Gå til innhold

Forelsket...sopp!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ja,men før han er ferdigbeh. med salve,er det jo noe som heter kondom.kos dere;)

Hater kondom!!!!!!!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
  • Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Snacky1365380698

6

• org

1

• meg__123!

1

• Aryane

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Supert er kjemp takknemlig for gode råd.

Jeg har alltid brukt vanlig såpe nedentil. og dusjer etter hver gang etter sex, iløpet av en helg, kan jo det bli en del og da med vanlig såpe.

Men da er det på tide og kjøpe intimsåpe.

;-)

Vanlig såpe? Huff og huff :-)

Vil anbefale Lactacyd. Den er mer vandig enn f.eks Asan som er litt tykkere i konsistensen. Ligg unna Dr. Greves, den er som gelé og vanskelig å skylle vekk, syns jeg.

Bruk mest mulig vann, men vask deg også minst mulig.. :-)

Skrevet

Vanlig såpe? Huff og huff :-)

Vil anbefale Lactacyd. Den er mer vandig enn f.eks Asan som er litt tykkere i konsistensen. Ligg unna Dr. Greves, den er som gelé og vanskelig å skylle vekk, syns jeg.

Bruk mest mulig vann, men vask deg også minst mulig.. :-)

Mener du da at etter sex og det ikke finnes noe intimsåpe, så er det bedre med bare vann?

på tide å kaste ut palmoliven!! og hamstre inn lactasyd.

Tusen takk, kjempe snilt.

Snacky1365380698
Skrevet

Har du brukt canesten maaange ganger, og soppen kommer stadig tilbake vil jeg anbefale å ta deg en tur til legen og be om diflukan. Tabletter som tas mot sopp. Var veldig effektiv når jeg slet med det samme og canesten kun hjalp i den perioden jeg brukte det (men hvor lite herlig er det å ha sex da!?).

Men kan være en ide å prøve den canestenen som består av 6applikatorer med salve. Tabl er ikke alltid like effektiv da de til tider ikke løser seg opp. Ikke alle apotek som har den fremme, men spør så bestiller de. Fikk det anbefalt av gyn.

Skrevet

Har du brukt canesten maaange ganger, og soppen kommer stadig tilbake vil jeg anbefale å ta deg en tur til legen og be om diflukan. Tabletter som tas mot sopp. Var veldig effektiv når jeg slet med det samme og canesten kun hjalp i den perioden jeg brukte det (men hvor lite herlig er det å ha sex da!?).

Men kan være en ide å prøve den canestenen som består av 6applikatorer med salve. Tabl er ikke alltid like effektiv da de til tider ikke løser seg opp. Ikke alle apotek som har den fremme, men spør så bestiller de. Fikk det anbefalt av gyn.

Diflukan har en erstatningsmedisin til 1/3 av prisen. Den virker på samme måte og like bra som Diflukan.

Men Pevaryl, som er reseptfri er også et alternativ. Nesten det samme som Canesten.

Skrevet

Mener du da at etter sex og det ikke finnes noe intimsåpe, så er det bedre med bare vann?

på tide å kaste ut palmoliven!! og hamstre inn lactasyd.

Tusen takk, kjempe snilt.

Helt klart bedre med bare vann dersom du ikke har annet enn vanlig såpe. Såpe har pH rundt 7, og det ødelegger miljøet i underlivet ditt.

Lykke til!

Skrevet

ja,det kan selfølgelig være flere årsaker:noen får det av tette,trange bukser også. men jeg har selv erfart at det er smittsomt,det samme sa de på apoteket også,at begge bør behandles...

Ja, om han får utslett bør han også behandles, med salve. Men det er sjelden.

Snacky1365380698
Skrevet

Diflukan har en erstatningsmedisin til 1/3 av prisen. Den virker på samme måte og like bra som Diflukan.

Men Pevaryl, som er reseptfri er også et alternativ. Nesten det samme som Canesten.

Jeg vet. Men svært få leger skriver ut dette preparatet/vet at det finnes/husker navnet i farten da det er rimelig nytt. Alle apoteker har plikt til å informere kunden om identiske preparater som er billigere. Alle apotekene jeg har brukt har gjort dette, så selv om jeg har levert inn resept på diflukan har jeg bokstavelig talt aldri brukt det. Synes navnet bare er lettere å huske:)

Skrevet

er diflukan på resept? er det stikkpiller?

Snacky1365380698
Skrevet

er diflukan på resept? er det stikkpiller?

Reseptbelagt, ja. Små tabletter som føres inn i skjeden et par ganger i uken (kommer an på hva doseringen legen gir).

Skrevet

Reseptbelagt, ja. Små tabletter som føres inn i skjeden et par ganger i uken (kommer an på hva doseringen legen gir).

