Gå til innhold

Da bestilte jeg meg tur til Praha

Anbefalte innlegg

Angelica :o)
Skrevet

Høh? Var det ikke til London turen skulle gå?

;)

Videoannonse
Annonse
ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154537342' post='3228108]

Høh? Var det ikke til London turen skulle gå?

;)

Vi får ta den turen senere. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154544792' post='3228235]

I like! :D

Du kan godt slenge deg med til onsdag også, altså. Hotellrommet er stort og senga duger til et helt harem. :)

Angelica :o)
Skrevet

Du kan godt slenge deg med til onsdag også, altså. Hotellrommet er stort og senga duger til et helt harem. :)

Da gjør jeg det! Treffes på Gardemoen?

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1154545600' post='3228240]

Da gjør jeg det! Treffes på Gardemoen?

Åff kårs! :)

Skrevet

Åff kårs! :)

Og hva skjedde i Praha i august 1968?

Skrevet

Ikke ta med deg de nyeste skoene du har ;)

Det blir MYE gåing i Praha, man lar seg liksom bare drive med... Hehe... Men om du bor midt i sentrum, og vil opp til borgen på andre siden av elva (nå står det helt stille hva den heter), så er jo det f.eks. et lite stykke å gå (ihvertfall med vonde sko).

Jeg har vært i Praha to ganger, og ble ordentlig misunnelig nå!

Men så mye å spare på shopping var det ikke, synes jeg - med mindre man er spesielt interessert i krystall og treprodukter. Men det gjør ingenting, er mye annet å se i byen (og det sier jeg, som til vanlig er ganske bra med shoppefoten).

Kos deg! Og vær gjerne litt sånn semi-kulturell når du er der! Få med deg Karlsbroen og borgen og et par andre ting - så har du "vært" der litt mer enn på kneipene... ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ikke ta med deg de nyeste skoene du har ;)

Det blir MYE gåing i Praha, man lar seg liksom bare drive med... Hehe... Men om du bor midt i sentrum, og vil opp til borgen på andre siden av elva (nå står det helt stille hva den heter), så er jo det f.eks. et lite stykke å gå (ihvertfall med vonde sko).

Jeg har vært i Praha to ganger, og ble ordentlig misunnelig nå!

Men så mye å spare på shopping var det ikke, synes jeg - med mindre man er spesielt interessert i krystall og treprodukter. Men det gjør ingenting, er mye annet å se i byen (og det sier jeg, som til vanlig er ganske bra med shoppefoten).

Kos deg! Og vær gjerne litt sånn semi-kulturell når du er der! Få med deg Karlsbroen og borgen og et par andre ting - så har du "vært" der litt mer enn på kneipene... ;)

Har funnet nettsider til severdighetene i sentrumsområdet (jeg skal bo midt i sentrum), og sjekket så mange kart at jeg er i ferd med å føle meg kjent der borte. :)

Ja, det med gode sko går igjen hvorhen jeg leser om Praha. Det og ekstremt sleipe taxisjåfører.

Kommer nok ikke til å shoppa noe særlig. Blir øl og mat og turistattraksjoner, men så vidt jeg leser er sko og lær billig, så jeg skal se etter en skinnjakke (trenger en uansett), og muligens noen kule sko.

Har allerede lært meg at "en øl, takk" heter "jedno pivo, prosin".

Og da vet jeg vel egentlig alt jeg trenger å vite. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og hva skjedde i Praha i august 1968?

Det var sikkert da de ble invadert av Sovjet?

Skrevet

Det var sikkert da de ble invadert av Sovjet?

Riktig! Du får et sebrastempel i boken.

Skrevet

Det er din skyld at jeg drar. :)

Tok det jo rimelig på sparket.

Penger og sånn: Må jeg veksle til CTZ (eller hva det heter), eller duger Euro? Jeg ble litt usikker på det etter at vi snakka i går. For jeg finner ingen steder på nettet som sier at Euro duger.

Du kan kjøpe tsjekkiske kr i minibank til høyre for sikkerhetskontrollen på Gardermoen.

Tips ang transport fra flyplassen til hotellet i Praha: Bruk AAA Taxi, for de er pålitelige. Ved terminalutgangen har de en skranke hvor du kan henvende deg vedr pris etc - masse taxier rett utenfor.

Gled deg til turen! Vi kom tilbake for en uke siden, og skal dit garantert flere ganger

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du kan kjøpe tsjekkiske kr i minibank til høyre for sikkerhetskontrollen på Gardermoen.

Tips ang transport fra flyplassen til hotellet i Praha: Bruk AAA Taxi, for de er pålitelige. Ved terminalutgangen har de en skranke hvor du kan henvende deg vedr pris etc - masse taxier rett utenfor.

Gled deg til turen! Vi kom tilbake for en uke siden, og skal dit garantert flere ganger

Thanks. Det med valuta har jeg nemlig lurt litt på.

Vet du om taxiene der nede tar Visa?

Skrevet

Thanks. Det med valuta har jeg nemlig lurt litt på.

Vet du om taxiene der nede tar Visa?

Taxisjåførene i Praha er viden kjent for å være kjeltringer, så for all del bruk cash.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Taxisjåførene i Praha er viden kjent for å være kjeltringer, så for all del bruk cash.

Ok. Antar det finnes minibanker på flyplassen, dersom jeg ikke får ut noe på Gardermoen.

Eller funker Euro også?

Skrevet

Ok. Antar det finnes minibanker på flyplassen, dersom jeg ikke får ut noe på Gardermoen.

Eller funker Euro også?

Ja, Euro går rett hjem. Visste ikke at de har Korun på automaten på Gardermoen, men har en mistanke om at kursen er dårlig i forhold til å vente til man kommer dit ned.

For det er selvsagt minibank på flyplassen ved ankomst.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, Euro går rett hjem. Visste ikke at de har Korun på automaten på Gardermoen, men har en mistanke om at kursen er dårlig i forhold til å vente til man kommer dit ned.

For det er selvsagt minibank på flyplassen ved ankomst.

Hvis Euro funker drøyer jeg uttaket til jeg kommer ned. Det eneste jeg tenkte på var taxituren bort til sentrum, hvis jeg ikke skulle finne noen minibank på flyplassen.

Men det sier seg vel selv at det er minibanker der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...