Gå til innhold

Veit jeg høres helt blåst ut når jeg spør om dette, men ..


mAd

Anbefalte innlegg

Hva er egentlig sjansene for å legge på seg når man bruker medisiner mot panikkangst? Høres sikkert ut som den overfladiske personene når jeg spør slikt, men når man er ca. den eneste i familien som ikke er kraftig overvektig passer man liksom (jeg iallefall) litt bedre på vekta..

Egentlig er jeg ikke særlig for medisinering i det hele tatt, men psykologen min anbefaler meg å prøve. Når jeg leser slike innlegg som det Soria skrev baki her, begynner jeg å lure på om kanskje det kan være verdt det. Og at jeg kanskje ikke vil klare meg uten like bra som jeg først trodde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fontex fikk jeg spesielt for angsten. Jeg har vel ikke direkte panikkangst, men den var ganske kraftig likevel. Selv om fontex er et antidepressiva så fikk jeg det som sagt for angsten. Jeg får tegretol for å ta de svingningene og de dype dalene jeg hadde.

Jeg vet ikke om du kan klare deg like bra uten medisiner, men meg ser det ut til å hjelpe veldig.

Jeg vet fra tidligere at cipramil også hjalp på angsten. Den ble bare feil for meg på andre måter.

Det er kanskje verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Førstevalg medisiner mot panikkangst er SSRIer. Disse blokkerer vanligvis for nye anfall etter 4-8 ukers bruk.

Jeg antar at

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...