Gå til innhold

Håndbagasje

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skal fly med SAS. Sjekket sidene deres, og det står at jeg kan ta med inntil 8 kilo håndbagasje.

Men det er vel grenser for plass. Er en middels stor treningsbagg i overkant? Er litt usikker på hva som er vanlig praksis.

Tenkte jeg kanskje kunne slippe en times venting på bagasjen ...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• flisa

14

• Osiris

7

• Gemini

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

ShitDiddelyDo
Skrevet

55 x 40 centimeter kan jeg ta med.

Skrevet

Holde innenfor målene:

Mål for håndbagasje

SAS (og Star Alliance):

55cm x 40cm x 23cm (8kg)

Skrevet

Fant nettopp den siden.

Baggen min er 40 x etparogfemti centimeter, så det går bra. :)

Forresten - på Sentralbansestasjon - oppe i shoppegatene der er det en morsom butikk for reiseeffekter - der får du kjøpt små smarte ting - til og med småflasker med Shampoo og sånn.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forresten - på Sentralbansestasjon - oppe i shoppegatene der er det en morsom butikk for reiseeffekter - der får du kjøpt små smarte ting - til og med småflasker med Shampoo og sånn.

Innsjekking og sånt, da? Det står det ikke noe om i reiseruten jeg har mottatt.

Skal fly med SAS.

Skrevet

Innsjekking og sånt, da? Det står det ikke noe om i reiseruten jeg har mottatt.

Skal fly med SAS.

Du bare går til SAS sin innsjekkingskranke - utland og legger alle papirer du har fått på disken -så bare ordner de alt for deg :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du bare går til SAS sin innsjekkingskranke - utland og legger alle papirer du har fått på disken -så bare ordner de alt for deg :)

Jeg skrev litt kjapt. Jeg tenkte på tid og sånt.

Halvannen time før avreise holder vel med grei margin?

Skrevet

Jeg bruker 2 jeg :-) men det er fordi jeg hater å ha det travelt.

Skrevet

Tja, det er siste frist, hvis du reiser med rutefly utenlands, og for kort tid hvis du flyr charter.

"

Oppmøtetid for ruteflygninger innenlands er senest 1 time før avreise.

På ruteflygninger utenlands bør man møte senest 1,5 time før avreise. Vær oppmerksom på at for direkteflyvning til USA gjelder egne regler, kontakt flyselskapet.

Ved charteravganger åpner innsjekkingsskrankene 2 timer før avgang. Vær oppmerksom på at innsjekkingen på charter-flygninger stenger 1 time før avgang.

Det er viktig å beregne god tid på grunn av muligheter for stor pågang ved innsjekkingsskrankene og i sikkerhetskontrollen. Ombordstigning i flyene skjer ca. 30 minutter før avgang.

Vennligst kontakt Passasjerservice på tlf. 815 50 250 eller flyselskapet direkte for ytterligere informasjon. Liste over flyselskapene finner du her.

Sjekk også statusmeldingen som rullerer øverst på siden, i fall det er spesielle oppfordringer."

http://www.osl.no/Default.aspx?rqcall=index.asp%3fstartID%3d%26strUrl%3d%2f%2ftemplates%2fapplications%2finternet%2fshowobject.asp%3finfoobjectid%3d1006189%26cADmain%3d1000167%26menuid%3d1000472%26menuid_1%3d1000472%26topExpand%3d1000111%26subExpand%3d1000151%26pid_1%3d1000400%26l%3d2

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tja, det er siste frist, hvis du reiser med rutefly utenlands, og for kort tid hvis du flyr charter.

"

Oppmøtetid for ruteflygninger innenlands er senest 1 time før avreise.

På ruteflygninger utenlands bør man møte senest 1,5 time før avreise. Vær oppmerksom på at for direkteflyvning til USA gjelder egne regler, kontakt flyselskapet.

Ved charteravganger åpner innsjekkingsskrankene 2 timer før avgang. Vær oppmerksom på at innsjekkingen på charter-flygninger stenger 1 time før avgang.

Det er viktig å beregne god tid på grunn av muligheter for stor pågang ved innsjekkingsskrankene og i sikkerhetskontrollen. Ombordstigning i flyene skjer ca. 30 minutter før avgang.

Vennligst kontakt Passasjerservice på tlf. 815 50 250 eller flyselskapet direkte for ytterligere informasjon. Liste over flyselskapene finner du her.

Sjekk også statusmeldingen som rullerer øverst på siden, i fall det er spesielle oppfordringer."

http://www.osl.no/Default.aspx?rqcall=index.asp%3fstartID%3d%26strUrl%3d%2f%2ftemplates%2fapplications%2finternet%2fshowobject.asp%3finfoobjectid%3d1006189%26cADmain%3d1000167%26menuid%3d1000472%26menuid_1%3d1000472%26topExpand%3d1000111%26subExpand%3d1000151%26pid_1%3d1000400%26l%3d2

Ok, thanks. Da hører jeg på Flisa og beregner minst 2 timer.

Jeg hater å ha dårlig tid jeg også.

Skrevet

Reiser du via Gardemoen så hender det at det er KJEMPELANG kø. Bedre å ta litt god tid å heller ha tid til en halvliter før du går ombord.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg bruker 2 jeg :-) men det er fordi jeg hater å ha det travelt.

Har beregna 2 timer på charter tidligere jeg også.

Men jeg får nok gjøre det nå også. Det er så stort der inne at jeg nok bør beregne en halvtime bare på å finne fram til riktig innsjekkingsskranke. :)

Dessuten er vel butikkene oppe fra tidlig om morgenen.

Skrevet

Ok, thanks. Da hører jeg på Flisa og beregner minst 2 timer.

Jeg hater å ha dårlig tid jeg også.

...og så kan man bruke litt tid i bokhandelen :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Reiser du via Gardemoen så hender det at det er KJEMPELANG kø. Bedre å ta litt god tid å heller ha tid til en halvliter før du går ombord.

Flyavgang 09.35. Flytoget er inne 07.07.

Da bør jeg ha grei tid. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

...og så kan man bruke litt tid i bokhandelen :)

Ja, ser Tanum har bokhandel der.

Men jeg får vel ta taxfreeshoppinga på tilbaketuren. :)

Skrevet

Ja, ser Tanum har bokhandel der.

Men jeg får vel ta taxfreeshoppinga på tilbaketuren. :)

Ja, det er veldig kjekt -og ofte billigste alternativ også - -

Skrevet

Har beregna 2 timer på charter tidligere jeg også.

Men jeg får nok gjøre det nå også. Det er så stort der inne at jeg nok bør beregne en halvtime bare på å finne fram til riktig innsjekkingsskranke. :)

Dessuten er vel butikkene oppe fra tidlig om morgenen.

Skal du reise utenlands er det iallafall verdt å beregne god tid. Selv om du kan handle i tax-free når du kommer tilbake så er det greit å ha tid til å se seg om før man reiser også. Husk at du må ha billetten i papirformat for å få handle i tax-free ved ankomst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...