hidi Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Har endel vennepar hvor hun ser det som sin misjon i livet å hindre mannen i å drikke for mye.... På fester og andre koslige tilstelninger virker dette litt hemmende, ikke for meg, men for den det gjelder. Jeg kjenner disse menneskene godt og ingen av dem har alkoholproblemer såvidt meg bekjent.... Er det slik at kvinner ikke stoler på sine menn når de drikker? Hva mener du? Personlig har jeg aldri sagt til noen at de burde roe det ned el.l. 0 Siter
Gjest en av konene Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Han drikker det han vil, men jeg har noen ganger bedt ham om å ta det med ro. Det er fordi han blir så dum når han drikker altfor mye, og da sier han stygge ting til meg og henger seg opp i småting. En gang jeg var på fest var det konen som målte opp drinkene til mannen; hun hadde målebeger! Jeg forstår at det er kjipt å bli fortalt at man må bremse, men jeg orker ikke en paranoid fyr som tar ut alle pengene på kontoen og sier f.eks. bitch, du har liten hjerne osv. Dessuten: når vi er på fest vet jeg at det kommer en morgendag, og da bør en av oss (meg) kunne stå opp tidlig med ungene. Han tenker ikke på det....... 0 Siter
Gjest Bruska Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Pøh, det finnes en del mannfolk som er slik til kona og, bare se deg rundt. Like ille begge deler! 0 Siter
hidi Skrevet 1. august 2006 Forfatter Skrevet 1. august 2006 Han drikker det han vil, men jeg har noen ganger bedt ham om å ta det med ro. Det er fordi han blir så dum når han drikker altfor mye, og da sier han stygge ting til meg og henger seg opp i småting. En gang jeg var på fest var det konen som målte opp drinkene til mannen; hun hadde målebeger! Jeg forstår at det er kjipt å bli fortalt at man må bremse, men jeg orker ikke en paranoid fyr som tar ut alle pengene på kontoen og sier f.eks. bitch, du har liten hjerne osv. Dessuten: når vi er på fest vet jeg at det kommer en morgendag, og da bør en av oss (meg) kunne stå opp tidlig med ungene. Han tenker ikke på det....... Ja, og da er det helt i orden. Det er nettopp derfor jeg spør. Tusen takk for fint og ærlig svar. Jeg vet jo ikke hva som skjer når de kommer hjem etc. Synes det er så trist hvis mange menn er slik. Du gjør nok absolutt det riktige " en av konene" Masse klemmer til deg 0 Siter
hidi Skrevet 1. august 2006 Forfatter Skrevet 1. august 2006 Pøh, det finnes en del mannfolk som er slik til kona og, bare se deg rundt. Like ille begge deler! Ser det, men kanskje kvinnene er den som lider mest under slike forhold. Spesielt de som har barn.... Har aldri selv opplevd at noen av damene er blitt bedt om å ta det med ro.... Derfor jeg lurte. 0 Siter
Osiris Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Det fins folk som er veldig flinke til å skjule hvordan alkoholen virker, så lenge de er sammen med andre. Det er når de kommer hjem at partneren får alt bråket. Det kan jo være dette som er årsaken. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Jeg misliker når noen jeg kjenner godt blir alvorlig bedugget. Da jeg var yngre var det min bror, som pleide å drikke seg sanseløs på enhver fest. Han er yngre enn meg, og jeg følte nok et visst ansvar for ham. Jeg pleier ikke å måtte passe på min mann, han klarer å styre seg, men dersom han ikke gjorde det, så hadde jeg nok mistrivdes på fest med ham. Er vel kanskje mange som føler som meg? 0 Siter
