Gjest Uten gatenavn Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Gata vi bor i har ikke noe navn. Og det er ikke alltid like fort gjort å forklare folk veien.Jeg har i det siste tenkt på hvor unødvendig lang tid det ville gått om vi skulle forklare veien ved nødutrykninger. Vi bor i utkanten av en by, og jeg lurer på hva som skal til for at en får tildelt en gateadresse. Noen som vet? 0 Siter
keinstein Skrevet 1. august 2006 Skrevet 1. august 2006 Vet ikke, men i mens kan du kanskje oppgi kartreferansen når du trenger ambulanse(helikopter) Min er UTM 32 (Euref89) Nord:6619850 Øst :603349 De finner du bl a nederst på skjermen når du finner huset ditt og holder pekeren på det: http://www.norgeibilder.no 0 Siter
Gjest trehundeognitti Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Vet ikke, men i mens kan du kanskje oppgi kartreferansen når du trenger ambulanse(helikopter) Min er UTM 32 (Euref89) Nord:6619850 Øst :603349 De finner du bl a nederst på skjermen når du finner huset ditt og holder pekeren på det: http://www.norgeibilder.no Hei på deg, keinstein. Kartreferansen din var til et sted langt ute på et jorde. Og jeg som trodde du bodde på Furuset eller Grunerløkka... 0 Siter
Osiris Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 I Trondheim er det en gatenavnkomite, eller kanskje det heter utvalg. Men det er nok teknisk etat, eller planetaten som bestemmer OM et sted skal få navn eller ikke. Dette utvalget finner nok bare på navn, tror jeg. 0 Siter
Gjest Baderen Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Vet ikke, men i mens kan du kanskje oppgi kartreferansen når du trenger ambulanse(helikopter) Min er UTM 32 (Euref89) Nord:6619850 Øst :603349 De finner du bl a nederst på skjermen når du finner huset ditt og holder pekeren på det: http://www.norgeibilder.no Så stilig det nettstedet var :-) Jeg fant huset mitt også. Mine nettreferanser er Nord: 6687019 Øst: 619855 Det var jo ikke så helt ulikt dine, betyr det at vi bor i nærheten av hverandre? 0 Siter
keinstein Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Hei på deg, keinstein. Kartreferansen din var til et sted langt ute på et jorde. Og jeg som trodde du bodde på Furuset eller Grunerløkka... Jeg er under cover. Når jeg har på meg camo-trusa mi, da ser ingen meg. http://akamai-lq.bizrate.com/resize?sq=60&uid=316483741&mid=22896 0 Siter
keinstein Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Så stilig det nettstedet var :-) Jeg fant huset mitt også. Mine nettreferanser er Nord: 6687019 Øst: 619855 Det var jo ikke så helt ulikt dine, betyr det at vi bor i nærheten av hverandre? Jeg får da ikke håpe det, av ulike årsaker. Men jeg forflytter meg fort, etter som mine sympatier endrer seg, og etter reintrekka. 0 Siter
Gjest Baderen Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Jeg får da ikke håpe det, av ulike årsaker. Men jeg forflytter meg fort, etter som mine sympatier endrer seg, og etter reintrekka. Er det nå jeg bør føle meg litt fornærmet? 0 Siter
keinstein Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Er det nå jeg bør føle meg litt fornærmet? Bare forvirret, da jeg bare tok et tilfeldig koordinat. Jeg prøvde å finne huset vårt i Arnljot Gellines v 35. Eller Strømsv. 222 der vi planlegger et bombeangrep. 0 Siter
Gjest Baderen Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Bare forvirret, da jeg bare tok et tilfeldig koordinat. Jeg prøvde å finne huset vårt i Arnljot Gellines v 35. Eller Strømsv. 222 der vi planlegger et bombeangrep. Så lenge du ligger unna mine koordinater med bombingen din, så er jeg fornøyd. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Så lenge du ligger unna mine koordinater med bombingen din, så er jeg fornøyd. Litt her og litt der. 0 Siter
Gjest Baderen Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Litt her og litt der. Nå kommer jeg nok til å få mareritt i natt. Men vær så snill og si at du ikke har GPS, da føler jeg meg litt tryggere igjen. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Nå kommer jeg nok til å få mareritt i natt. Men vær så snill og si at du ikke har GPS, da føler jeg meg litt tryggere igjen. Jeg har GPS. Der har jeg waypoints 12888 km unna. Hvis jeg skulle svippe innom der igjen. Finne igjen trollmannen som kan kurere alt fra hekseskudd til dårlig potens. 0 Siter
Gjest Baderen Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Jeg har GPS. Der har jeg waypoints 12888 km unna. Hvis jeg skulle svippe innom der igjen. Finne igjen trollmannen som kan kurere alt fra hekseskudd til dårlig potens. Hvor langt unna meg er du da, i antall km? jeg håper at du ikke bare kan taste inn koordinatene og så finne meg? (I så fall må jeg vite om det er kaffi eller øl jeg skal by på) 0 Siter
keinstein Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Hvor langt unna meg er du da, i antall km? jeg håper at du ikke bare kan taste inn koordinatene og så finne meg? (I så fall må jeg vite om det er kaffi eller øl jeg skal by på) 32,1 km. Hvis tallene er riktige, mitt koordinat er riktig og ekte. Men du kan like godt gi meg luretall, så det er ikke så nøye. Jeg vet da retningen og plassringen i kart med en meters nøyaktighet. Furutsatt at kartet du fikk koordinatet fra er i riktig synk. Sjelden det er helt riktig. Kompisens hus havna midt i en bratt fjellvegg :-) Litt gammel GPS, så den viser ikke veier, men steder som f eks Grorud, Ski, Oslo S, Økern, Åneby osv. 0 Siter
Gjest Baderen Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 32,1 km. Hvis tallene er riktige, mitt koordinat er riktig og ekte. Men du kan like godt gi meg luretall, så det er ikke så nøye. Jeg vet da retningen og plassringen i kart med en meters nøyaktighet. Furutsatt at kartet du fikk koordinatet fra er i riktig synk. Sjelden det er helt riktig. Kompisens hus havna midt i en bratt fjellvegg :-) Litt gammel GPS, så den viser ikke veier, men steder som f eks Grorud, Ski, Oslo S, Økern, Åneby osv. jeg tok koordinatene fra www.norgeibilder.no, så jeg aner ikke hvor korrekte de er. Men tre mil var slett ikke så langt unna. Jeg setter i gang trakteren og har øl i kjøleskapet, så da er det bare å komme! 0 Siter
keinstein Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 jeg tok koordinatene fra www.norgeibilder.no, så jeg aner ikke hvor korrekte de er. Men tre mil var slett ikke så langt unna. Jeg setter i gang trakteren og har øl i kjøleskapet, så da er det bare å komme! Ny datingtjeneste? Minner meg om kafferklamen med fallskjermhopperen som kom gjennom taket. 0 Siter
Gjest Baderen Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Ny datingtjeneste? Minner meg om kafferklamen med fallskjermhopperen som kom gjennom taket. He he, jeg håper du velger å komme gjennom døra og ikke taket. og helst uten sprengstoff. 0 Siter
keinstein Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 He he, jeg håper du velger å komme gjennom døra og ikke taket. og helst uten sprengstoff. Tull isprengt litt fakta, litt kaos og litt galskap. En fin marmorering av underholdning for den som liker sånt. De som ikke liker det, dem driter vi i? Ikke sant? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.