Gå til innhold

Sleipt å lure partner?

Anbefalte innlegg

Gjest Baderen
Skrevet

Det ville blitt krig i mange hjem! .)

Ville det?

Er det ikke vanlig at gravide strekker seg så langt de kan for sine ufødte barn?

Det er i hvert fall ikke ønskesituasjonen under føsdselen å få høre: "Jeg ser at du røykte under svangerskapet, det er derfor morkaken er så dårlig". Dette fikk en venninne høre, og hun sliter med skyldfølelse.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• Babette

6

• KaVa

5

• Lurveline

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest trix&mix
Skrevet

Ser han etter om du blør?

Hehe, neida. Men mensen er faktisk noe vi ser frem til her i huset, for da kan vi "kjøre på" både uten kondom og uten å hoppe av i svingen.

Så den har han noenlunde kontroll på :o)

Skrevet

Okei, her er toppen av barnsligheten:

Han påstår at om jeg tar hormoner mot hans vilje, så betyr det slutten på sexlivet vårt.

*syns dette er litt flaut*

Jeg skjønner at du synes det er litt flaut, det han sier henger jo ikke på greip i det hele tatt.

Skrevet

Ville det?

Er det ikke vanlig at gravide strekker seg så langt de kan for sine ufødte barn?

Det er i hvert fall ikke ønskesituasjonen under føsdselen å få høre: "Jeg ser at du røykte under svangerskapet, det er derfor morkaken er så dårlig". Dette fikk en venninne høre, og hun sliter med skyldfølelse.

Vet du hva? Det syns jeg hun fortjente.

Gravide VET hvilken påvirkning røyking har under svangerskapet. De som velger å røyke likvel har bare godt av å få høre kalde fakta!

Gjest soljenta_83
Skrevet

Ser han etter om du blør?

Det samme tenkte jeg. Når jeg har mensen,ser ikke kjæresten min en dråpe blod engang,så han kan jo aldri vite om jeg har mensen eller ikke. Du kan jo late som du har det :P

Skrevet

Ville det?

jeg røkte med alle tre, kan ikke begynne å tenke på det nå i ettertid. Jeg vet bedre nå.

Skrevet

Vet du hva? Det syns jeg hun fortjente.

Gravide VET hvilken påvirkning røyking har under svangerskapet. De som velger å røyke likvel har bare godt av å få høre kalde fakta!

de vet det nok. Jordmora mi påstod at det var verre å slutte å røyke enn å slutte med heroin. jaja.

Gjest Baderen
Skrevet

jeg røkte med alle tre, kan ikke begynne å tenke på det nå i ettertid. Jeg vet bedre nå.

Venninnen min visste bedre DA.

Jeg skrev et innlegg om det, og det rådet hun fikk fra sin storrøykende lege for noen minutter siden.

Det ble visst slettet, så det er visst politisk ukorrekt å kritisere leger på dette forumet.

Skrevet

de vet det nok. Jordmora mi påstod at det var verre å slutte å røyke enn å slutte med heroin. jaja.

Hehe. Storrøykende jordmor, tipper jeg :-)

Jeg har røykt selv, og sluttet etter 6 år (hvor jeg de siste par årene røykte 20 om dagen). Greit, 6 år er ikke all verden. men jeg sluttet på dagen, og har aldri hatt et tilbakefall. Ikke opplevde jeg det som spesielt vanskelig heller.

Dette er 4 år siden nå.

Men ja, jeg har jo hørt at røykeslutt oppleves veldig forskjellig fra person til person. Skjønt det er vanskelig å sette seg inn i når det var så enkelt for meg!

Gjest sjokka
Skrevet

Han er en uvitende mann.

Blir bare helt sjokkert... hvis han nekter deg og bruke P piller (noe jeg aldri hadde funnet meg i ) hvorfor kan ikke du si at han MÅ bruke kondom da?? Hvis han nekter deg å bruke prevansjon så burde jo han være voksen nok til å ta ansvar. Desverre virker det ut som han ikke er så voksen.

Gjest førtifem
Skrevet

Kan give uregelmæssige blødninger.

Ja, men det er jo ikke farlig akkurat (jeg har aldri merket det og heller ikke de jeg kjenner)

* Kan få menstruationen til at holde op.

