Gjest jobber med barn. Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 I min utdannelse har jeg ikke hatt noe særlig praksis i forhold til grensesetting i forhold til barn. Og de barna jeg jobber med, og har jobbet med har stort sett oppført seg greit Nå har jeg møtt på noen skikkelige pøbelunger i jobbsammenheng som krever masse grensesetting. Jeg vet at jeg ikke kan lære alt ut fra en bok, men jeg skulle gjerne lest litt om hvordan man kan takle barn med atferdsvansker, og hvor foreldrene ikke setter noen grenser for dem. Har dere noen tips til meg? 0 Siter
Gjest Dolikk Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Du bør kanskje jobbe med grensesetting av barna _sammen_ med foreldrene, slik at barna har de samme grensene hjemme? Ellers kommer du/dere ikke videre. 0 Siter
Gjest jobber med barn. Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Du bør kanskje jobbe med grensesetting av barna _sammen_ med foreldrene, slik at barna har de samme grensene hjemme? Ellers kommer du/dere ikke videre. jeg har en sommerjobb med disse barna, så å jobbe med grensesetting sammen med foreldrene er utelukket. Er det da også utelukket å jobbe med grenser ovenfor barnet, selv om det har andre eller ingen grenser hjemme?. 0 Siter
Gjest Dolikk Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 jeg har en sommerjobb med disse barna, så å jobbe med grensesetting sammen med foreldrene er utelukket. Er det da også utelukket å jobbe med grenser ovenfor barnet, selv om det har andre eller ingen grenser hjemme?. Nei, me det er veldig vanskelig med grensesetting når de har andre (eller ingen?) grenser hjemme. Da får du litt av en jobb, men lykke til! 0 Siter
Gjest jobber med barn. Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Nei, me det er veldig vanskelig med grensesetting når de har andre (eller ingen?) grenser hjemme. Da får du litt av en jobb, men lykke til! takk for svaret. Da trenger jeg kanskje ikke å slite med dårlig samvittighet fordi jeg føler at jeg har mislyktes med dette her. Jeg har slitt vettet av meg med å forsøkte å sette grenser for barna. Men når de har null grenser hjemme så er det kanskje ikke så lett. 0 Siter
soleil Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Les om PMT - Parent management training og MST Multisystemisk terapi. Tipper du finner relevant litteratur om du bruker disse søkeordene i google, bisys eller lignende. 0 Siter
Gjest jobber med barn. Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Les om PMT - Parent management training og MST Multisystemisk terapi. Tipper du finner relevant litteratur om du bruker disse søkeordene i google, bisys eller lignende. takker for svar:) 0 Siter
Gjest jobber med barn. Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Nei, me det er veldig vanskelig med grensesetting når de har andre (eller ingen?) grenser hjemme. Da får du litt av en jobb, men lykke til! Men hva med de som jobber med barn og ungdom på ulike institusjoner. Da har barna hatt ulike grenser hjemme. De som jobber med dem må jo også jobbe med grenser der også. Hvordan gjør de det uten å jobbe med foreldrene? 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Kan anbefale en bok som heter "de urolige årene" (hvis det ikke var "utrolige"..) Den brukes en del av fagfolk, men er lett leselig for oss vanlig dødelige også :-) Har hatt stor nytte av den særlig til et av barna våre, en gutt som ikke er for nybegynnere akkurat :-) Du får boka hos www.haugenbok.no. 0 Siter
Gjest en bok Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Nei-et kjærlig svar. Asha Phillips. 0 Siter
Gjest Dolikk Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Men hva med de som jobber med barn og ungdom på ulike institusjoner. Da har barna hatt ulike grenser hjemme. De som jobber med dem må jo også jobbe med grenser der også. Hvordan gjør de det uten å jobbe med foreldrene? Barn på institusjoner bor på institusjonen. Da kan ansatte jobbe med grensesetting uten å bli avbrutt av foreldre som ikke setter grenser. Da har de faktisk muligheten til å få utrettet forandring og fremgang. Jeg vil ellers tro at foreldre som har vanskelige barn på institusjoner, har kommet så langt at de har tett oppfølging av barnevernet om MÅ samarbeide om grensesetting. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Et par bøker jeg har satt pris på er: "Barneboka" av Anna Wahlgren. (Noe må tas med en klype salt, men essensen og tipsene er gode.) "Å sette grenser for barn, en oppmuntrende veiledning" (eller noe slikt) av A. Skodvin Personlig har jeg veldig liten sans for Jesper Juul, som mange sverger til. Men smaken er som baken. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Nei, me det er veldig vanskelig med grensesetting når de har andre (eller ingen?) grenser hjemme. Da får du litt av en jobb, men lykke til! Jeg er litt uenig med deg. Barn har ikke noen problemer med å skille på andre regler hos forskjellige personer og på forskjellige steder. Mine barn vet godt at noe som er lov hos bestemor, absolutt ikke er lov hjemme. De vet også at hos en nabo får de lov til å hoppe i sofaen, det får de ikke lov til hjemme. 0 Siter
Gjest Dolikk Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Jeg er litt uenig med deg. Barn har ikke noen problemer med å skille på andre regler hos forskjellige personer og på forskjellige steder. Mine barn vet godt at noe som er lov hos bestemor, absolutt ikke er lov hjemme. De vet også at hos en nabo får de lov til å hoppe i sofaen, det får de ikke lov til hjemme. Nei men det var kanskje mer alvorlige ting det var snakk om her og mere problembarntypen? Ikke vet jeg. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Nei men det var kanskje mer alvorlige ting det var snakk om her og mere problembarntypen? Ikke vet jeg. Tja, det kan godt hende. Likevel tror jeg nok at barn forstår at visse personer kødder de bare ikke med. Og det er de som setter klare grenser og har klare konsekvenser for brudd på dem. Og nettopp disse menneskene er det problembarn har en tendens til å legge sin elsk på! 0 Siter
Gjest prust Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Kan anbefale en bok som heter "de urolige årene" (hvis det ikke var "utrolige"..) Den brukes en del av fagfolk, men er lett leselig for oss vanlig dødelige også :-) Har hatt stor nytte av den særlig til et av barna våre, en gutt som ikke er for nybegynnere akkurat :-) Du får boka hos www.haugenbok.no. Den kjøpte jeg etter anbefaling herfra. Veldig fin bok. Dessverre glemte jeg den igjen på flyet fra Lanzarote i vinter :-( Ringte flyselskapet og de prøvde å finne den, men den var trolig allerede kastet.... :-( Utrolig irriterende!!!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.