Gjest trix&mix Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Tja, er han på _det_ stadiet i sin argumentasjon, er det jo bare å snu på samme argumentet: "Jeg er bekymret for å bli gravid når vi ikke bruker prevensjon. Derfor vil jeg ikke ha sex, før jeg begynner på p-piller" Så får dere se hvem som holder ut lengst *he he* Hehe, jeg har tenkt tanken. Men er litt redd for at han kommer til å holde lengst ) 0 Siter
KaVa Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 "p-piller gir _minst_ like mange bivirkninger. " Det er ikke antallet som man må ta hensyn til, men alvorlighetsgrad for mulige skader/bivirkninger. Hormonspiral kan gi stygge betennelser, ikke som ved p-piller. Det beste er egentlig å unngå hormon"tukling". p-piller kan gi blodpropp - en verre bivirkning enn en infeksjon, vil jeg tro. 0 Siter
Gjest trix&mix Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Du lurer ikke samboeren din hvis du spiser p-piller. Det er din kropp, ditt valg. Joda. Men jeg lurer han jo hvis jeg lar han tro at jeg føyer han, mens jeg egentlig knasker piller i hemmelighet. Liker det ikke, men kommer nok til å gjøre det. I husfredens navn. Han slipper bekymre seg for mitt (og fremtidige barns) ve og vel, og jeg slipper bekymre meg for uplanlagt graviditet. 0 Siter
Babette Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 p-piller kan gi blodpropp - en verre bivirkning enn en infeksjon, vil jeg tro. Men den faren er vel forsvinnende liten med dagens lavdoserte piller, hvis man i tillegg ikke røyker, sjekker blodtrykket jevnlig og ikke er for gammel? 0 Siter
Glimtipper Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Det er det jeg håper de fleste gjør. Likevel fortjener du skryt! Har du klart å la være å begynne å røyke etterpå også? Nei, jeg røyker nok nå :/ 0 Siter
KaVa Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Men den faren er vel forsvinnende liten med dagens lavdoserte piller, hvis man i tillegg ikke røyker, sjekker blodtrykket jevnlig og ikke er for gammel? Enig - mitt poeng var at jeg ikke skjønte hvorfor det ble anbefalt p-piller foran p-spiral, og fikk da svar om at en av bivirkningene til spiralen kunne være betennelse/infeksjon (som jo er alvorlig nok) - da måtte jeg jo bare presisere at det FINNES alvorlige bivirkninger med p-piller også. Men heldigvis: Både blodpropp og infeksjon er sjeldne bivirkninger. Jeg har ingenting i mot verken p-piller eller p-spiral som prevensjonsmetode - tvert om! 0 Siter
Gjest førtifem Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 p-piller kan gi blodpropp - en verre bivirkning enn en infeksjon, vil jeg tro. Hormonspiraler gir også fare for blodpropp. Blodpropp er ille, men har ikke alltid verre følger enn infeksjoner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.