Gå til innhold

Mulig astma under utvikling?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har allergi for katt, hest og hund. men vokst opp sammen med hund og ikke hatt stot annet enn litt kløe i nesen og nysing som symptomer. Nå i en alder av 27 har vi fått oss hund. har vært litt tett i nesen og litt nysing, men ellers greit. Helt fram til her om dagen da jeg hadde børstet hunden. La meg ned på sengen etterpå, og da kjente jeg at det var litt tungt å puste. Pep svakt på utpust. Dette var borte da jeg våknet etter en times tid. Kan dette være begynnende astma? Kan astma utvikle seg ved vedvarig kontakt med hund? Har hatt en lignende men mye verre reaksjon i kontakt med hest for noen år siden.

Hilsen bekymret hundeeier

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/240526-mulig-astma-under-utvikling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker du medisiner for din allergi mot hunden, da? Tatt allergi-sprøyte? Dersom du skal være mye rundt noe som du er allergisk for, er medisiner absolutt å anbefale!

Piping på utpust er typisk for astma, i alle fall på min sønn med astma (og allergi mot katt) Han får hyppigere astmaanfall når han har vært i nærheten av katt.

Jeg ville kontaktet legen og fått avklart om det er astma, og fått veiledning og medisiner som er tilpasset din situasjon.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...