Gå til innhold

Sleipt å lure partner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Okei, her er toppen av barnsligheten: Han påstår at om jeg tar hormoner mot hans vilje, så betyr det slutten på sexlivet vårt."

Han er kanskje litt for engstelig. Men du svekker ditt forhold til ham ved å stemple ham som barnslig. Du får innse at den type holdning virker ødeleggende og gir negativ virkning på kommunikasjonen dere i mellom. Kjører du ditt eget løp fullt ut i denne saken, kan du bare glemme et varig forhold, selv om du har mer rett enn ham.

Tukling med hormoner er ikke uten bivirkninger. F.eks. er det fremdeles en viss risiko, men heller liten for blodpropp. Fikk fortalt av legen at det kunne vi bare se bort fra. Men blodpropp fikk hun likevel, en som nesten tok livet av henne. Ettervirkningene sliter hun med enda, årevis etterpå.

Mitt forslag les i medisinhåndboken om eventuelle bivirkninger. Tar du hormonpreparater, så velg piller eller sprøyte, ikke hormonspiral.

"...jeg skal lure sambo. F. eks bruke monofasiske p-piller (Yasmin skal vel være bra?), og kamuflere dem i en kosttilskuddsboks i kjøleskapet."

Veldig "lurt", helt til han også finner ut at han vil også vil ha "kosttilskudd". I så fall blir sexlysten hans temmelig dempet om ikke borte.

Hvorfor ikke hormonspiral som kun påvirker lokalt i livmoren?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• Babette

6

• KaVa

5

• Lurveline

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Lure og lure, fru Blom: Jeg synes en kvinne må kunne bestemme selv om hun vil ta P-piller.

Enig. Hun må selv få lov til å vurdere hva som er sunt og ikke sunt for henne.

Skrevet

Okei, her er toppen av barnsligheten:

Han påstår at om jeg tar hormoner mot hans vilje, så betyr det slutten på sexlivet vårt.

*syns dette er litt flaut*

Han er ikke riktig i hodet sitt.

Gjest Baderen
Skrevet

Hvis hormonspiral bare virker lokalt i livmoren, hvorfor fjerner den sexlysten totalt hos mange da?

Gjest førtifem
Skrevet

Ulemper

* Kan give uregelmæssige blødninger.

* Kan få menstruationen til at holde op.

* Kan i starten give brystspænding, hovedpine og uren hud.

* Kan gøre en smule ondt at få sat op og give blødning i

nogle dage efter.

* Beskytter ikke mod kønssygdomme.

* Kan give betennelse

Gjest førtifem
Skrevet

Hvis hormonspiral bare virker lokalt i livmoren, hvorfor fjerner den sexlysten totalt hos mange da?

Hormonspiral gir nok som de andre hormonpreparatene denne risikoen. Og det er en grunn til at trådstarteren burde lytte mer til samboer.

Skrevet

Hormonspiral gir nok som de andre hormonpreparatene denne risikoen. Og det er en grunn til at trådstarteren burde lytte mer til samboer.

Jeg hadde ikke orket "hoppe av i svingen" ialle år fremover fordi noen har lest om bivirkninger....har du lest på Paracetpakka?

Skrevet

Ulemper

* Kan give uregelmæssige blødninger.

* Kan gøre en smule ondt at få sat op og give blødning i

nogle dage efter.

* Kan give betennelse

Kan give uregelmæssige blødninger.

Ja, men det er jo ikke farlig akkurat (jeg har aldri merket det og heller ikke de jeg kjenner)

Ja? -det er jo bare flott (jeg har fortsatt normal mens)

bare i starten - den kan sitte inn i over 5 år - og om man fortsetter så begynner man ikke på nytt. (jeg hadde ingen slike plager)

* Kan gøre en smule ondt at få sat op og give blødning i nogle dage efter.

Ja det tar omtrent 2 sekunder....prøv fødsel og se om det er noe bedre :D

Med fast partner er vel ikke det et kjempeproblem?

* Kan give betennelse

Ja, det kan en flis i fingren også - det må være uhyre sjeldent.....

Gjest Baderen
Skrevet

Jeg kjenner mange som har mistet sexlysten ved hormonspiral, og som har hatt andre plager ved andre hormonpreventiver.

Så jeg er enig med deg, det er all grunn til å være skepstisk til kunstig tilførsel av hormon.

Jeg syns mange av de andre svarerne er alt for kjappe til å dømme trådstarters samboer.

Poenget med å være urolig for påvirkninger på barna er heller ikke noe å le av.

I dag viser forskning at en røykende mor kan føre til sterilitet hos sønnene. Det visste man ikke for en generasjon siden.

Gjest Baderen
Skrevet

Jeg hadde ikke orket "hoppe av i svingen" ialle år fremover fordi noen har lest om bivirkninger....har du lest på Paracetpakka?

