Gå til innhold

Til dere som kan noe om bil---Bruktbil

Anbefalte innlegg

Gjest soljenta_83
Skrevet

Trenger en ny liten bil,siden gamlebilen har begynt å fuske. Vil ha en liten bil,som er regnet for å trenge lite reparasjoner osv. Tenker derfor på en toyota. Har sett en toyota Starlet i en butikk. 96 modell,117 000 km, 55 000 kr. Kjørt av et eldre menneske. Ser strøken ut,og har fulgt alle servicer.

Ikke akkurat den kuleste designen da,men jeg skal jo ikke ha den resten av livet :)

Noen som kan anbefale/fraråde?

Legger ved en link.

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7998333&sid=11ahcVxjfA715017&pos=19&tot=34

Videoannonse
Annonse
mil1365380270
Skrevet

Har ikke noe greie på det jeg, men synes 55.000,- for en Starlet fra -96 hørtes dyrt ut. Hadde kommet med et lavt bud, ikke lett å selge bruktbil for tiden. Men det later jo til å generelt være en bra bruktbil.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=212111

Gjest soljenta_83
Skrevet

Har ikke noe greie på det jeg, men synes 55.000,- for en Starlet fra -96 hørtes dyrt ut. Hadde kommet med et lavt bud, ikke lett å selge bruktbil for tiden. Men det later jo til å generelt være en bra bruktbil.

http://www.dinside.no/php/art.php?id=212111

De fleste starlet`ene jeg har sett koster rundt 55 000. Og denne var helt strøken utseendemessig.

petter smart
Skrevet

Synes den var dyr med tanke på alder/kjørte km. Men dersom det ikke er noen mangler på den, ingen vesentlig rust og alle servicer er fulgt, så kan en kanskje rettferdiggjøre prisen.

Men jeg ville nok prutet den ned 10 000.

Gjest soljenta_83
Skrevet

Synes den var dyr med tanke på alder/kjørte km. Men dersom det ikke er noen mangler på den, ingen vesentlig rust og alle servicer er fulgt, så kan en kanskje rettferdiggjøre prisen.

hmm.. det går an å prute i bilbutikken og? Kanskje jeg får prøve på det :) Ser jo ut til at den får bra score på bruktbiltester

mil1365380270
Skrevet

De fleste starlet`ene jeg har sett koster rundt 55 000. Og denne var helt strøken utseendemessig.

Ja, jeg ser forhandlerne annonserer med den prisen. Mange av de er sikkert innbyttebiler fra folk som har kjøpt seg Yaris f.eks. Forhandlerne prøver å få så mye de kan for dem, de har råd til å la de stå litt. Folk synes forhandler er sikerere, så de prøver seg på høyere pris.

Du får 6 mnd.m garanti, men sjekk hva den garantien gjelder. Du har ikke garanti mot at bilen ikke stopper de neste 6 mnd. Og dessuten burde en bil karre seg frem i 6 mnd. etter en service uansett, synes ikke de burde selge noe dårligere hvis de vil ha bra rykte.

Du kan se her :-)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104523&kalk2=&merke=1060&modell=1402&kjoerelengde=117000&aarsmodell=1996&type=10&fritekst=

petter smart
Skrevet

hmm.. det går an å prute i bilbutikken og? Kanskje jeg får prøve på det :) Ser jo ut til at den får bra score på bruktbiltester

Det virker som en bra bil. Men 55 tusen for en så liten bil og som attpåtil er 10 år gammel. Det er nå evt problemer starter.

Du får jo nye biler til litt over 100 tusen.

Skrevet

Syntes den var fryktelig dyr, med tanke på alder.

Så det var annonsert en i Hunndalen (rett ved Gjøvik) til 39.000,-, ville nok plinget på den i stedet; eller prutet bilen du linket til ned til 45.000,- ihvertfall.

Men bilmerket og -modell ser ok ut det, bare positive erfaringer på carsurvey og.

Ikke det, skulle jeg hatt meg småbil i den prisklassen selv, ville jeg nok heller gått for denne:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7871216&sid=6aEtPML8Q170154&pos=106&tot=108&page=5

Bilmerket har godt ry (Toyota som eier disse), og man får mye igjen for pengene - om man kan leve med en stygg bil ;-)

Gjest soljenta_83
Skrevet

Ja, jeg ser forhandlerne annonserer med den prisen. Mange av de er sikkert innbyttebiler fra folk som har kjøpt seg Yaris f.eks. Forhandlerne prøver å få så mye de kan for dem, de har råd til å la de stå litt. Folk synes forhandler er sikerere, så de prøver seg på høyere pris.

Du får 6 mnd.m garanti, men sjekk hva den garantien gjelder. Du har ikke garanti mot at bilen ikke stopper de neste 6 mnd. Og dessuten burde en bil karre seg frem i 6 mnd. etter en service uansett, synes ikke de burde selge noe dårligere hvis de vil ha bra rykte.

Du kan se her :-)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=104523&kalk2=&merke=1060&modell=1402&kjoerelengde=117000&aarsmodell=1996&type=10&fritekst=

Men bilen det er snakk om er 1,3 SLI. Søker man på det er prisen 55 000 for de fleste,og helt opp til 67 000. Da med litt lavere km.

Skal prøvekjøre den i dag,så får se hva som skjer

Gjest soljenta_83
Skrevet

Det er ingen rust,vært inne til full service hvert år,og nettopp vært gjennom EU-kontroll uten noen mangler.

Får se litt hvordan den er å kjøre osv. Er den like grusom som yaris,blir det ikke noe Starlet her :=)

mil1365380270
Skrevet

Men bilen det er snakk om er 1,3 SLI. Søker man på det er prisen 55 000 for de fleste,og helt opp til 67 000. Da med litt lavere km.

Skal prøvekjøre den i dag,så får se hva som skjer

Hvordan gikk det med bilen da? :-)

Gjest soljenta_83
Skrevet

Hvordan gikk det med bilen da? :-)

Den ble min den :)

Så veldig bra ut. Ingen riper eller rust. Bare litt steinsprutflekker,og det kommer man jo ikke unna. Synes den var veldig god å gire og kjøre med også. Ganske mye fart i den til bare å være 1,3

mil1365380270
Skrevet

Den ble min den :)

Så veldig bra ut. Ingen riper eller rust. Bare litt steinsprutflekker,og det kommer man jo ikke unna. Synes den var veldig god å gire og kjøre med også. Ganske mye fart i den til bare å være 1,3

Ja, den veier jo ikke så mye. Gratulerer med ny bil! :-)

Gjest soljenta_83
Skrevet

Ja, den veier jo ikke så mye. Gratulerer med ny bil! :-)

Takk :) Får bli en større og kulere bil senere når jeg trenger det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...