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pøh, jeg klarte meg uten mesteparten av det der da jeg skiftet til sommerdekk i vår :o)

Hvilke ting klarte du deg uten?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Glimtipper

17

• keinstein

14

• KaVa

7

• Babette

7

Mest aktive i denne tråden

Angelica :o)
Skrevet

Jeg dreit i alle regler om bare kjørte på! ;)

Jeg synes det bare er teit å ha regler på sånt. *s*

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154537241' post='3228107]

Jeg dreit i alle regler om bare kjørte på! ;)

Jeg synes det bare er teit å ha regler på sånt. *s*

Ja, kanskje. Men alle jeg spør har sagt minst en måned for å være høflig. Det er sikkert greit, om en måned gjør den store forskjellen ang. sambos kjærlighetssorg.

Skrevet

Ja, kanskje. Men alle jeg spør har sagt minst en måned for å være høflig. Det er sikkert greit, om en måned gjør den store forskjellen ang. sambos kjærlighetssorg.

Jeg tullet jo litt i svaret mitt, men du skjønte sikkert hva jeg mente. :)

Ikke bry deg om hva andre mener, gjør heller hva du føler for selv. Er du klar for å date etter en uke, så gjør du det. Trenger du 1 år, så bruk 1 år :)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154538352' post='3228122]

Jeg tullet jo litt i svaret mitt, men du skjønte sikkert hva jeg mente. :)

Ikke bry deg om hva andre mener, gjør heller hva du føler for selv. Er du klar for å date etter en uke, så gjør du det. Trenger du 1 år, så bruk 1 år :)

Jeg er ikke akkurat overivrig for å involvere meg med noen. Men alle snakker om at jeg må ta hensyn til sambo. Og jeg vet ikke... Jeg har jo gjort ting i riktig rekkefølge... Det høres feil ut for meg at jeg skal vente til _han_ er klar. Er jeg helt på jordet?

Skrevet

Jeg er ikke akkurat overivrig for å involvere meg med noen. Men alle snakker om at jeg må ta hensyn til sambo. Og jeg vet ikke... Jeg har jo gjort ting i riktig rekkefølge... Det høres feil ut for meg at jeg skal vente til _han_ er klar. Er jeg helt på jordet?

Jeg synes det blir helt feil!

Hvis jeg skulle tatt hensyn til eksen, så hadde jeg ikke møtt en viss person *Happy* ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154538684' post='3228131]

Jeg synes det blir helt feil!

Hvis jeg skulle tatt hensyn til eksen, så hadde jeg ikke møtt en viss person *Happy* ;)

Det er et godt poeng! :)

Skrevet

Hvilke ting klarte du deg uten?

Dekkskift trenger:

10 minutter opplæring - joda, for så vidt. Men det er årevis siden jeg fikk de 10 minuttene.

Ørlitt konserveringsolje - hva skal du med den?

Arbeidshansker - for pyser! :o)

En plastkopp - til hva? Drikke??

En jekk - jepp, det hadde jeg

Litt fett - neeeei?

En latmannsarm med pipe - er det en sånn man skrur ut mutterene med? I så fall brukte jeg en sånn (hehe)

En bøtte såpevann - næsjda, vaske seg kan man gjøre når man kommer hjem

En lav krakk - et tips jeg tar med meg til neste gang!

En kost - til hva?

En frisk rygg - jupp

4 dekkposer - det har jeg også ja

Gjerne en liten sekketralle, et tau, en talje og kroker på veggen - ikke brukt hittil, men innrømmer at det høres greit ut!

:o)

Skrevet

Dekkskift trenger:

10 minutter opplæring - joda, for så vidt. Men det er årevis siden jeg fikk de 10 minuttene.

Litt fett - neeeei?

En latmannsarm med pipe - er det en sånn man skrur ut mutterene med? I så fall brukte jeg en sånn (hehe)

En kost - til hva?

En frisk rygg - jupp

Gjerne en liten sekketralle, et tau, en talje og kroker på veggen - ikke brukt hittil, men innrømmer at det høres greit ut!

Konserveringsolje smører du på det som er stål. Felger, skruer og annet som skal overvintre. Gjenger på skruer blir ødelagt av rust

Arbeidshansker - for å hindre at du blir revet opp f eks av en felg som har vært borti en fortauskant. Gummistøv sitter også godt fast i huden, og olje har aldri vært bra for huden.

En plastkopp - for å putte skruer oppi, da triller de ikke avgårde, og du kan flytte alle på en gang.

Litt fett - å smøre gjengene på jekken med, da går det lettere å sveive og den holder lenger.

En latmannsarm med pipe - en lang vektstang så du sliper å trampe på hjulkors og ødelegge ryggen.

En bøtte såpevann - til å vaske felger og dekk med. Neste år får du kanskje ikke skitten av.

En kost - ti å børste støv av kalipererene og tromlene med, samt å skrubbe felger. Høytrykkspyler er ikke noe særlig til dette.

Less alle 4 hjul på sekketralla og trill. Tauet holder dem på plass. Heis opp dekka på veggen, da trenger du en krok ca 2,5 meter oppe, og du frigjør gulvplass. Taljen gjør det mulig å heise det opp, og så fortøyer du enden på tauet i et skruehull på et av dekka.

Skrevet

Dekkskift trenger:

Litt fett - neeeei?

En kost - til hva?

En frisk rygg - jupp

Rustne hjulmutre kan gjøre at du ikke får løsnet dem. At de er rustet fast gjør ikke at de sitter bedre (Hvem idiot fant på en slik begrunnelse for å å ikke vedlikeholde?) Oljen på gjengene gjør at du lett får dratt tilmutre og skruer skikkelig, og får skrudd dem opp igjen. Fingjengene og spennet er det som holder dem på plass, ikke rust.

Smør trommelflaten med et tynt oljelag, der felgen ligger på, og du er sikret å få felgen av igjen, Den kan ruste fast i trommelflaten og bli der. Særlig aluminiumsfelger ruster dønn fast i trommelen, og du får dem kun av med en elefant eller dynamitt hvis det ikke er litt olje bak dem. Nei, det kommer ikke olje i bremsene hvis du bare bruker en finger og stryker på et tynt lag der felgen berører trommen eller felgflensen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...