Gå til innhold

Krampe i leggen..

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

Har tatt 400 mg nå,dette er 200 mg tab..tror du det holder?

Ellers må jeg jo ta 600mg,går ikke an å dele disse,har også tatt krom og masse b.vit..satser på at det ordner seg :)

Ja, tror 400 mg er helt greit. Håper det hjelper.

Gjest Mirandolina
Skrevet

Ja, tror 400 mg er helt greit. Håper det hjelper.

Ok,takk :)

Gjest heffalumpen
Skrevet

Gjør det,og masserer om dagen,er så ømt og vondt om dagen,men takk for råd :)

Jammen da er fysioterapeut genialt, de finner ut hvorfor/hvor problemet er, så får du behandling/øvelser. Lykek til

Gjest Mirandolina
Skrevet

Jammen da er fysioterapeut genialt, de finner ut hvorfor/hvor problemet er, så får du behandling/øvelser. Lykek til

Takk for tipset :)

Ja,kanskje det er noe å tenke på,bare at jeg liker ikke alltid at folk tar i meg,det kan jo bli et problem...

Men kan jo lære øvelser da.

Gjest anonym nå i kveld
Skrevet

Det stemmer ihvertfall at enkelte psykofarmaka kan gi som bivirkning at man får kramper i beina. Fikk det selv, men det gjaldt en antidepressiva.

(Legen min, han påstod hardnakket at det bare var innbildning. Siden det ikke sto som mulig bivirkning i Felleskatalogen... Istedenfor at han burde sørget for at det blir innregistrert som en bivirkning).

Det hører med til historien at da jeg skiftet til et annet medikament, forsvant krampene.

Men det er jo ikke sikkert det er dette som gjelder i ditt tilfelle, altså, kanskje det kan skyldes graviditeten?

Gjest Mirandolina
Skrevet

Det stemmer ihvertfall at enkelte psykofarmaka kan gi som bivirkning at man får kramper i beina. Fikk det selv, men det gjaldt en antidepressiva.

(Legen min, han påstod hardnakket at det bare var innbildning. Siden det ikke sto som mulig bivirkning i Felleskatalogen... Istedenfor at han burde sørget for at det blir innregistrert som en bivirkning).

Det hører med til historien at da jeg skiftet til et annet medikament, forsvant krampene.

Men det er jo ikke sikkert det er dette som gjelder i ditt tilfelle, altså, kanskje det kan skyldes graviditeten?

Men jeg er ikke gravid nå,såvidt jeg vet..

Synd ikke legen din hørte på deg,det bør de bli flinkere til "å høre på pasientene"

Takk for din historie,kan jo være vivalene,får prøve rådene jeg har fått å se om det hjelper :)

Gjest Mirandolina
Skrevet

Du har kanskje fått rådet før her inne, men magnesiumtilskudd skal være bra for de som har leggkramper. Ca 500 mg daglig sa legen min. Man kan jo prøve en periode og se om det virker på en.

Vet ikke om du er på nett for tiden,men tror magnesiumen hjalp :)

Har ikke hatt krampe i det siste,topp!

Fikk også et råd av noen her,gå med muskattnøtt i lomma,tror faktisk det har effekt også,måtte bare fortelle det!

Håper du har det bra :)

bugge -jenta
Skrevet

Vet ikke om du er på nett for tiden,men tror magnesiumen hjalp :)

Har ikke hatt krampe i det siste,topp!

Fikk også et råd av noen her,gå med muskattnøtt i lomma,tror faktisk det har effekt også,måtte bare fortelle det!

Håper du har det bra :)

Så fint mirandolina. Bare husk å fortsette med magnesiumen noen uker i hvert fall, så du får litt påfyll. Selv går jeg på magnesium kanskje et par måneder, tar en pause en stund, så på igjen. Du vet kanskje at magnesiummangel også kan føre til depresjon. Nå vet ikke jeg om du har det, men psykiateren min forteller om pasienter som kun har brukt magnesiumtilskudd og blitt bra av depresjonen sin. Så det er bra på mange måter å bruke magnesium i perioder.

I dag har jeg migrene, så jeg har nettopp stått opp. Lagt i to dager, ikke noe gøy nei.

Vh

Gjest Mirandolina
Skrevet

Så fint mirandolina. Bare husk å fortsette med magnesiumen noen uker i hvert fall, så du får litt påfyll. Selv går jeg på magnesium kanskje et par måneder, tar en pause en stund, så på igjen. Du vet kanskje at magnesiummangel også kan føre til depresjon. Nå vet ikke jeg om du har det, men psykiateren min forteller om pasienter som kun har brukt magnesiumtilskudd og blitt bra av depresjonen sin. Så det er bra på mange måter å bruke magnesium i perioder.

I dag har jeg migrene, så jeg har nettopp stått opp. Lagt i to dager, ikke noe gøy nei.

Vh

Visste ikke at det kunne hjelpe på depresjon,kanskje ting kan "lettne" på den fronten også da,glad jeg tar magnesium :)

Uff har du migrene..stakkars deg,det er virkelig pyton,sliter jo med det jeg også..relpax hjelper meg,det forsvinner ikke helt,men det blir ikke så inntenst,gikk jo til legen til slutt...

Må snart igjen,h*n ville jeg skulle det,men forstår ikke vitsen,de funker,skulle bare vært å bestille da..

Masse god bedring,vet hvordan det er..du får bare ta det helt rolig i dag.

Gode tanker :)

Gjest Violsa
Skrevet

jeg bruker noe som heter phenergan til å sove på. Og 1 time etter jeg har tatt de får jeg skikkelig kribling i begge beina

Skrevet

Vh

Jeg så nylig et tips her fra en person som hadde så god erfaring med kombinasjonen selolje og chlorella, det har visst så godt som kurert vedkommendes migrene. Kanskje verdt et forsøk?

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F29%2F29.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D3211972&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D3211972

Gjest Mirandolina
Skrevet

jeg bruker noe som heter phenergan til å sove på. Og 1 time etter jeg har tatt de får jeg skikkelig kribling i begge beina

Hørtes ikke godt ut,mere ubehagelig og ekkelt..

Kanskje noen her har råd til deg?

bugge -jenta
Skrevet

Jeg så nylig et tips her fra en person som hadde så god erfaring med kombinasjonen selolje og chlorella, det har visst så godt som kurert vedkommendes migrene. Kanskje verdt et forsøk?

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F29%2F29.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D3211972&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D3211972

Tusen takk skal du ha. Jeg er på desperat nå at jeg er villig til det meste. Jeg responderer så dårlig på triptaner, og nevrologene har ikke noe å foreslå for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...