Gjest Svett Gutt 25 :( Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Jeg sliter veldig med overdreven svette, er ille på sommeren, men ikke spes plagsomt på vinteren. Har hatt dette i den grad at det har vært skikkelig plagsomt i...tja 2-3år. Det renner bokstavelig fra pannen, må tørke meg konstant for å unngå at det skal bli helt jævlig (typ hvert 10-20sek) Og i tillegg svetter jeg på nedre del av brystet og på ryggen, ikke mye under armene faktisk, heller ikke fotsåler eller håndflater som jeg ser andre plages med, men i tillegg litt nedover beina og faktisk av og til på underarmene(!) Dette kommer som regel ikke av noen form for fysisk aktivitet, kan ha det når jeg sitter stille også, men ved en liten anstrengelse renner det. Jobber til daglig som elektriker og synes selvfølgelig det er utrolig ekkelt og pinlig å komme gjennomvåt inn til kundene uten at det er så varmt ute at det kan forklares på noe vis, jeg ser jo ut som jeg har løpt en maraton Det som er litt rart er at jeg netopp var i syden og hadde 30grader , riktignok litt bris, men svettet nesten ingen ting der (kan jeg være stressa her hjemme? uten at jeg vet det selv mener jeg) Har vært til legen som har tatt blodprøver for å sjekke om det kan være stoffskiftet men alt var ok. Har vært til akupunktør som mente grunnen kunne være dårlig gjennomstrømning eller noe sånt, var der til en 6-7behandlinger med nåler og noe jeg tror var sukkerkuler, muligens hjalp det litt men kunne like gjerne være at det ble litt kjøligere mot høsten. Har lurt på hva jeg kan gjøre mot dette, har spist salt-tabletter og det hjelper faktisk, men må ta en 4-5stk om dagen, og blir utrolig kvalm av de. Også prøvd "NOSWEAT" fra apoteket, men dette hadde liten eller ingen effekt hos meg. Kan det være en sammenheng med at jeg har gått opp "endel" i vekt de siste 7-8årene? har vel gått opp fra ca 75kg til 95kg fra jeg var 17-18 til nå, er ikke spesielt god form vil jeg ikke si da, men føler meg ikke direkte feit heller, men det vises selvfølgelig med 20kg ekstra, men håper å få bukt med noen av disse med å trene litt framover, noe som i seg selv ikke er så gøy, men det blir ikke bedre av den enorme svettemengden Ble langt dette, men håper andre med lignende erfaringer kan hjelpe evt bli hjulpet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/240513-overdreven-svetting/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.