Gå til innhold

Krampe i leggen..

Anbefalte innlegg

Gjest Mirandolina
Skrevet

Har krampe (tror det er det) i leggen,når jeg ligger i sengen.

Noen som vet hva det kommer av,hvordan jeg blir kvitt det?

Det er forferdelig vondt,hadde det mye sist da jeg var gravid i begge leggene.

Tar vival for å sove,kan det ha noe med det å gjøre?

Noen som vet...?

bugge -jenta
Skrevet

Du har kanskje fått rådet før her inne, men magnesiumtilskudd skal være bra for de som har leggkramper. Ca 500 mg daglig sa legen min. Man kan jo prøve en periode og se om det virker på en.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Tøy godt ut om kvelden før du legger deg! :)

Gjest Shira12
Skrevet

Når det kommer, kan det hjelpe og gå ut av senga og stå på den foten som krampen er i.

Prøv også Bugge sitt forslag.

Jeg hadde det som gravid, og nå er det kommet tilbake, men jeg tror det kommer seg av mye trasking i ferien.

Gjest pluss minus
Skrevet

uff...husker eg hadde det sjøl da jeg var gravid. holdt på å knuse vegger når det stod på! ufattelig vondt..og så plutselig som de kom og då!!

fikk mangen kjerringråd her inne på den tiden alt fra å sove med kniv under puten til ulltråd rundt anklene...men det som hjalp for meg var å sove med bena litt høyt oppe...feks legge to puter oppå hverandre når du ska legge deg...legg bena oppå dem og slapp av...

etter at jeg fikk de første krampene ble jeg mer obs på dem og våknet med en gang jeg merket anntydninger til dem og strakk bena slik at tærne peker oppover.

kanskje det hjelper for deg og?

Gjest Mirandolina
Skrevet
  bugge -jenta skrev (På 2.8.2006 den 23.40):

Du har kanskje fått rådet før her inne, men magnesiumtilskudd skal være bra for de som har leggkramper. Ca 500 mg daglig sa legen min. Man kan jo prøve en periode og se om det virker på en.

Takk :)

En healer sa jeg trengte magnesium,og da måtte jeg ta det også...men som med alt annet skled det ut,vet ikke helt hva det skulle være for..

Men nå skal jeg definitivt kjøpe magnesium igjen,i dag..

Gjest Mirandolina
Skrevet
  heffalumpen skrev (På 3.8.2006 den 5.59):

Tøy godt ut om kvelden før du legger deg! :)

Gjør det,og masserer om dagen,er så ømt og vondt om dagen,men takk for råd :)

Gjest Mirandolina
Skrevet
  Shira12 skrev (På 3.8.2006 den 6.28):

Når det kommer, kan det hjelpe og gå ut av senga og stå på den foten som krampen er i.

Prøv også Bugge sitt forslag.

Jeg hadde det som gravid, og nå er det kommet tilbake, men jeg tror det kommer seg av mye trasking i ferien.

Skal putte masse magnesium i meg i dag,stå på foten...å det hørtes vondt ut.

Har operert i akkuratt den foten,i ettertid fjernet de noen skruer, og andre ting som var der,men det sitter en "streng" fast inni der som de ikke fikk ut,var redd det var det som skapte tull,men føles ut som krampe,sånn som når jeg var gravid...

Gjest Shira12
Skrevet
  Mirandolina skrev (På 3.8.2006 den 11.03):

Skal putte masse magnesium i meg i dag,stå på foten...å det hørtes vondt ut.

Har operert i akkuratt den foten,i ettertid fjernet de noen skruer, og andre ting som var der,men det sitter en "streng" fast inni der som de ikke fikk ut,var redd det var det som skapte tull,men føles ut som krampe,sånn som når jeg var gravid...

Hvis det ikke går over kan du jo ta en tlf til legen, og sjekke at ikke den strengen lager trøbbel.

