Gå til innhold

transportselskap

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Er det noen som har noe erfaring med å bruke et transportselskap til å frakte en stor gjenstand tvers over landet? Og hva det evnt koster? Jeg tenker på å frakte/sende et skap som er ca 1,60m høyt, hvilke transportselskaper finnes det for slikt?

*clueless*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje Linjegods kan ordne noe slikt...?

NSB kan vel og frakte, ihvertfall til og fra stasjonene sine.

Muligens Nor-Cargo kan ta noe slikt og; er litt usikker.

Men uansett vil det koste flesk å frakte noe slikt - men det er du vel klar over tipper jeg.

Men ovenstående er ihvertfall de jeg ville sjekket med. Og om ikke de kan frakte slikt, vet de garantert om selskaper som kan påta seg et slikt oppdrag.

Skrevet

For 12-13 år siden fikk jeg fraktet et stort drivhus (!) fra Sørlandet til Vestlandet (45 mil) og da tror jeg jeg brukte Nord-Cargo. Det var halvsirkelformede metallrammer + lange plastplater som skulle bøyes over disse. Husker det var veldig vanskelig å anslå hvor mange kubikk de utgjorde... for det var pris pr kubikkmeter og pr mil.

Husker jeg hadde stivet av platene med en gammel stige. Da frakten kom frem, lå stigen og slang for seg selv....!

Husker ikke prisen. Det går sikkert bra med et skap!

Skrevet

Jeg vil foreslå at du tar kontakt med f.eks. Nor-Cargo (jeg regner med at Tollpost og Linjegods er dyrere) og spør om prisen. Ha volum (lxbxh) og ca vekt klart.

Kanskje frakten er høyere en skapprisen! Store firmaer har ofte prisavtale med minst et transportselskap, så de får langt lavere frakter enn oss private. Spør også om frakten inkluderer moms, eller om det kommer i tillegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...