Gjest ønsket venner Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Hvis dere lar dere over ren mengde, og ikke klarer å se at det er rop fra en mann som ligger utslått, så er det trist. hei! folk har ikke noe med å irritere seg over hva du skriver-det er deres valg å lese. synes det er bra at du skriver,jeg. fortsett med det. må innrømme at jeg ikke har lest så mange av trådene dine,men jeg forstår at du har det svært tungt.. håper du får det godt snart. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 "jaja, bare spekuler over hodet mitt ... joda.... man finner nok svarene uten å prate med den det gjelder... hehe.. sorrry måtte bare si det..." Slutt å gnål, du har blitt stilt spørsmålene mange ganger, og måten du formulerer deg på og uttrykker deg i dette foraet åpner faktisk for at andre mennesker undres på hva problemet ditt er. "en moment som iallefall bør inn, er at pasienten gis mulrighet til å delta i alle møter som omhandler hans situasjon." Ikke når du publiserer det i en diskusjon på nettet - det er ingen regel at man _må_ diskutere med deg, man står fritt til å kommentere andres innlegg. Og det har ingenting med manglende realitetsinnsikt. Du hever deg selv over alle ved å hevde at du er den eneste som har det - ser du ikke selv at det er selvmotsigende? Det er ikke jeg som ikke følger moten, det er alle andre... Det er ikke jeg som ikke forstår, det er alle andre... Jeg har aldri trukket noens realitetsinnsikt itvil. Tvertimot så tror jeg at alle som besvarer mine innlegg har ganske så god realitetsinnsikt. Problemet er ikke større enn at man mangler endel kunnskap om min historie, og derfor misforstår endel. Men kunnskapsmangel er noe annet enn realitetsbrist. 0 Siter
sheba Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Fellestrekket er frihetsberøvelse. Ulikhetene er mange, mest på varigheten av frihetsberøvelsen. jeg har til nå akseptert inleggene dine og gitt min støtte til deg, det gjør jeg fortsatt... men vil komme med et lite råd når det gjelder gjentagelser osv.... du skriver om overgrepet (tvangen) være misforstått osv... hvorfor stopper du ved dette?? skal du komme videre selv så må du bli ferdig med fortiden til en viss grad, jeg sier ikke glemme den, men komme over den... Du har alt og vinne på og jobbe deg ferdig med dette problemet, da blir livet en positiv utfordring på den andre siden som lar deg forme din egen fremtid:) DU eier din egen fremtid:) gjør den til noe positivt... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Det er utrolig trist når feilvurderinger medfører at de som kunne ha blitt hjulpet ikke får hjelp. Ja, det er jeg enig i. Trist. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Vet du hva, a survivor? Jeg tror ikke noe på at tvangsbehandlingen av deg var feil. Jeg tror du var så syk at du fort kunne vært en fare for deg selv eller andre. Og er det en liten sjanse for akkurat det, så er jeg kjempeglad for at psykiatrien fanget deg opp. Jeg har det journalført at det ikke var noen fare. Det hele var en ren tvungen observasjon av påstått hypomani/mani, og deretter en ren behandling av påstått mani, uten noen som helst påstått livsfare. Så på det punktet med fare, så er iallefall sykehuset og undertegnede av samme oppfatning. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 hei! folk har ikke noe med å irritere seg over hva du skriver-det er deres valg å lese. synes det er bra at du skriver,jeg. fortsett med det. må innrømme at jeg ikke har lest så mange av trådene dine,men jeg forstår at du har det svært tungt.. håper du får det godt snart. tusen takk for gode ord. de varmet. tusen takk. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 jeg har til nå akseptert inleggene dine og gitt min støtte til deg, det gjør jeg fortsatt... men vil komme med et lite råd når det gjelder gjentagelser osv.... du skriver om overgrepet (tvangen) være misforstått osv... hvorfor stopper du ved dette?? skal du komme videre selv så må du bli ferdig med fortiden til en viss grad, jeg sier ikke glemme den, men komme over den... Du har alt og vinne på og jobbe deg ferdig med dette problemet, da blir livet en positiv utfordring på den andre siden som lar deg forme din egen fremtid:) DU eier din egen fremtid:) gjør den til noe positivt... Jeg jobber ivei jeg... 0 Siter