Kan vi ha sex mens jeg tar disse tabl?

Snacky1365380698
Skrevet

Nei, herregud! Nå skrev jeg HELT feil. Aner ikke hva jeg tenkte på. Diflukan er selvsagt ikke stikkpiller. Er vanlige tabletter som du putter i munnen og svelger. Beklager, aner ikke hvor jeg var hen :)

Så ettersom det er tabl, ja du kan ha sex. Men vil i bunn og grunn ikke anbefale det den første uken. Er jo ved sex sopputbruddet utløses, så det å vente en uke til tabl har begynt å funke vil være litt lurt. Som regel vil legen at du tar diflukan i kombinasjon med canesten, så da sier jo det seg selv hvor gøy det blir med sex :) Men dette kommer jo helt an på hvor mye du er plaget.

Men et tips til: kjøp glidekrem. Hjelper masse da det reduserer friksjonen (uansett hvor klar du er) under samleie.

Skrevet

Nei, herregud! Nå skrev jeg HELT feil. Aner ikke hva jeg tenkte på. Diflukan er selvsagt ikke stikkpiller. Er vanlige tabletter som du putter i munnen og svelger. Beklager, aner ikke hvor jeg var hen :)

Så ettersom det er tabl, ja du kan ha sex. Men vil i bunn og grunn ikke anbefale det den første uken. Er jo ved sex sopputbruddet utløses, så det å vente en uke til tabl har begynt å funke vil være litt lurt. Som regel vil legen at du tar diflukan i kombinasjon med canesten, så da sier jo det seg selv hvor gøy det blir med sex :) Men dette kommer jo helt an på hvor mye du er plaget.

Men et tips til: kjøp glidekrem. Hjelper masse da det reduserer friksjonen (uansett hvor klar du er) under samleie.

Dette var et helt supert råd. Tusen tusen takk.

Ringer til legen med en gang i morgen. Men da må han helt sikkert ta en undersøkelse (noe jeg hater) Men heller det og bli ferdig.

Kjempe bra med råd ;-)

Skrevet

Trenger typen min også å ta denne kuren?? Vil helst slippe å fortelle han om dette.

Snacky1365380698
Skrevet

Dette var et helt supert råd. Tusen tusen takk.

Ringer til legen med en gang i morgen. Men da må han helt sikkert ta en undersøkelse (noe jeg hater) Men heller det og bli ferdig.

Kjempe bra med råd ;-)

Bare hyggelig å kunne hjelpe :) Vet selv hvor jævlig den soppen kan være - unner ingen det.

Ikke sikkert legen foretar undersøkelse på deg, men kan jo være like greit slik at det problemet blir dokumentert også for han. Er ingenting å bekymre seg for.

Masse lykke til! :)

Snacky1365380698
Skrevet

Trenger typen min også å ta denne kuren?? Vil helst slippe å fortelle han om dette.

Så lenge han ikke har sopp så trenger han ikke det. Man oppdager fort om han er smittet (tydelig rødt utslett på penis), men det skjer svært sjelden. Så er bare å kjøre på :)

Skrevet

Så lenge han ikke har sopp så trenger han ikke det. Man oppdager fort om han er smittet (tydelig rødt utslett på penis), men det skjer svært sjelden. Så er bare å kjøre på :)

Suverent. Nå ble humøret litt bedre.

Atter en gang tusen tusen takk;-)

Skrevet

Med Diflucan forsvinner soppen på 4-5 timer.

Men det er ikke sikkert legen vil skrive det ut, middelet er beregnet på større innvendige soppinfeksjoner. Tabletter som tas gjennom munnen påvirker hele systemet, ikke bare lokalt der problemet sitter, og når man bare har sopp i underlivet er det helt unødvendig å kverke all sopp i kroppen. Den er tross alt en del av vår normalflora.

Og Diflucan koster 400-500 for én tablett.

Skrevet

Med Diflucan forsvinner soppen på 4-5 timer.

Men det er ikke sikkert legen vil skrive det ut, middelet er beregnet på større innvendige soppinfeksjoner. Tabletter som tas gjennom munnen påvirker hele systemet, ikke bare lokalt der problemet sitter, og når man bare har sopp i underlivet er det helt unødvendig å kverke all sopp i kroppen. Den er tross alt en del av vår normalflora.

Og Diflucan koster 400-500 for én tablett.

HÆ.... det var dyrt. Er det virkelig mulig???? Men jeg ringer legen uansett i morgen og forhører meg om dette.

Skrevet

Ikke ha sex før du er ferdig behandlet og frisk.

en intimsåpe som heter lactointim også.. synes den er bra.. lukter godt gjør den og...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...