Gå til innhold

Sleipt å lure partner?

Anbefalte innlegg

Gjest trix&mix
Skrevet

Tja, er han på _det_ stadiet i sin argumentasjon, er det jo bare å snu på samme argumentet:

"Jeg er bekymret for å bli gravid når vi ikke bruker prevensjon. Derfor vil jeg ikke ha sex, før jeg begynner på p-piller"

Så får dere se hvem som holder ut lengst *he he*

Hehe, jeg har tenkt tanken. Men er litt redd for at han kommer til å holde lengst :o)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• Babette

6

• KaVa

5

• Lurveline

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"p-piller gir _minst_ like mange bivirkninger. "

Det er ikke antallet som man må ta hensyn til, men alvorlighetsgrad for mulige skader/bivirkninger.

Hormonspiral kan gi stygge betennelser, ikke som ved p-piller. Det beste er egentlig å unngå hormon"tukling".

p-piller kan gi blodpropp - en verre bivirkning enn en infeksjon, vil jeg tro.

Gjest trix&mix
Skrevet

Du lurer ikke samboeren din hvis du spiser p-piller. Det er din kropp, ditt valg.

Joda. Men jeg lurer han jo hvis jeg lar han tro at jeg føyer han, mens jeg egentlig knasker piller i hemmelighet.

Liker det ikke, men kommer nok til å gjøre det. I husfredens navn. Han slipper bekymre seg for mitt (og fremtidige barns) ve og vel, og jeg slipper bekymre meg for uplanlagt graviditet.

Skrevet

Men den faren er vel forsvinnende liten med dagens lavdoserte piller, hvis man i tillegg ikke røyker, sjekker blodtrykket jevnlig og ikke er for gammel?

Skrevet

Det er det jeg håper de fleste gjør.

Likevel fortjener du skryt! Har du klart å la være å begynne å røyke etterpå også?

Nei, jeg røyker nok nå :/

Skrevet

Men den faren er vel forsvinnende liten med dagens lavdoserte piller, hvis man i tillegg ikke røyker, sjekker blodtrykket jevnlig og ikke er for gammel?

Enig - mitt poeng var at jeg ikke skjønte hvorfor det ble anbefalt p-piller foran p-spiral, og fikk da svar om at en av bivirkningene til spiralen kunne være betennelse/infeksjon (som jo er alvorlig nok) - da måtte jeg jo bare presisere at det FINNES alvorlige bivirkninger med p-piller også.

Men heldigvis: Både blodpropp og infeksjon er sjeldne bivirkninger.

Jeg har ingenting i mot verken p-piller eller p-spiral som prevensjonsmetode - tvert om!

Gjest førtifem
Skrevet

Hormonspiraler gir også fare for blodpropp. Blodpropp er ille, men har ikke alltid verre følger enn infeksjoner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...