Ja? -det er jo bare flott (jeg har fortsatt normal mens)

* Kan i starten give brystspænding, hovedpine og uren hud.

bare i starten - den kan sitte inn i over 5 år - og om man fortsetter så begynner man ikke på nytt. (jeg hadde ingen slike plager)

* Kan gøre en smule ondt at få sat op og give blødning i nogle dage efter.

Ja det tar omtrent 2 sekunder....prøv fødsel og se om det er noe bedre :D

* Beskytter ikke mod kønssygdomme.

Med fast partner er vel ikke det et kjempeproblem?

* Kan give betennelse

Ja, det kan en flis i fingren også - det må være uhyre sjeldent.....

hehe flisa :-). De opplistede ulempene er selvfølgelig slike som _kan_ komme, men at alle ikke får dem.

Gjest ryster på hodet
Skrevet

Tja, er han på _det_ stadiet i sin argumentasjon, er det jo bare å snu på samme argumentet:

"Jeg er bekymret for å bli gravid når vi ikke bruker prevensjon. Derfor vil jeg ikke ha sex, før jeg begynner på p-piller"

Så får dere se hvem som holder ut lengst *he he*

Det der var en utrolig god ide! Syns samboeren dtil trix&mix virker umoden og manipulerende rett og slett, når han kommer med trusler på den måten. Helt utrolig! Jeg ville aldri fortsatt med en partner som truet meg slik. Jeg bestemmer faktisk over min egen kropp, og dersom jeg vil bruke p-piller, kan ikke en samboer nekte meg det!

Skrevet

Hehe. Storrøykende jordmor, tipper jeg :-)

Jeg har røykt selv, og sluttet etter 6 år (hvor jeg de siste par årene røykte 20 om dagen). Greit, 6 år er ikke all verden. men jeg sluttet på dagen, og har aldri hatt et tilbakefall. Ikke opplevde jeg det som spesielt vanskelig heller.

Dette er 4 år siden nå.

Men ja, jeg har jo hørt at røykeslutt oppleves veldig forskjellig fra person til person. Skjønt det er vanskelig å sette seg inn i når det var så enkelt for meg!

Jeg sluttet også på dagen - det er nå straks 7 år siden og 30 kilo...

Skrevet

Ville det?

Jeg sluttet i alle fall på dagen når jeg fant ut at jeg var gravid.

Gjest Baderen
Skrevet

Jeg sluttet i alle fall på dagen når jeg fant ut at jeg var gravid.

Det er det jeg håper de fleste gjør.

Likevel fortjener du skryt! Har du klart å la være å begynne å røyke etterpå også?

Skrevet

Ulemper

* Kan give uregelmæssige blødninger.

* Kan få menstruationen til at holde op.

* Kan i starten give brystspænding, hovedpine og uren hud.

* Kan gøre en smule ondt at få sat op og give blødning i

nogle dage efter.

* Beskytter ikke mod kønssygdomme.

* Kan give betennelse

- Vel, p-piller gir _minst_ like mange bivirkninger. hormonspiral avgir mindre hormoner enn p-piller + at p-pillen tas opp i hele kroppen, mens p-spiralen virker lokalt i livmoren. Så jeg skjønner oerhodet ikke hvorfor hun skal anbefales p-piller over hormonspiral????

Gjest førtifem
Skrevet

- Vel, p-piller gir _minst_ like mange bivirkninger. hormonspiral avgir mindre hormoner enn p-piller + at p-pillen tas opp i hele kroppen, mens p-spiralen virker lokalt i livmoren. Så jeg skjønner oerhodet ikke hvorfor hun skal anbefales p-piller over hormonspiral????

"p-piller gir _minst_ like mange bivirkninger. "

Det er ikke antallet som man må ta hensyn til, men alvorlighetsgrad for mulige skader/bivirkninger.

Hormonspiral kan gi stygge betennelser, ikke som ved p-piller. Det beste er egentlig å unngå hormon"tukling".

Gjest trix&mix
Skrevet

Blir bare helt sjokkert... hvis han nekter deg og bruke P piller (noe jeg aldri hadde funnet meg i ) hvorfor kan ikke du si at han MÅ bruke kondom da?? Hvis han nekter deg å bruke prevansjon så burde jo han være voksen nok til å ta ansvar. Desverre virker det ut som han ikke er så voksen.

Tja, det med kondomene er nok like mye min feil... Liker dem ikke jeg heller.

Skrevet

Du lurer ikke samboeren din hvis du spiser p-piller. Det er din kropp, ditt valg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...