Det finnes da andre alternativer enn å "hoppe av i svingen" når man ikke ønsker hormonpreventiver.

Se innlegget til Lurveline lenger oppe.

Gjest nøstemor
Skrevet

Jeg mener dette er DITT valg, og kun ditt. Men når det er sagt, hvorfor ikke prøve kopperspiral? Jeg har hatt min inne i årevis, har aldri kjent noe til den.

Skrevet

Joda... Men jeg liker jo ikke å gjøre noe som sambo er totalmotstander av. Jeg mener jo at han skal få ha sitt å si han og, men akkurat dette er en litt stor kamel å svelge.

Er denne mannen din en skikkelig kontroll-frik,eller??

Det høres nesten litt psykopatisk ut, at han i år 2006 skal nekte dama si, og true med sex-nekt, hvis hun velger å bruke prevensjon som er helt vanlig for millioner av kvinner verden over!?

Dette synes jeg er helt urimelig!

Men siden det nå først er så galt, så synes jeg det minste han kan gjøre er å vise ansvar nok til å være konsekvent med kondom-bruken, og dermed ikke utsette deg for unødig bekymring og uønsket graviditet.

Hvis dere ønsker flere barn, og at prevensjonen du velger bare er for en periode, så er det heller ikke så skadelig som hvis man bruker hormoner i årevis.

Når dere har fått de barna dere skal ha, så hadde jeg forlangt at han gikk og steriliserte seg!

Dermed er prevensjons-problematikken løst for all fremtid, og han er kvitt bekymringene for din helse...

Skrevet

Det finnes da andre alternativer enn å "hoppe av i svingen" når man ikke ønsker hormonpreventiver.

Se innlegget til Lurveline lenger oppe.

Det er jo det hun klager på - at det er det det ender opp med....

Gjest det er din kropp
Skrevet

Om du tar deg en tur til legen hver 3. måned for å få satt ei p-sprøyte, det kan han vel umulig legge merke til? Er vel mye lettere det enn å ha piller liggende som han kan finne.

Gjest trix&mix
Skrevet

Om du tar deg en tur til legen hver 3. måned for å få satt ei p-sprøyte, det kan han vel umulig legge merke til? Er vel mye lettere det enn å ha piller liggende som han kan finne.

Jo, men da risikerer jeg å miste mensen. Da tror jeg noen bjeller begynner å ringe :o)

Skrevet

Jeg kjenner mange som har mistet sexlysten ved hormonspiral, og som har hatt andre plager ved andre hormonpreventiver.

Så jeg er enig med deg, det er all grunn til å være skepstisk til kunstig tilførsel av hormon.

Jeg syns mange av de andre svarerne er alt for kjappe til å dømme trådstarters samboer.

Poenget med å være urolig for påvirkninger på barna er heller ikke noe å le av.

I dag viser forskning at en røykende mor kan føre til sterilitet hos sønnene. Det visste man ikke for en generasjon siden.

Det du nevner om røyking er interessant som en parallell problemstilling.

Jeg synes ikke man kan nekte partneren å røyke, hvis vedkommende gjør det utendørs.

Man kan si at man misliker det og minne om helsefaren, men så lenge det kun går ut over røykeren, har man ingen rett til å nekte.

Men hva hvis en kvinne fortsetter å røyke når hun har blitt gravid? Kan barnefaren nekte henne å røyke da? Da mener jeg ja, fordi det er dokumentert at røyking kan skade fosterets utvikling, og barnet er like mye hans.

Gjest Baderen
Skrevet

Det du nevner om røyking er interessant som en parallell problemstilling.

Jeg synes ikke man kan nekte partneren å røyke, hvis vedkommende gjør det utendørs.

Man kan si at man misliker det og minne om helsefaren, men så lenge det kun går ut over røykeren, har man ingen rett til å nekte.

Men hva hvis en kvinne fortsetter å røyke når hun har blitt gravid? Kan barnefaren nekte henne å røyke da? Da mener jeg ja, fordi det er dokumentert at røyking kan skade fosterets utvikling, og barnet er like mye hans.

Jeg er enig med deg. Det er forskjell på å foreta seg ting som bare skader seg selv, og å gjøre ting som skader barna.

Så barnefaren må kunne nekte moren å røyke under svangerskap.

Gjest Baderen
Skrevet

Det er jo det hun klager på - at det er det det ender opp med....

Og det er da det er godt at hun har oss dolere, som kan komme med nye innspill :)

(Innspill i form av kobberspiral, pessar og babycomp)

Skrevet

Jeg er enig med deg. Det er forskjell på å foreta seg ting som bare skader seg selv, og å gjøre ting som skader barna.

Så barnefaren må kunne nekte moren å røyke under svangerskap.

Det ville blitt krig i mange hjem! .)

Skrevet

Jo, men da risikerer jeg å miste mensen. Da tror jeg noen bjeller begynner å ringe :o)

Ser han etter om du blør?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...