Gjest hjelp oss da :( Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Har funnet ut at vi må kjøpe Prioderm liniment så fort apoteket åpner i morgen. Er det noe annet vi kan gjøre. Er det noen med erfaringer her .... ? Har kjemt hele familien med lusekam (takk til helsestasjonen som delte ut det for et par år siden da det herjet lus i barnehagen !!! ) Har funnet noen lus i håret ææææsj ..... 0 Siter
Gjest GA Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Vi fikk også lus nylig, på søndag, dvs guttungen på 7 år fikk det av en kompis. Vi heiv sengetøyet i badstua på 70 grader, vasket alle klær, kjøpte lusekam og liniment og behandlet ham som hadde lusa. jeg klipte også håret hans, og plukket vekk lus og egg jeg fant om kvelden før vi fikk kjøpt liniment. Det er litt styrete, men det er jo ikke farlig! Og lusa dør fort når den ikke har tilgang på et hode... Guttungen var forøvrig mest redd for om det var jentelus :-) Her er noen linker: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_personalpage&task=view&id=13&Itemid=3045&contentid=1097§ionid=112 http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/hodelus 0 Siter
Gjest hjelp oss da :( Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Vi fikk også lus nylig, på søndag, dvs guttungen på 7 år fikk det av en kompis. Vi heiv sengetøyet i badstua på 70 grader, vasket alle klær, kjøpte lusekam og liniment og behandlet ham som hadde lusa. jeg klipte også håret hans, og plukket vekk lus og egg jeg fant om kvelden før vi fikk kjøpt liniment. Det er litt styrete, men det er jo ikke farlig! Og lusa dør fort når den ikke har tilgang på et hode... Guttungen var forøvrig mest redd for om det var jentelus :-) Her er noen linker: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_personalpage&task=view&id=13&Itemid=3045&contentid=1097§ionid=112 http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/sykdommer/hodelus Takk skal du ha GA . Ble lusene borte etter en behandling ? 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Badstu!! Lusa dør fort dersom det blir over 45 grader eller noe sånt. Så har dere tilgang til badstu, så sett dere der hele gjengen, og bli der i et kvarters tid. Bør gjentas med noen dagers mellomrom, etterhvert som eggene klekkes. 0 Siter
Gjest hjelp oss da :( Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Badstu!! Lusa dør fort dersom det blir over 45 grader eller noe sånt. Så har dere tilgang til badstu, så sett dere der hele gjengen, og bli der i et kvarters tid. Bør gjentas med noen dagers mellomrom, etterhvert som eggene klekkes. Vi har ikke tilgang til badstue, det er GA som har det , kanskje jeg må spørre om jeg kan komme på besøk med hele familien min å låne badstua . 0 Siter
Gjest GA Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Takk skal du ha GA . Ble lusene borte etter en behandling ? Vi avslutta behandlingen i dag tidlig, og jeg har ikke sett noen siden det. Plukket vekk 2 egg til da jeg skylte ut lusemiddelet. Regner med at de var døde da. Har rimelig god oversikt over håret til guttungen, det er 25 mm langt og lys blondt, så det er ikke så lett å gjemme seg der. Skal ta en kur til om 8 dager som de anbefaler. -det værste nå er at jeg klør og klør, enda jeg VET at jeg ikke har lus. Grøss. 0 Siter
Gjest hjelp oss da :( Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Vi avslutta behandlingen i dag tidlig, og jeg har ikke sett noen siden det. Plukket vekk 2 egg til da jeg skylte ut lusemiddelet. Regner med at de var døde da. Har rimelig god oversikt over håret til guttungen, det er 25 mm langt og lys blondt, så det er ikke så lett å gjemme seg der. Skal ta en kur til om 8 dager som de anbefaler. -det værste nå er at jeg klør og klør, enda jeg VET at jeg ikke har lus. Grøss. Den følelsen kjenner jeg ja, begynner alltid å klø når noen snakker om lus. Og tenk NÅ da .... * uæææ* Vel vel, jeg får vel inn i senga mi jeg da, til livet der inne . I morgen tidlig skal alle sengeklær, hånklærne på badet, klær på badet til vask. Dyner og puter skal legges i søplesekk og i fryseren. Hårbørster skal fornyes. Og jeg skal stå på døra når apoteket åpner kl 0900, og der blir jeg visst ikke aleine. Har tatt en ringerunde til familier hvor barna våre har overnattet i det siste, de har alle sjekket barna sine, og vi fant fort ut at barnehage-venninnene har lus alle sammen (4 stykker iallefall), så imorgen kommer det ut lapper i barnehagen igjen. 0 Siter
Mistera Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 IKKE gjør som min nyskjerrige søster gjorde:) Hun ville vite litt om hvordan lusen såg ut sånn igrunnen, siden dattra hadde fått dette på skolen, så hun tok et vanlig mikroskop (som dattra hadde fått i julegave) OG såg på den... Hylende kom ut utav rommet, innpå badet og dynka seg selv i lusmiddel kjøpt på apoteket! Værste monsteret hun hadde sett sa hun:S hehe 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.