Prozak Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Jeg misliker når noen jeg kjenner godt blir alvorlig bedugget. Da jeg var yngre var det min bror, som pleide å drikke seg sanseløs på enhver fest. Han er yngre enn meg, og jeg følte nok et visst ansvar for ham. Jeg pleier ikke å måtte passe på min mann, han klarer å styre seg, men dersom han ikke gjorde det, så hadde jeg nok mistrivdes på fest med ham. Er vel kanskje mange som føler som meg? Nå er det jaggu forskjell på å være "bedugget" og å "drikke seg sanseløs". Det siste er jo aldri kult for noen, muligens med unntak av den som er sanseløs. "........................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Han drikker det han vil, men jeg har noen ganger bedt ham om å ta det med ro. Det er fordi han blir så dum når han drikker altfor mye, og da sier han stygge ting til meg og henger seg opp i småting. En gang jeg var på fest var det konen som målte opp drinkene til mannen; hun hadde målebeger! Jeg forstår at det er kjipt å bli fortalt at man må bremse, men jeg orker ikke en paranoid fyr som tar ut alle pengene på kontoen og sier f.eks. bitch, du har liten hjerne osv. Dessuten: når vi er på fest vet jeg at det kommer en morgendag, og da bør en av oss (meg) kunne stå opp tidlig med ungene. Han tenker ikke på det....... Menn (eller kvinner) som blir andre personligheter når de drikker, burde ikke røre alkohol overhodet. Jeg har ALDRI fattet hva det er med disse idiotene som endrer seg på den måten. Null respekt ovrhodet, og jeg mener at disse ikke burde røre alkohol. "......................................." 0 Siter
Gjest forpliktelser Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Har de barn / andre forpliktelser "dagen derpå"? Min erfaring er at noen lar det stå til, og utsetter til morgendagen å bekymre seg over det faktum at toåringen aldri har sovet lenger enn 06:15 i hele sitt liv, og trenger noe mer stimuli enn foreldre i bakrus.. Kanskje det er slik hos de du kjenner, og det er den som maser som alltid må være den som tar ansvar for dette? 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Nå er det jaggu forskjell på å være "bedugget" og å "drikke seg sanseløs". Det siste er jo aldri kult for noen, muligens med unntak av den som er sanseløs. "........................................" Ja, bedugget er jo greit, men med "alvorlig bedugget" mente jeg ikke småbrisen :-) 0 Siter
Gjest Alkoholhater Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 At du ikke vet at det er alkoholproblemer betyr ikke at det ikke er det. Har selv en mann som drikker for mye, og det er ikke artig. (Han har heldigvis tatt tak i problemet for et par mnd. siden) MEN det jeg da oppdaget var at et nært vennepar har akkurat samme problem. Jeg hadde ikke hørt noe om det før jeg fortalte at vi slet med det. Og jeg kan love deg at med slike problemer er det all grunn til å holde et øye med han. Jeg har vært i situasjoner jeg aldri vil komme i igjen:-( 0 Siter
Babette Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Det kan jo være mye som spiller inn. Direkte alkoholproblemer trenger det jo ikke være. Kanskje blir vedkommende fryktelig fyllesjuk og er ubrukelig hele neste dag. Kanskje er han av den typen som blir hatefull mot ektefellen i fylla. De har jeg sett mange av, også kvinner. Kanskje blir han klåfingret på andre damer i fylla. Når hemningene blir borte, kan mye ulekkert skje. Når det er sagt, finnes det også noen som er veldig kontrollerende overfor partneren sånn generelt. Selv har jeg vært gift med en som absolutt ikke hadde alkoholproblemer og aldri var ekkel mot meg eller andre i fylla. Men det var litt slitsomt at han alltid måtte være sistemann hjem, og gjerne tok seg en runde og drakk slanter før vi gikk. 0 Siter
Gjest akkurat slik Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Ja, bedugget er jo greit, men med "alvorlig bedugget" mente jeg ikke småbrisen :-) Vi andre forstod utmerket godt hva du mente. Bare pillenikket har en tendens til å kverulere på deltajer h*n ikke skjønner. 0 Siter
petter smart Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Vi andre forstod utmerket godt hva du mente. Bare pillenikket har en tendens til å kverulere på deltajer h*n ikke skjønner. Det er vel heller du som ikke skjønner stort. "Bedugget" betyr lettere beruset. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.