Gjest forlatt og bedratt? Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Mannen min flyttet fra meg for et par mnd. siden og flyttet inn hos en venninne. Han sier de ikke er sammen men jeg tror ham ikke. Så fikk jeg vite idag av en nabo at om jeg finner ut at han er kjæreste med noen før separasjonspapirene er ferdigbehandlet, og jeg kan bevise det, regnes dette som utroskap og han kan miste retten til å få halvparten av det vi eier. Stemmer dette? Jeg har tatt ham i en del løgner i det siste og jeg tror faktisk jeg kan ha vært gift med en skikkelig drittsekk, som bare er veldig flink til å gi seg ut for å være en snill og ærlig fyr. Jeg planlegger nå og spionere på ham, og få tatt ham en gang for alle, i den største løgnen. Nemlig at han faktisk har forlatt meg for en annen dame... 0 Siter
hidi Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 I Norge er ikke utroskap regnet som straffbart, og du må derfor dele alt dere eide sammen. Sorry 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Nei, heldigvis er det ingen slik sammensausing av moralske og økonomiske aspekter i lovverket. Vi lever da i 2006, ikke 1806. Det eneste du kan forlange ved utroskap er skillsmisse ved dom, slik at du blir raskere ferdig med fyren uten separasjonstid. 0 Siter
flisa Skrevet 2. august 2006 Skrevet 2. august 2006 Nei, gudkjelov -men du kan søke om skilsmisse ved dom. 0 Siter
Gjest gomle Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Det er lov å forlate noen for en annen dame, og det er lov å ha elskerinner også. Men dersom dette skjer kan du få skilsmisse ved dom, altså dersom han nekter å skilles fra deg. Regner ikke med det er noe problem her. Så fordeling osv blir med andre ord som i alle andre skilsmisser. 0 Siter
petter smart Skrevet 3. august 2006 Skrevet 3. august 2006 Dette innlegget bør være en spøk. Snakk om bitter kjerring. Ikke rart han stakk. Den ultimate løgnen er altså at han forlot deg for en annen dame? Jeg ser ikke hva galt han har gjort. Han flyttet fra deg før han involverte seg med den andre kvinnen. At han sier de er bare venner er nok for å unngå enda mer sure oppstøt fra din side. Og attåptil håper du å nekte ham halvparten av det dere eier. Hva er det de sier på engelsk; hell knows no fury as a scorn woman (eller noe sånt). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.