sheba Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Jeg jobber ivei jeg... det er synd det ble tvang ut av din situasjon, men bevis for deg selv at dette var unødvendig uten at du drar fortiden inn:) den kan du ikke endre uansett... måten du til tider skriver/diskutere på forteller meg om en person som VIL noe med livet sitt og vil komme videre, valget er ditt! gi slipp på fortiden og det som har vært, det hjelper ingen og dvele med fortiden, sånn er det med både alvorlige og mindre alvorlige episoder i livet... Det er bare deg selv som kan gjøre noe med ditt eget liv:-) klem til deg! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 jeg har til nå akseptert inleggene dine og gitt min støtte til deg, det gjør jeg fortsatt... men vil komme med et lite råd når det gjelder gjentagelser osv.... du skriver om overgrepet (tvangen) være misforstått osv... hvorfor stopper du ved dette?? skal du komme videre selv så må du bli ferdig med fortiden til en viss grad, jeg sier ikke glemme den, men komme over den... Du har alt og vinne på og jobbe deg ferdig med dette problemet, da blir livet en positiv utfordring på den andre siden som lar deg forme din egen fremtid:) DU eier din egen fremtid:) gjør den til noe positivt... Hva er du mener jeg stopper ved? Og hva mener du at jeg gjør feil på min vei? Mine følelser reduseres stadig. Det tar jeg som et positivt tegn på rett vei. At jeg derimot er økende sliten, ser jeg på som en del av dette. Men jeg prater faktisk om forestående lettelser også her på det med slitenhet... ...oi det skal bli en vakker dag... den dagen jeg merker at jeg er mindre sliten enn dagen før. Og - jeg kan faktisk fornemme at den er i anmarsj. Og det er den samme mekanisme som utløser de begge - nemlig økt forståelse av diverse sammenhenger, enten det er økt forståelse for selve faget, eller for sykehusets eller egen adferd. Forståelse er nøkkelen. Og da i betydning logisk forståelse. Den støttende foreståelse og enighet vil være neste steg. Men det krever dialog. Og det nærmer seg. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 det er synd det ble tvang ut av din situasjon, men bevis for deg selv at dette var unødvendig uten at du drar fortiden inn:) den kan du ikke endre uansett... måten du til tider skriver/diskutere på forteller meg om en person som VIL noe med livet sitt og vil komme videre, valget er ditt! gi slipp på fortiden og det som har vært, det hjelper ingen og dvele med fortiden, sånn er det med både alvorlige og mindre alvorlige episoder i livet... Det er bare deg selv som kan gjøre noe med ditt eget liv:-) klem til deg! Det er en vrangforestilling at fortiden skal forbli ustudert. Jada, fortid er fortid. Kan ikke endres. Men - we can learn from history/fortiden. Samfunn og individer som glemmer sin fortid... vel.... u c? Mye i verden har g[tt til grunne pga glemt fortid. 0 Siter
sheba Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Hva er du mener jeg stopper ved? Og hva mener du at jeg gjør feil på min vei? Mine følelser reduseres stadig. Det tar jeg som et positivt tegn på rett vei. At jeg derimot er økende sliten, ser jeg på som en del av dette. Men jeg prater faktisk om forestående lettelser også her på det med slitenhet... ...oi det skal bli en vakker dag... den dagen jeg merker at jeg er mindre sliten enn dagen før. Og - jeg kan faktisk fornemme at den er i anmarsj. Og det er den samme mekanisme som utløser de begge - nemlig økt forståelse av diverse sammenhenger, enten det er økt forståelse for selve faget, eller for sykehusets eller egen adferd. Forståelse er nøkkelen. Og da i betydning logisk forståelse. Den støttende foreståelse og enighet vil være neste steg. Men det krever dialog. Og det nærmer seg. jeg er for all del ikke en kritiker av deg survivor... forsøker bare og påpeke sider ved dine inlegg jeg føler du kunne gjøre noe med... irettesettelse er det definitivt IKKE! men et godt råd etter å ha lest mange av dine inlegg, blir slitsomt når du svarer og legger til kommentarer på et hovedinlegg... selvfølgelig kan jeg la være og lese som du sikkert vil si, men vil bare du skal vite at livet ligger her rett foran deg, enkelte ting ved livet kan man ikke gjøre noe med, det er nemlig fortid og lar seg ikke viske ut.. Men fremtiden er din til og forme;)... 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 det er synd det ble tvang ut av din situasjon, men bevis for deg selv at dette var unødvendig uten at du drar fortiden inn:) den kan du ikke endre uansett... måten du til tider skriver/diskutere på forteller meg om en person som VIL noe med livet sitt og vil komme videre, valget er ditt! gi slipp på fortiden og det som har vært, det hjelper ingen og dvele med fortiden, sånn er det med både alvorlige og mindre alvorlige episoder i livet... Det er bare deg selv som kan gjøre noe med ditt eget liv:-) klem til deg! Hva er galt ved aa omtale fortiden? Naar det er sagt - saa har jo jeg mest omtalt fremtiden og naatiden - om hvordan naatiden er og om hvordan fremtidens tvangsmulighet stresser meg. 0 Siter
