Gå til innhold

Har dere erfaring med bruk av Botex som medisinsk behandling?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym for dagen
Skrevet

Jeg har svekket endetarmsmuskulatur. Nå har jeg blitt tilbudt behandling med botox, for å bedre kunne regulere muskelen bedre.

Jeg har forstått at det skal sprøytes inn i meg. Men det høres litt ekkelt og vondt ut.

har noen erfaring med bruk av Botox når det gjelder muskelplager?

Trodde først at Botox ble brukt for å se yngre ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har prøvd Botox, i blæren min. Jeg har en blæresykdom, og i andre land bruker det mer Botox til medsin, og ikke bare fjerning av rynker.

Jeg tok sjangsen og prøvde, det er jo en gift som lammer nervene. Virkningen varer jo ikke evig om det ikke gir tilfredstillendes resultat.

Det blir bl.a brukt til overaktiv blære, for og roe den ned, lamme den litt.

Det var ikke derfor jeg prøvde, og det virker ikke på meg, men det er en helt annen historie, og min sykdom er ganske kompleks.

Jeg tok det på Rikshospitalet, og følte at de hadde god kontakt med andre leger i norden, som brukte flittigere Botox.

Gjest anonym for dagen
Skrevet

Jeg har prøvd Botox, i blæren min. Jeg har en blæresykdom, og i andre land bruker det mer Botox til medsin, og ikke bare fjerning av rynker.

Jeg tok sjangsen og prøvde, det er jo en gift som lammer nervene. Virkningen varer jo ikke evig om det ikke gir tilfredstillendes resultat.

Det blir bl.a brukt til overaktiv blære, for og roe den ned, lamme den litt.

Det var ikke derfor jeg prøvde, og det virker ikke på meg, men det er en helt annen historie, og min sykdom er ganske kompleks.

Jeg tok det på Rikshospitalet, og følte at de hadde god kontakt med andre leger i norden, som brukte flittigere Botox.

men sprøyter de Botoxen direkte inn i blæren?. Gjør det vondt?. Kan ikke helt se for meg hvordan de skal klare å sprøyte det inn i endetarmen.

Vet du noe om hvor lenge effekten varer?

Gjest Shira12
Skrevet

men sprøyter de Botoxen direkte inn i blæren?. Gjør det vondt?. Kan ikke helt se for meg hvordan de skal klare å sprøyte det inn i endetarmen.

Vet du noe om hvor lenge effekten varer?

De sprøytet det inn i blæren ja, men jeg lå i narkose, og merket ikke noe til det.

Vil tro at du får narkose, og at de setter det lokalt i endetarmen.

I blæren skulle det ha virkning opp til 6 mnd sa de, om det gjelder for alle plasser de setter sprøyter med botox, vet jeg ikke.

Men jeg er ganske sikker på at legen svarer på alle spm du måtte ha :o)

Skrevet

Botox er en gift som lammer nervene til musklene. Det blir endel brukt bl.a. på mennesker med Cerebral Parese for å løse opp.

Vil tro det er ganske trygt. Det blir jo brukt ganske mye.

Gjest anonym for dagen
Skrevet

De sprøytet det inn i blæren ja, men jeg lå i narkose, og merket ikke noe til det.

Vil tro at du får narkose, og at de setter det lokalt i endetarmen.

I blæren skulle det ha virkning opp til 6 mnd sa de, om det gjelder for alle plasser de setter sprøyter med botox, vet jeg ikke.

Men jeg er ganske sikker på at legen svarer på alle spm du måtte ha :o)

Denne legen har tatt seg en lang sommerferie og skal ut i permisjon, så jeg skal få dette av en annen lege som jeg ikke aner hvem er ;). Slik er jo sykehusverdenen. Så derfor spør jeg her i mellomtiden.

Skrevet

Jeg kjenner til bruk av Botox ifbm. CP, CP-lignende funksjonshemninger og ifbm. dystonier. Alle for å få reduserte spastisitet (stivhetslammelse), og få musklene til å fungere mer normalt.

Gjest Shira12
Skrevet

Denne legen har tatt seg en lang sommerferie og skal ut i permisjon, så jeg skal få dette av en annen lege som jeg ikke aner hvem er ;). Slik er jo sykehusverdenen. Så derfor spør jeg her i mellomtiden.

Dessverre er det slik ja. Stresser selv nå, enten har legene ferie, eller permisjon, og jeg må til og forklare hele leksa til en ny.

Du kan jo prøve og ringe den nye? Jeg gjør det altså, sier at jeg har spm om det og det.

Lykke til da! Håper det virker!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...