Gå til innhold

Er personen død-kan man finne ut om det?

Anbefalte innlegg

Gjest lakkalobee
Skrevet

For mange år tilbake ble jeg kjent med ei jente som var veldig syk. Vi mista dessverre kontakten. Jeg veit at hun prøvde å komme seg til utlandet en plass for å få behandling.

Nå lurer jeg veldig på hvordan det går med henne, om hun lever, eller kanskje har flytta utlandet.

Jeg finner henne ikke registrert på noe tlfnr. Vi har ingen felles kjente. Hun har et meget vanlig etternavn som hun deler med sikkert flere tusen andre, så det vil bli umulig å ringe rundt.

Finnes det noen oversikt der det er registrert alle som lever og de som er død..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste mulighet er nok folkeregisteret. De har ingen oversikt på nett, du må ringe. Folkeregisteret hører sammen med skatteetaten, så du finner nr. på www.skatteetaten.no eller via kommunens sentralbord.

Gjest Aviaana
Skrevet

hei, jeg spurte om det samme en tid tilbake. Da fikk jeg oppgitt en side fra folkeregisteret over registrerte dødsfall og fant ut at den personen jeg søkte døde i 99.

men det er jo litt vanskeligere hvis hun heter Anne Hansen da...

Skrevet

hei, jeg spurte om det samme en tid tilbake. Da fikk jeg oppgitt en side fra folkeregisteret over registrerte dødsfall og fant ut at den personen jeg søkte døde i 99.

men det er jo litt vanskeligere hvis hun heter Anne Hansen da...

Link?

Gjest Aviaana
Skrevet

Link?

det husker jeg ikke. Men søk på folkeregisteret og dødsmeldinger.

Skrevet

det husker jeg ikke. Men søk på folkeregisteret og dødsmeldinger.

Jeg har søkt, men finner ikke noe sentralt register på nett i alle fall.

Gjest husker ikke nick
Skrevet

Den har annonser fra 5 av landets aviser, og koster 45 for å få søke.

Ja, så det etterpå.

Da tror jeg hun bare får ringe folkeregisteret, for dette er helt offentlige opplysninger som alle har rett til innsyn i.

Jeg tror ikke det finnes andre nettsider, unntatt at BT har noen få nye annonser.

Skjønner ikke hvilken nettside en her mente, kansje den fantes før men er nedlagt nå?

Skrevet

Jeg vet ikke hvor denne personen bodde. Her er anmeldte dødsfall i Oslo de siste årene:

http://gammel.domstol.no/OSBY/index.asp?startID=&topExpand=1000612&subExpand=&menuitemid=1002718&strURL=//internet/showobject.asp?i=1395805

Her er gravminner i Norge; det er jo bare en kirkegårder som er registrert enda. Det er bilde av mange gravstøtter også:

http://www.disnorge.no/gravminner/vis.php?mode=fy

Det finnes et register over personer døde i årene før ca 1995; jeg skal lete mer etter det!

Skrevet

Her er alle døde i Norge 1995 - 2001. For enkelte steder er eldre dødsfall tatt med.

Skrevet

Her er alle døde i Norge 1995 - 2001. For enkelte steder er eldre dødsfall tatt med.

Hmm.. død link også:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...