sheba Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Hva er galt ved aa omtale fortiden? Naar det er sagt - saa har jo jeg mest omtalt fremtiden og naatiden - om hvordan naatiden er og om hvordan fremtidens tvangsmulighet stresser meg. Derfor burde du søke hjelp til og komme ut av fortiden din.... ser du det ikke selv at det ødelegger deg? fokuser heller på det du kan endre:) 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 jeg er for all del ikke en kritiker av deg survivor... forsøker bare og påpeke sider ved dine inlegg jeg føler du kunne gjøre noe med... irettesettelse er det definitivt IKKE! men et godt råd etter å ha lest mange av dine inlegg, blir slitsomt når du svarer og legger til kommentarer på et hovedinlegg... selvfølgelig kan jeg la være og lese som du sikkert vil si, men vil bare du skal vite at livet ligger her rett foran deg, enkelte ting ved livet kan man ikke gjøre noe med, det er nemlig fortid og lar seg ikke viske ut.. Men fremtiden er din til og forme;)... Men det er jo nettopp fremtiden jeg endrer gjennom forstaalse av fortiden og gjennom paavirkning av samfunnsaktorer ifbm loven. Og - saa er det ikke saa enkelt at man bare kan la vaere aa nevne psykiatri. Man blir viklet inn i en psykisk prosess som det ikke bare er en viljesbeslutning aa komme ut av. Mange misforstaar hva psykisk lidelse er. Man tror at det handler om tanker og vilje. Men det handler i mye stoerre grad om foelelser og natur. Det er en vanvittig hard kamp min vilje gjennomfoerer - og har gjennomfoert i mange aar naa - mot foelserer og natur jeg ble paafoert. Jeg blir sterk av dette. Knallsterk kanskje. Gjelder aa holde fast paa det man tror paa. 0 Siter
sheba Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Hva er galt ved aa omtale fortiden? Naar det er sagt - saa har jo jeg mest omtalt fremtiden og naatiden - om hvordan naatiden er og om hvordan fremtidens tvangsmulighet stresser meg. ps... hva kan det ha seg du skifter mellom engelsk og norsk alfabet? noenganger skriver du æ, ø, å mens andre ganger bruker du den internasjonale måten? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Men det er jo nettopp fremtiden jeg endrer gjennom forstaalse av fortiden og gjennom paavirkning av samfunnsaktorer ifbm loven. Og - saa er det ikke saa enkelt at man bare kan la vaere aa nevne psykiatri. Man blir viklet inn i en psykisk prosess som det ikke bare er en viljesbeslutning aa komme ut av. Mange misforstaar hva psykisk lidelse er. Man tror at det handler om tanker og vilje. Men det handler i mye stoerre grad om foelelser og natur. Det er en vanvittig hard kamp min vilje gjennomfoerer - og har gjennomfoert i mange aar naa - mot foelserer og natur jeg ble paafoert. Jeg blir sterk av dette. Knallsterk kanskje. Gjelder aa holde fast paa det man tror paa. Men det fordrer at man holder ut. Har ingen garanti paa det. Men begynner aa faa tro paa at det kan gaa. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Men det fordrer at man holder ut. Har ingen garanti paa det. Men begynner aa faa tro paa at det kan gaa. Men det kan ta baade lengre og kortere tid enn jeg har haapet paa..... 0 Siter
sheba Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Men det er jo nettopp fremtiden jeg endrer gjennom forstaalse av fortiden og gjennom paavirkning av samfunnsaktorer ifbm loven. Og - saa er det ikke saa enkelt at man bare kan la vaere aa nevne psykiatri. Man blir viklet inn i en psykisk prosess som det ikke bare er en viljesbeslutning aa komme ut av. Mange misforstaar hva psykisk lidelse er. Man tror at det handler om tanker og vilje. Men det handler i mye stoerre grad om foelelser og natur. Det er en vanvittig hard kamp min vilje gjennomfoerer - og har gjennomfoert i mange aar naa - mot foelserer og natur jeg ble paafoert. Jeg blir sterk av dette. Knallsterk kanskje. Gjelder aa holde fast paa det man tror paa. vilje og tanke er mye sterkere, la dem bare komme dit:) nå sier jeg godnatt og sov godt.... jeg mente ikke irettesette deg, bare forsøkte og våkne deg opp av den negative tankegangen:-) 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 vilje og tanke er mye sterkere, la dem bare komme dit:) nå sier jeg godnatt og sov godt.... jeg mente ikke irettesette deg, bare forsøkte og våkne deg opp av den negative tankegangen:-) Jeg har den mest positive tankegang som tenkes kan, innenfor de rammer jeg er paafoert. Det er interessant aa se at andre ser min kjemping som negative tankegang. Tror neppe det hadde vaert mulig aa gjennomfoere det jeg har gjort uten aa vaere mest mulig optimistisk innstilt. Og - viljen er sterk. Men naturen er dessverre sterkere. Selv den beste proffsyklist maa gi tapt for naturen/melkesyren paa et punkt. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 vilje og tanke er mye sterkere, la dem bare komme dit:) nå sier jeg godnatt og sov godt.... jeg mente ikke irettesette deg, bare forsøkte og våkne deg opp av den negative tankegangen:-) God natta t deg.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.