Gjest Mirandolina
Skrevet
  pluss minus skrev (På 3.8.2006 den 9.01):

uff...husker eg hadde det sjøl da jeg var gravid. holdt på å knuse vegger når det stod på! ufattelig vondt..og så plutselig som de kom og då!!

fikk mangen kjerringråd her inne på den tiden alt fra å sove med kniv under puten til ulltråd rundt anklene...men det som hjalp for meg var å sove med bena litt høyt oppe...feks legge to puter oppå hverandre når du ska legge deg...legg bena oppå dem og slapp av...

etter at jeg fikk de første krampene ble jeg mer obs på dem og våknet med en gang jeg merket anntydninger til dem og strakk bena slik at tærne peker oppover.

kanskje det hjelper for deg og?

Skal prøve både puter og strekking av bena,alt for å unngå det..uff ja det er forferdelig vondt..

Gjest Mirandolina
Skrevet
  Shira12 skrev (På 3.8.2006 den 11.06):

Hvis det ikke går over kan du jo ta en tlf til legen, og sjekke at ikke den strengen lager trøbbel.

Ja får se,håper det går over med magnesium,ligge høyt med bene og strekke ut..

Vil ikke operere igjen,det var et mareritt hele greia...

Gjest Shira12
Skrevet
  Mirandolina skrev (På 3.8.2006 den 11.13):

Ja får se,håper det går over med magnesium,ligge høyt med bene og strekke ut..

Vil ikke operere igjen,det var et mareritt hele greia...

Huff da. Skal krysse fingre for at det bare er krampe, og litt egenpleie og magnesium tar knekken på det!

Gjest Mirandolina
Skrevet
  Shira12 skrev (På 3.8.2006 den 11.17):

Huff da. Skal krysse fingre for at det bare er krampe, og litt egenpleie og magnesium tar knekken på det!

Takk..skal krysse fingrene for deg også,ang det med magen..

Skrevet
  Mirandolina skrev (På 3.8.2006 den 10.57):

En healer sa jeg trengte magnesium,og da måtte jeg ta det også...men som med alt annet skled det ut,vet ikke helt hva det skulle være for..

Men nå skal jeg definitivt kjøpe magnesium igjen,i dag..

Stålkniv på skrå under sengen har faktisk hjulpet meg veldig! De gangene jeg har blitt veldig plaget med kramper (legger, lår, ryggmuskel) har gjerne kniven vært "støvsugd" bort fra sin faste plass. Har ingen ide om hvorfor det kan hjelpe.

Gjest Mirandolina
Skrevet
  Woff skrev (På 3.8.2006 den 11.43):

Stålkniv på skrå under sengen har faktisk hjulpet meg veldig! De gangene jeg har blitt veldig plaget med kramper (legger, lår, ryggmuskel) har gjerne kniven vært "støvsugd" bort fra sin faste plass. Har ingen ide om hvorfor det kan hjelpe.

Da skal jeg legge en ståøkniv under madrassen i natt.

Mista nikket
Skrevet

Sorry, men kan ikke la være "gravid i begge leggene"

Gjest Mirandolina
Skrevet
  Mista nikket skrev (På 3.8.2006 den 12.28):

Sorry, men kan ikke la være "gravid i begge leggene"

Hehe...uff,ja det såg jo ut som jeg var gravid i begge leggene,uff da..men nå gav du meg en god latter :D

Mista nikket
Skrevet
  Mirandolina skrev (På 3.8.2006 den 12.34):

Hehe...uff,ja det såg jo ut som jeg var gravid i begge leggene,uff da..men nå gav du meg en god latter :D

Bra du tok det på den måten, for det var slik jeg mente :-) Du ga meg også en god latter.

Gjest Mirandolina
Skrevet
  Mista nikket skrev (På 3.8.2006 den 12.36):

Bra du tok det på den måten, for det var slik jeg mente :-) Du ga meg også en god latter.

Hehe :)

Ja,det var morsomt.

Gjest Mirandolina
Skrevet
  bugge -jenta skrev (På 2.8.2006 den 23.40):

Har tatt 400 mg nå,dette er 200 mg tab..tror du det holder?

Ellers må jeg jo ta 600mg,går ikke an å dele disse,har også tatt krom og masse b.vit..satser på at det ordner seg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...