Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i sør har det nå tordnet jevnt og trutt ett par døgn....

Ikke ser det ut til å bli bedre med det første heller.

Min datter (12) er livredd i slikt et forferdelig uvær og vi har nå vært våkne i to døgn.

Jeg klarer heller ikke sove i tilfelle brann etc.

Hva gjør dere når det tordner selv om det ikke er like nærme hele tiden?

Jeg får jo nesten sjokk hvis jeg blir vekket av et skikkelig smell så huset rister......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva gjør jeg når det tordner? Akkurat det samme som ellers.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Redd tordenvær jeg også..så gode råd har jeg ikke *gufs*

Angelica :o)
Skrevet

"Hva gjør dere når det tordner selv om det ikke er like nærme hele tiden?"

Jeg lever som normalt. Er ikke redd :)

Skrevet

Hva gjør jeg når det tordner? Akkurat det samme som ellers.

Jammen det hjelper ikke når min datter sitter som en forstenet påle ved siden av meg....

Hun har i tillegg superhørsel og hører været nesten før det er her. Dagen er grei, men natta er forferdelig lang.....

Spesielt når strømmen kommer og går hele tiden i tillegg.

Tordenhilsen fra

Gjest Shira12
Skrevet

Nå pilte det akkurat folk rundt meg her og var redd for tordenet som jallet over husene her.

Men jeg finnes ikke redd. Kanskje det har med at jeg har vokst opp med tordenvær med jevne mellomrom, og da vanket det ofte kakao hos mamma, og en koselig pratestund mens vi så på regnet :o)

Men jeg skjønner at det er pyton for de som er redd!

Du kan jo prøve kakaometoden på dattera di? Og prate rolig om at det ikke er farlig. Men er man redd, så er man dessverre redd.

Skrevet

Nå pilte det akkurat folk rundt meg her og var redd for tordenet som jallet over husene her.

Men jeg finnes ikke redd. Kanskje det har med at jeg har vokst opp med tordenvær med jevne mellomrom, og da vanket det ofte kakao hos mamma, og en koselig pratestund mens vi så på regnet :o)

Men jeg skjønner at det er pyton for de som er redd!

Du kan jo prøve kakaometoden på dattera di? Og prate rolig om at det ikke er farlig. Men er man redd, så er man dessverre redd.

Jeg har også likt meg i tordenvær - synes det e koselig å sitte inne og se på de store kreftrene ute :-)

men mannen min er engstelig i tordenvær, og jeg merker at han påvirker meg....

Eldstemann på syv har ikke vært særlig redd, men hun på fem er veldig redd.

Vi kom midt oppi det uværet og skredene som var på Voss for halvannen uke siden - og da var vi langt oppe på fjellet, på en støl som stakk litt opp i landskapet, og da var det litt ubehaglig når det smalt rundt veggene....!

Skrevet

Hører det tordner her også (et stykke unnå foreløpig). Pleier å finne et blad el ei bok å lese i om det tordner. Drar ut strømmen på div elektriske ting. Liker ikke tordenvær selv, men er ikke redd heller.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har også likt meg i tordenvær - synes det e koselig å sitte inne og se på de store kreftrene ute :-)

men mannen min er engstelig i tordenvær, og jeg merker at han påvirker meg....

Eldstemann på syv har ikke vært særlig redd, men hun på fem er veldig redd.

Vi kom midt oppi det uværet og skredene som var på Voss for halvannen uke siden - og da var vi langt oppe på fjellet, på en støl som stakk litt opp i landskapet, og da var det litt ubehaglig når det smalt rundt veggene....!

Da var jeg i hjembygda mi, så jeg var ikke sålangt unna. Kjørte til Vinje og der så man jo skikkelig at alt vannet hadde herjet med veien, i Myrkdalen var det jo enda verre.

Hadde nok blitt litt sjelven jeg også om jeg kom midt oppi det. Men ellers blir jeg som du, litt fasinert av kreftene som er i sving (så lenge det ikke ødelegger for folk og fe da!)

Skrevet

Skulle ønske det var her...

Men om du ønsker å ha oversikt over hva som er på vei, kan denne siden være grei:

http://www.blixtvarning.se/overview.php

Så kan du ihvertfall forberede deg litt - evt. glede deg over hvor mye det tordner andre steder enn der du bor ;-)

Skrevet

Da var jeg i hjembygda mi, så jeg var ikke sålangt unna. Kjørte til Vinje og der så man jo skikkelig at alt vannet hadde herjet med veien, i Myrkdalen var det jo enda verre.

Hadde nok blitt litt sjelven jeg også om jeg kom midt oppi det. Men ellers blir jeg som du, litt fasinert av kreftene som er i sving (så lenge det ikke ødelegger for folk og fe da!)

Stølen vår ligger opp mot Svolefjellet, partiet nord for Vinje, mellom RV 13 og E veien (husker ikke nummer) mot Oppheim.

Bilen vår stod på nordsiden av raset i Myrkdalen, og vi måtte gå en annen stølsvei østover og ned til Vinje med to av barna for å komme oss ned til Voss (måtte bli hentet av svigermor). Broa på stølsveien var revet bort og vi måtte balansere over en stige for å komme over elva....

Veldig spennende og veldig fascinerende og se kreftene vannet har!

Skrevet

Men om du ønsker å ha oversikt over hva som er på vei, kan denne siden være grei:

Så kan du ihvertfall forberede deg litt - evt. glede deg over hvor mye det tordner andre steder enn der du bor ;-)

Takk for trøsten, Hawkwind...

Værmelderen på tv sør sa nettopp at tordenværet går frem og tilbake og ingen vet hvor det er eller når.....

Her lyner og tordner det i vilden sky, men jeg venter til det er litt nærmere før data og TV går av.

Det er bare trøst med andres sitt tordenvær når det langt nok unna meg! (uff, så egoistisk jeg er da...)

Klem

Gjest Shira12
Skrevet

Stølen vår ligger opp mot Svolefjellet, partiet nord for Vinje, mellom RV 13 og E veien (husker ikke nummer) mot Oppheim.

Bilen vår stod på nordsiden av raset i Myrkdalen, og vi måtte gå en annen stølsvei østover og ned til Vinje med to av barna for å komme oss ned til Voss (måtte bli hentet av svigermor). Broa på stølsveien var revet bort og vi måtte balansere over en stige for å komme over elva....

Veldig spennende og veldig fascinerende og se kreftene vannet har!

Jøss, ble litt av en ferie da!

Skrevet

Kult. Denne var kulest: Trykk på Event Loop - Run.

http://www.blixtvarning.se/StormVue.html

Hva alt betyr vet ikke jeg, men det er vel nedslag?

Skrevet

Jeg koser meg jeg da - men det hender vi setter oss i bilen - koselig det også -gubben sier at jeg er altfor trygg - koser meg med uvær :)

Skrevet

Jøss, ble litt av en ferie da!

Ja - det ble jo en spennende historie å fortelle da! Så lenge det gikk bra med alle personer i området, så var det unektelig både spennende og morsomt! 6 biler ble forresten innesperret på den stølsveien vi gikk - og det tar sikkert ukesvis å bygge den veien på nytt slik at de får bilene ut....

Men vi ble forsinket to dager da vi skulle sørover igjen fordi de måtte rydde veien slik at vi fikk tak i bilen :-)

Skrevet

Synes det er litt kuult med tordenvær jeg - også om det er rett over huset.

Men er det nært tar jeg ut kontaktene til TV osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...